• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Checkar ut!

RobertD

Ingenting
2-Faktor
I grund och botten är man ju aktiv på ett forum för att det ger en något. Vad det sedan är kan vara högst individuellt. Känner du inte längre att detta forum ger dig något tycker jag att du ska lämna det, eller iaf ta en paus. Men bara för din egen skull. Och att skriva en tråd om det känns istället bara uppmärksamhetssökande. Inte minst då du säger att du "checkar ut", med undantag för din egen utcheckningstråd som du kommer att följa upp?

Nej, ta en paus och fundera på vad som är viktigt och kul i livet. Och kom tillbaka om/när du tycker att KS hör till den kategorin. Annars inte. Men gör ingen scen av det.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Åh, en "Hallå, jag tänker faktiskt dra härifrån och aldrig mer komma tillbaka"-tråd. De är inte lika vanliga på KS som de var på gamla gula TTT under en period. Jag har svårt att tro att du lämnar något större tomrum efter dig. Kul för övrigt att du kallar andra primadonnor...
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
I-landsproblem. Klarar man inte lite skit man inte gillar på ett forum på internet så undrar jag hur man klarar verkliga bekymmer och svårigheter i livet? Kom igen nu stanna, vi snackar om ett värdsligt forum som handlar om klockor. Det är bara att skita i att läsa det man inte gillar, ignorera personer man inte gillar etc.

Jag tror du kommer tillbaka när du är på bättre humör. :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Oj, denna tråd hade jag missat!
Ok, Landshark var jävlig dum den dagen och blev tillrättavisad.
Det var väl inte så farligt. Ta en paus och kom tillbaka, vi behöver all hjälp för att bli 10.000 knäppisar!

Btw, har ofta funderat på en sak: finns det någon statistik på hur många aktiva vi är? Kan inte tänka mig att alla 9000 läser inlägg regelbundet, skulle gissa att den största andelen har inte loggat in på ett år eller mer

Vi har ca 6k unika besökare varje dag. Varav ca 1500 är inloggade medlemmar. Så det är relativt bra fart... :)
 
D

Deleted member 1154

Guest
Det stämmer nog inte, jag har sett en medlem som förr var aktiv men som nu står listad som guest ;)
Citatet var ur en känd låt och syftar på att ett beroende är svårt att bryta. Men tycker också det stundtals är en dryg attityd särskilt när man inte visar respekt mot nybörjare och okunniga. Näthat finns ju också, kanske inte hat här direkt men elak attityd lyser igenom ibland.... Men mest är det ett bra forum med olika typer av människor
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jisses, många kränkta vita män här inne idag.

Självklart ska vi alla verka för trevlig stämning med fokus på klockor (Länge leve OT-upproret). Vi har blivit befriade från paketöppningstrådar (halleluja för stora paketöppningstråden). Nya medlemmar som letar klocka är dock svårt att freda sig mot. Tycker man att det är tröttsamt så låter man bli att klicka sig in. KS har även en bra guide man kan länka till om man vill dirigera dessa medlemmar.

Det senaste fenomenet med medlemmar som skriver "du kunde väl PMat", "lås tråden" eller dylikt är så fjantigt så det finns inte. Detta är ett diskussionsforum och alla som skriver här är mig veterligen människor. Ibland är människor trevliga, ibland är de irriterade, ibland har de fel och ibland är de okunniga. Deal with it eller håll er till Wikipedia.

Jag tror det är ganska många här inklusive jag som någon gång tänkt logga ut för att något inte passat.

Edit: Vill även passa på att slå ett slag för ignorefunktionen, den använder jag flitigt.
 

LJS

Omega
Som relativt ny på forumet så tycker jag diskussionerna håller en väldigt bra och civiliserad nivå. Som ung har jag erfarenhet av betydligt värre forum där de flesta inte lämnat puberten och det reflekteras på inläggen. Klocksnack är enligt mig totala motsatsen och jag tycker du snarare letar efter felsteg i detta fall Landshark.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag tycker vi ska ha en dialog och utvecklas tillsammans! Nyligen fick jag höra att flera medlemmar stundtals uppfattat mig som elak och aggressiv, det har jag verkligen försökt ta till mig och ändra på då jag vill vara med och skapa en miljö som är trevlig att umgås i
Men du är ju elak! Minns nåt PM ang köp av en BBB o vid nåt tillfälle använde du inte en smiley. Det var både elakt o bitchigt! ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Shit, så många?
Undrar också: om jag tittar in utan att logga på flera gånger om dagen (inte jag, men jag har en kompis som gör det ;)), säg 10ggr, blir det 10 unika besök eller ett?

Beror helt på inställningar, från vilken app eller enhet man använder.
Unika besökare sker genom att man sätter en cookie i webbläsaren.
Tömmer man cookies så blir det ett nytt unikt besök. Använder man två olika webbläsare är det två unika besök.

Men för att svara på frågan: Använder man telefonen under en dag att besöka KS via webbläsaren, säg en gång på morgonen, en på lunchen och en gång på kvällen (och inte tömmer cookies) är det 1 unikt besök.

:)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
(...) Använder man telefonen under en dag att besöka KS via webbläsaren, säg en gång på morgonen, en på lunchen och en gång på kvällen (...)

Det där är ju ett extremt hypotetiskt resonemang. Finns väl ingen som bara besöker KS tre ggr/dag från mobilen? Det räcker ju att ett möte är tråkigt i 30 sek för att man ska börja surfa KS istället... :)
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Om man inte känner för att hjälpa oss okunniga nybörjare så behöver man ju inte klicka på våra trådar o läsa eller svara. De som ändå gör det och svarar är ja grymt tacksam mot. Tack till er som orkar hjälpa de som inte kan! Alla har nån gång varit novisa. :)
 
Topp