• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Checkar ut!

Moorflax

Patek
2-Faktor
image.jpg
Smakar det mindre rävgift om man värmer det? ;)
 

Camo00

Patek
Ta en dusch och clearasil, så tar vi nya tag i morgon. Ingen vet ens vem Landshark är.
Jorå, vi är ett gäng Skånebor som träffat Landshark på GTG. Sympatisk kille, men verkade inte vara mest intresserad av klockor. Själv har jag utgått från att han la ner KS för nåt år sen... :)
 

noxela

Omega
På alla forum uppstår det här med jämna mellanrum. Det ingår i dynamiken. De som stannar kvar anpassar sig och lär sig kanske något av det. Vem vet?
 

noxela

Omega
En liten sak som många verkar ha missat. Att engagera sig på ett forum är en asocial aktivitet, inte en social aktivitet! Sociala aktiviteter bör man hantera på andra sätt. Att bry sig om vad andra tycker eller skriver på ett forum, då kanske man ska fundera över hur man prioriterar.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Checkar ut! Har varit medlem på det här, tidigare öppna och trevliga, forumet sedan 2013.

På senare tid har forumet blivit mindre trevligt. Primadonnor som känt sig trampade på tårna, trots att man dragit på sig ballerinaskorna och försökt dansa på tåspetsarna... @Gummo @Denke

Forumet översvämmas dessutom av nykomlingar som postar samma frågeställning, om och om igen (typ: jag ska köpa min första "riktiga" klocka, vad ska jag välja..."). Och "tydligen är det bara Rååålex som räknas" Etc...

Och som lök på laxen; nordkoreavinklingen. Nyligen tog @Spencer66 bort ett relevant inlägg från mig i en påfallande diktatorisk tråd. Det är aldrig ok i min bok! Man kan försöka bemöta konstruktiv kritik om man behärskar det, men inte radera. Då är man inne på fel spår! Så det är väl ett förbättringstips till dig, herr Spenc...

Jag avslutar härmed mitt engagemang i detta forum. Tack för denna tiden. Gillar många av er. Inklusive den nyligen förbättrade @PhillipeStern (version 2.0). Giv em hell!

/ Landshark
Hej Landhajen! Sitt ner i båten en stund och lyssna. För du kommer läsa här trots att du "checkat ut".:rolleyes:

Backa ett steg. Eller backa hela vägen in i hemmet till en annan KS medlem och kika över dennes axel när det surfas på KS och personen ser denna tråd.

Tråden du skapat är precis en sån som köttar sönder den mysiga känslan här inne. Hur kul är det att läsa dessa trådar om medlemmar som "checkar ut" och oftast bara haft en dålig vecka, fått lite skit på ett internetforum och trissar upp sig på småsaker på the interwebs istället för att ta tag i det verkliga livet för att sen fortsätta skriva här trots att de sökt bekräftelse via en "checka-ut tråd".

Tråkigt att du inte vill vara med. Men om du verkligen inte vill vara här längre så tar du av dig skorna, traskar ut i vardagsrummet, lägger på Neil Youngs Hey hey, my my "into the black" (på LP såklart) - fattar en Browning BPS, stoppar pipan i munnen och trycker av ungefär samtidigt som Neil sjunger "Rock and roll can never die". I cyberspråk menar jag alltså att du ska logga ut och trycka på glömt lösenord sedan slänga mailet utan att öppna det och aldrig logga in här igen.

Men vi vet alla att du kommer ha en bra dag inom en snar framtid. Utan mens och julstress, ekonomiska och juridiska trubbel där du kommer tillbaka, läser lite och inser att det finns massa kul att lära och vettiga trådar du faktiskt vill ta del i. Och det hoppas jag innerligt att du gör! Cyberrymden är precis som livet! Vissa tider suger hästsnase och allt är bajs! Rörigt, gnälligt och ointressant. Men det är guldkornen som lyser upp vardagen och får en att stanna! Fyller på infokontot och klockintresset sprudlar. Annars hade jag också slutat lurka runt här.

Kärlek!
 

Omega87

Rolex
Hej Landhajen! Sitt ner i båten en stund och lyssna. För du kommer läsa här trots att du "checkat ut".:rolleyes:

Trevlig godnattsaga!! Tackar :)

Backa ett steg. Eller backa hela vägen in i hemmet till en annan KS medlem och kika över dennes axel när det surfas på KS och personen ser denna tråd.

Tråden du skapat är precis en sån som köttar sönder den mysiga känslan här inne. Hur kul är det att läsa dessa trådar om medlemmar som "checkar ut" och oftast bara haft en dålig vecka, fått lite skit på ett internetforum och trissar upp sig på småsaker på the interwebs istället för att ta tag i det verkliga livet för att sen fortsätta skriva här trots att de sökt bekräftelse via en "checka-ut tråd".

Tråkigt att du inte vill vara med. Men om du verkligen inte vill vara här längre så tar du av dig skorna, traskar ut i vardagsrummet, lägger på Neil Youngs Hey hey, my my "into the black" (på LP såklart) - fattar en Browning BPS, stoppar pipan i munnen och trycker av ungefär samtidigt som Neil sjunger "Rock and roll can never die". I cyberspråk menar jag alltså att du ska logga ut och trycka på glömt lösenord sedan slänga mailet utan att öppna det och aldrig logga in här igen.

Men vi vet alla att du kommer ha en bra dag inom en snar framtid. Utan mens och julstress, ekonomiska och juridiska trubbel där du kommer tillbaka, läser lite och inser att det finns massa kul att lära och vettiga trådar du faktiskt vill ta del i. Och det hoppas jag innerligt att du gör! Cyberrymden är precis som livet! Vissa tider suger hästsnase och allt är bajs! Rörigt, gnälligt och ointressant. Men det är guldkornen som lyser upp vardagen och får en att stanna! Fyller på infokontot och klockintresset sprudlar. Annars hade jag också slutat lurka runt här.

Kärlek!
 

Mr Chance

Kalmar
En liten sak som många verkar ha missat. Att engagera sig på ett forum är en asocial aktivitet, inte en social aktivitet! Sociala aktiviteter bör man hantera på andra sätt. Att bry sig om vad andra tycker eller skriver på ett forum, då kanske man ska fundera över hur man prioriterar.
Det där får du nog förklara lite, hänger inte med.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Tomt citat? Förresten, ganska fint skrivet nu när jag läser mitt inlägg. Jag va riktigt jädra packad när jag skrev det. Alkolås på datorn är fortfarande en vettig produkt som behövs i samhället hahahaha! :hilarious:
 

Tärnan

Cartier
En liten sak som många verkar ha missat. Att engagera sig på ett forum är en asocial aktivitet, inte en social aktivitet! Sociala aktiviteter bör man hantera på andra sätt. Att bry sig om vad andra tycker eller skriver på ett forum, då kanske man ska fundera över hur man prioriterar.
Wow. Saknar ord. Påståendet hade fungerat för 100 år sedan.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag vet att jag skrev ett kort svar tidigare i tråden, men ett råd är att ta en paus från forumet, det gjorde jag själv och var inaktiv över 1 år här för att ägna mig lite åt andra intressen. Nu när man återkom i september/oktober såg man att det kommit många nya ansikten och sköna personligheter. En paus kan göra gott.
 
  • Like
Reactions: JLW

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
En liten sak som många verkar ha missat. Att engagera sig på ett forum är en asocial aktivitet, inte en social aktivitet! Sociala aktiviteter bör man hantera på andra sätt. Att bry sig om vad andra tycker eller skriver på ett forum, då kanske man ska fundera över hur man prioriterar.

Wow. Saknar ord. Påståendet hade fungerat för 100 år sedan.
En lite sak som du verkar ha missat. Ett forum som detta där man skriver, köper säljer och träffar nya likasinnade vänner är inte ett asocialt sattyg utan ett verktyg som förlänger armen på det verkliga sociala livet.

Själv har jag träffat flera nya härliga individer via forumet där tre stycken har blivit bra polare och ses minst en gång i veckan.

Att kalla det asocialt är bara att motarbeta och inte se det med moderna öppna ögon. Hoppas att du också får ett socialare liv med hjälp av ks!:)
 

hejhå

Omega
Vad är tanken med forumet om man som ny inte ska kunna ställa dessa så kallade dumma frågor? Hur ska man lära sig något om "riktiga" klockor om man inte ställer frågorna till er som anser er ha bättre koll, fler inlägg osv? Jag vet inte, men för mig så var en anledning till att jag blev medlem att jag ville utveckla min kunskap, bli mer insatt och förstå tjusningen med en "riktig" klocka. Men nu börjar man redan tänka om, är detta verkligen rätt ställe att fördjupa min kunskap? Ska jag istället läsa om det i böcker? Eller ställa frågor till de som har hands on kunskap? You tell me!
Läste i något tidigare inlägg att man vill sikta på 10 000 medlemmar, då måste det till ett par nya freshmens med lite dåliga frågor, för tänk, om ett par inlägg så är även dem lite klokare och vips så har vi fler "experter" på forumet och det borde väl vara något som man eftersträvar på ett eller annat sätt här?

Långt vart det... sorry för det! Men ja tänkte sluta med att säga att jag inte tänker lämna, MEN jag kommer fortsätta ställa dumma frågor tills jag har fått dem svar jag vill ha :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Vad är tanken med forumet om man som ny inte ska kunna ställa dessa så kallade dumma frågor? Hur ska man lära sig något om "riktiga" klockor om man inte ställer frågorna till er som anser er ha bättre koll, fler inlägg osv? Jag vet inte, men för mig så var en anledning till att jag blev medlem att jag ville utveckla min kunskap, bli mer insatt och förstå tjusningen med en "riktig" klocka. Men nu börjar man redan tänka om, är detta verkligen rätt ställe att fördjupa min kunskap? Ska jag istället läsa om det i böcker? Eller ställa frågor till de som har hands on kunskap? You tell me!
Läste i något tidigare inlägg att man vill sikta på 10 000 medlemmar, då måste det till ett par nya freshmens med lite dåliga frågor, för tänk, om ett par inlägg så är även dem lite klokare och vips så har vi fler "experter" på forumet och det borde väl vara något som man eftersträvar på ett eller annat sätt här?

Långt vart det... sorry för det! Men ja tänkte sluta med att säga att jag inte tänker lämna, MEN jag kommer fortsätta ställa dumma frågor tills jag har fått dem svar jag vill ha :)
Spot on! Mer "dumma" frågor tack! Det är så vi utvecklas :)
 

Mr Chance

Kalmar
Vad är tanken med forumet om man som ny inte ska kunna ställa dessa så kallade dumma frågor? Hur ska man lära sig något om "riktiga" klockor om man inte ställer frågorna till er som anser er ha bättre koll, fler inlägg osv? Jag vet inte, men för mig så var en anledning till att jag blev medlem att jag ville utveckla min kunskap, bli mer insatt och förstå tjusningen med en "riktig" klocka. Men nu börjar man redan tänka om, är detta verkligen rätt ställe att fördjupa min kunskap? Ska jag istället läsa om det i böcker? Eller ställa frågor till de som har hands on kunskap? You tell me!
Läste i något tidigare inlägg att man vill sikta på 10 000 medlemmar, då måste det till ett par nya freshmens med lite dåliga frågor, för tänk, om ett par inlägg så är även dem lite klokare och vips så har vi fler "experter" på forumet och det borde väl vara något som man eftersträvar på ett eller annat sätt här?

Långt vart det... sorry för det! Men ja tänkte sluta med att säga att jag inte tänker lämna, MEN jag kommer fortsätta ställa dumma frågor tills jag har fått dem svar jag vill ha :)
Självklart ska du kunna ställa dina frågor om klockor på ett klockforum, bara att köra på! :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är tanken med forumet om man som ny inte ska kunna ställa dessa så kallade dumma frågor? Hur ska man lära sig något om "riktiga" klockor om man inte ställer frågorna till er som anser er ha bättre koll, fler inlägg osv? Jag vet inte, men för mig så var en anledning till att jag blev medlem att jag ville utveckla min kunskap, bli mer insatt och förstå tjusningen med en "riktig" klocka. Men nu börjar man redan tänka om, är detta verkligen rätt ställe att fördjupa min kunskap? Ska jag istället läsa om det i böcker? Eller ställa frågor till de som har hands on kunskap? You tell me!
Läste i något tidigare inlägg att man vill sikta på 10 000 medlemmar, då måste det till ett par nya freshmens med lite dåliga frågor, för tänk, om ett par inlägg så är även dem lite klokare och vips så har vi fler "experter" på forumet och det borde väl vara något som man eftersträvar på ett eller annat sätt här?

Långt vart det... sorry för det! Men ja tänkte sluta med att säga att jag inte tänker lämna, MEN jag kommer fortsätta ställa dumma frågor tills jag har fått dem svar jag vill ha :)

Du är på rätt ställe. Keep it up! :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Otroligt skönt att du checkar ut @Landshark. Du kan tycka vad du vill men faktum kvarstår att detta är ett forum dedikerat för klockor och det spelar ingen roll om det är en klocka för 10kr eller en för miljonen, alla får och bör ha en plats här oavsett vad man har för intresse eller frågeställning gällande klockor. Så att i ditt första inlägg agera någon form av dörrvakt och avvisa en ny medlem är löjligt och av den anledningen har du inget här att göra om du dessutom inte kan backa och be om ursäkt utan istället vidhåller att du är en idiot, så nej, du har faktiskt inte något här att göra.
 

MrPlow

Rolex
Vad är tanken med forumet om man som ny inte ska kunna ställa dessa så kallade dumma frågor? Hur ska man lära sig något om "riktiga" klockor om man inte ställer frågorna till er som anser er ha bättre koll, fler inlägg osv? Jag vet inte, men för mig så var en anledning till att jag blev medlem att jag ville utveckla min kunskap, bli mer insatt och förstå tjusningen med en "riktig" klocka. Men nu börjar man redan tänka om, är detta verkligen rätt ställe att fördjupa min kunskap? Ska jag istället läsa om det i böcker? Eller ställa frågor till de som har hands on kunskap? You tell me!
Läste i något tidigare inlägg att man vill sikta på 10 000 medlemmar, då måste det till ett par nya freshmens med lite dåliga frågor, för tänk, om ett par inlägg så är även dem lite klokare och vips så har vi fler "experter" på forumet och det borde väl vara något som man eftersträvar på ett eller annat sätt här?

Långt vart det... sorry för det! Men ja tänkte sluta med att säga att jag inte tänker lämna, MEN jag kommer fortsätta ställa dumma frågor tills jag har fått dem svar jag vill ha :)
Det kan vara ett problem på många forum när man har 43 trådar med "Jag ska köpa en klocka/värmepanna/båt/kaffemaskin - vilken är bäst för mig?" Man tycker att de där 43 trådarna är jobbiga att läsa igenom för att det just är 43 trådar. Och vips så finns det 44 trådar. Men det kanske har kommit till nya smarta idéer, nya häftiga funktioner på den grej man tänkte lägga alla sina surt förvärvade stålar på. Och man kanske har helt egna tankar som känns alldeles unika för en själv.

Jag svamlar men summan av kardemumman är att nya trådar är kul! Man är ju själv på G när man skriver den - astaggad!

Men sök innan du skriver!
 

hejhå

Omega
Det kan vara ett problem på många forum när man har 43 trådar med "Jag ska köpa en klocka/värmepanna/båt/kaffemaskin - vilken är bäst för mig?" Man tycker att de där 43 trådarna är jobbiga att läsa igenom för att det just är 43 trådar. Och vips så finns det 44 trådar. Men det kanske har kommit till nya smarta idéer, nya häftiga funktioner på den grej man tänkte lägga alla sina surt förvärvade stålar på. Och man kanske har helt egna tankar som känns alldeles unika för en själv.

Jag svamlar men summan av kardemumman är att nya trådar är kul! Man är ju själv på G när man skriver den - astaggad!

Men sök innan du skriver!

Håller med dig till 100%! Men, det är ju frivilligt att läsa dessa 43 trådar (kanske missuppfattar vad du menar här). Men samtidigt som du skriver så kanske det har kommit till nya specs osv så det kanske måste till en 44e. Även om det nu skulle finnas många liknande så kanske de svar som har getts inte ger svar på den fråga som man själv har, även om trådarna i sig är väldigt lika.
Sök innan du skriver, bra budskap! Kanske ska läggas till i någon "ny på forumet" tråd?
 

MrPlow

Rolex
Håller med dig till 100%! Men, det är ju frivilligt att läsa dessa 43 trådar (kanske missuppfattar vad du menar här). Men samtidigt som du skriver så kanske det har kommit till nya specs osv så det kanske måste till en 44e. Även om det nu skulle finnas många liknande så kanske de svar som har getts inte ger svar på den fråga som man själv har, även om trådarna i sig är väldigt lika.
Sök innan du skriver, bra budskap! Kanske ska läggas till i någon "ny på forumet" tråd?
Du verkar förstå! Jag vet egentligen inte vad som är bäst. På ett forum om husbygge finns det en tråd om robotgräsklippare som är typ 500 sidor lång... Det är inte heller bra.

Det är ingen som orkar läsa instruktioner ändå :)
 

hejhå

Omega
Du verkar förstå! Jag vet egentligen inte vad som är bäst. På ett forum om husbygge finns det en tråd om robotgräsklippare som är typ 500 sidor lång... Det är inte heller bra.

Det är ingen som orkar läsa instruktioner ändå :)
Haha nej det är absolut inte vettigt. Men samtidigt de frågor som ställs här, även fast många är liknande, handlar i grund och botten om klockor? Finns säkert undantag. Och det är väl ändå tanken?
 
Topp