• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

cheapest nato straps

Man får vad man betalar för tyvärr. De ser fina ut på bild men är ofta styva, tråkiga som någon skrev och känns allmänt billiga. Jag har även varit med om att ett läderband gick sönder direkt bara genom att jag böjde på det. Jag blev mindre glad då leveranstiden var lång och jag blev inte direkt gladare över hur de hanterade ärendet.

Tycker lädebandens kvalitet varierar med/mellan modellerna. Annars tycker jag att man får vad man betalar för och jag är en ganska nöjd kund. Har fått en trist leverans vid ett tillfälle med flera fel vilket korrigerades och kompenserades.

Köpte ett MN strap där och det är helt ok :)
IMG_20191116_101509.jpg

Köpt flera nato band från henne, tycker det är väldigt prisvärda. Har däremot en vän som köpte ett Tärnsjö mocka band som jag tyckte kändes rätt medioker. Men vad kan man egentligen förvänta sig för typ 100kr? Att visa priset exkl. moms är ju väldigt vanligt i t.ex. USA, vet att många köper därifrån. Tycker däremot att de borde ha inkl. moms om man besöker från Sverige samt att man kan betala i SEK så man slipper valutapåslag.

Sen tycker jag vi ska vara lite noga med att inte kalla det Tärnsjö. Tärnsjö garveri är ett gammalt anrikt och seriöst garveri.

Kvarnsjö är ett uppenbart försök att åka snålskjuts på Tärnsjös starka varumärke. Riktigt fult gjort enligt mig.

Köpt där en gång och aldrig mer.
Spännespinnen var för kort så klockan gled av armen rakt i kaklet med ett märke i bezelen...

Kundtjänsten som var svensk vägrade prata svenska med mig, det var faktisk ännu mer förbryllande än att dom inte kunde få ihopp ett Nato som fungerar.

Nä man får vad man betalar för, och är klockans värde över en 5hundrig skulle jag avstå.

Köpt där en gång och aldrig mer.
Spännespinnen var för kort så klockan gled av armen rakt i kaklet med ett märke i bezelen...

Kundtjänsten som var svensk vägrade prata svenska med mig, det var faktisk ännu mer förbryllande än att dom inte kunde få ihopp ett Nato som fungerar.

Nä man får vad man betalar för, och är klockans värde över en 5hundrig skulle jag avstå.
Ja deras kundservice är usel! Det vore roligt att veta varför hon/de envisas med att svara på engelska.

Ja deras kundservice är usel! Det vore roligt att veta varför hon/de envisas med att svara på engelska.
De har visserligen alltid gjort det av någon outgrundlig anledning men nu för tiden kan det vara ett sätt att försöka ge sken av att man bedriver verksamheten från Barbados eller vad fan det var och inte Sverige. Det diskuterades tidigare i tråden att bolaget hade flyttats till något skatteparadis men den dagliga verksamheten verkar helt klart ske i Sverige, banden skickas från Tyskland osv.

Sen tycker jag vi ska vara lite noga med att inte kalla det Tärnsjö. Tärnsjö garveri är ett gammalt anrikt och seriöst garveri.

Kvarnsjö är ett uppenbart försök att åka snålskjuts på Tärnsjös starka varumärke. Riktigt fult gjort enligt mig.
Håller med dig där. Vad jag vet har Kvarnsjö inget garveri men Tärnsjö har det

Ska man inte förvänta sig något bättre än detta? Eller vad tycker ni?
20200227_191349.jpg

20200227_191355.jpg
Gör en retur och köp någon annanstans. Har handlat två gånger från CNS och gör inte om det. Skakig kvalitet, långa leveranstider och knackig support som envisas med att skriva på engelska trots att hon är svensk.

Gör en retur och köp någon annanstans. Har handlat två gånger från CNS och gör inte om det. Skakig kvalitet, långa leveranstider och knackig support som envisas med att skriva på engelska trots att hon är svensk.
Drog iväg ett gäng bilder med lite text så får vi se vad dom svarar och om det blir på engelska :banghead:

Vet att företaget är det som även heter bitling AB och ligger på kungsholmen, dom köpte lokalen jag tidigare jobbade i. Där var det bara kina grejer på mesh som jag förstod det, la ingen större vikt i att kolla på vad dom hade.

La en beställning och det kom på typ två-tre dagar.

La ytterligare en beställning kort där efter och de har fortfarande inte dykt upp, är väl minst tre veckor sedan iaf. Jävligt märkligt med så ojämna leveranstider.

La en beställning och det kom på typ två-tre dagar.

La ytterligare en beställning kort där efter och de har fortfarande inte dykt upp, är väl minst tre veckor sedan iaf. Jävligt märkligt med så ojämna leveranstider.
Jag förstår inte hur deras setup fungerar? Sista leveransen tog lite drygt fyra veckor. Har iofs fortfarande inte kommit men jag har i alla fall fått ett mail om att paketet är på gång. Hade en annan fråga som jag mailade 20 mars, fick svar idag! Ändå klagar de över att försäljningen kraftigt minskat. Om du som online handlare ska ha en chans att överleva långsiktigt är en mycket god kundservice och en hög kundnöjdhet helt avgörande, oavsett låga eller höga priser.

• Like
Reactions: HSK
Jag förstår inte hur deras setup fungerar? Sista leveransen tog lite drygt fyra veckor. Har iofs fortfarande inte kommit men jag har i alla fall fått ett mail om att paketet är på gång. Hade en annan fråga som jag mailade 20 mars, fick svar idag! Ändå klagar de över att försäljningen kraftigt minskat. Om du som online handlare ska ha en chans att överleva långsiktigt är en mycket god kundservice och en hög kundnöjdhet helt avgörande, oavsett låga eller höga priser.
Ja det är obegripligt dålig service. Jag skrev tydligen lite längre upp här i tråden att jag aldrig skulle handla där igen men så körde dom nån rea-drive så blev några spontanköp igen. Priserna var iaf riktigt bra men vad gör det när grejerna kommer ett halvår senare, om de ens dyker upp.,..
Har bara fått ett bekräftelsemail om att det är beställt/betalt. Ingenting om att de är skickat.
Nu var det iaf sista gången, även om de skulle ge bort prylarna så passar jag, mest en principsak tycker jag. Med denna service hoppas jag de går i graven, tyvärr.

Ja det är obegripligt dålig service. Jag skrev tydligen lite längre upp här i tråden att jag aldrig skulle handla där igen men så körde dom nån rea-drive så blev några spontanköp igen. Priserna var iaf riktigt bra men vad gör det när grejerna kommer ett halvår senare, om de ens dyker upp.,..
Har bara fått ett bekräftelsemail om att det är beställt/betalt. Ingenting om att de är skickat.
Nu var det iaf sista gången, även om de skulle ge bort prylarna så passar jag, mest en principsak tycker jag. Med denna service hoppas jag de går i graven, tyvärr.
Jag instämmer, sista gången för min del också. Fem veckors leveranstid när de precis beklagat sig över att orderingången drastiskt sjunkit är långt ifrån ok!

Fick hem ett par band från CNS. Ett av dem var ett gummi av riktigt dålig kvalitet, bara att kasta (det svarta rutiga).
Men de andra var rätt trevliga, kvaliteten är inte supergod men det är ju å andra sidan rätt låga priser.

D62B8824-1672-4103-A537-A6C8FB7069EF.jpeg D56AE816-2CEB-4CD4-AF66-BE4D52ABA3D3.jpeg EE80EEBD-21A6-45C6-9CA3-7F4FC80786B4.jpeg A52F2B2C-59D8-4147-98C6-4C60FC7E8591.jpeg 95FAC277-F994-4AF8-B81F-227EC2BA534F.jpeg ADE42FF3-1741-4022-A8CF-65A5F985230D.jpeg F7925D83-671F-4C7D-B764-65A98C8B9007.jpeg A1A889E1-33F5-4BD4-9E7D-59FEA97ECFCE.jpeg E683F819-4629-4840-BB3C-986762E98443.jpeg 5639C2A7-B5B0-4967-85B5-BC5FC6E72C48.jpeg 0EE30639-616B-489A-83FF-0335CA45A01F.jpeg 26982E84-A43F-48B1-BD49-1BCE2CB419EB.jpeg CD07E53E-78EF-41E2-B5A2-D9B53DB9BBBF.jpeg 04384F1D-6CA3-4005-BEE4-779166F52F57.jpeg 68463DE4-36E5-4436-9BDF-7489F27ED0BC.jpeg DBDDCD74-BE96-4520-889B-7A5F3DE91A2A.jpeg

Tveksam på att de går på knäna som de hävdar. Köper att de inte går super med försäljningen just nu men kollar man in företaget så kan jag tycka det är märkligt som de markandsför sig själva....

https://www.ratsit.se/5569047912-BITLING_I_STOCKHOLM_AB
https://www.allabolag.se/5569047912/bitling-i-stockholm-ab
Har en mycket stark känsla av att det är något riktigt fishy med det bolaget. Vi får se, men ett tips till alla som ännu inte handlat där är att hålla sig långt borta.

Stabil verksamhetsbeskrivning:
Aktiebolaget ska bedriva e-handel genom försäljning av klocktillbehör samt samtalsterapi kring olika former av drogavvänjning men även handel med värdepapper och lös egendom jämte därmed förenlig verksamhet. Bedriva jaktarrangemang.

Ja, säkert fishy. Men har rätt många roliga band till bra priser. Deras läderband är inget vidare, men många av deras single-pass band och även MN-band är helt ok och i roliga färger. Och bra alternativ till de något tråkiga vanliga NATO:
20200416_095220_resized.jpg

Beställde några straps 31/3. De är fortfarande inte skickade trots påstötning via mail. Sjukt tröttsamt. Även om banden skulle visa sig vara OK är jag tveksam till att handla därifrån fler gånger.

Jag beställde också efter att ha fått ett snyftmail om att de gick dåligt. Sen tog det två veckor att leverera eftersom det hade så många ordrar.

Seatbeltnatot som jag beställde var faktiskt helt ok förutom att blasten till spännet var monterat upp och ner:banghead:

Det var nog min sista beställning från denna firma

/ P

Tillbaka
Topp