• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Checkar ut!

Mauritz

Rolex
Lika tramsigt som att skriva en trådar att man "checkar ut" är det att svara i tråden. De som behöver svara är de som blir "på hoppade".
Andra kommentarer så som "vad vill du att vi..., du kommer bli saknad m.m är bara trams.
Att tråden fått över 100 svar förvånar mig då den i mitt tycke är rent trams som egentligen inte har något som helst att göra med klockor utan tenderar till personangrepp vilket inte hör hemma här enligt mig.
Ha nu en trevlig första advent med mycket pepparkakor och glögg.
 

Mille79

Trollungen
Lika tramsigt som att skriva en trådar att man "checkar ut" är det att svara i tråden. De som behöver svara är de som blir "på hoppade".
Andra kommentarer så som "vad vill du att vi..., du kommer bli saknad m.m är bara trams.
Att tråden fått över 100 svar förvånar mig då den i mitt tycke är rent trams som egentligen inte har något som helst att göra med klockor utan tenderar till personangrepp vilket inte hör hemma här enligt mig.
Ha nu en trevlig första advent med mycket pepparkakor och glögg.

Wot?
 
P

Philippe Stern

Guest
Checkar ut! Har varit medlem på det här, tidigare öppna och trevliga, forumet sedan 2013.

På senare tid har forumet blivit mindre trevligt. Primadonnor som känt sig trampade på tårna, trots att man dragit på sig ballerinaskorna och försökt dansa på tåspetsarna... @Gummo @Denke

Forumet översvämmas dessutom av nykomlingar som postar samma frågeställning, om och om igen (typ: jag ska köpa min första "riktiga" klocka, vad ska jag välja..."). Och "tydligen är det bara Rååålex som räknas" Etc...

Och som lök på laxen; nordkoreavinklingen. Nyligen tog @Spencer66 bort ett relevant inlägg från mig i en påfallande diktatorisk tråd. Det är aldrig ok i min bok! Man kan försöka bemöta konstruktiv kritik om man behärskar det, men inte radera. Då är man inne på fel spår! Så det är väl ett förbättringstips till dig, herr Spenc...

Jag avslutar härmed mitt engagemang i detta forum. Tack för denna tiden. Gillar många av er. Inklusive den nyligen förbättrade @PhillipeStern (version 2.0). Giv em hell!

/ Landshark
Skönt att du gillar mig. Funderar på fixa en fest för all fyra personerna i den klubben. Jag kör på som vanligt. Logga nu ut ett par dagar. Ta en liten pause. Sen på det igen. YOU give em hell!
 

Babinus

Cartier
68_1_-1.jpg



68_1_-3.jpg

________________________________________________ Hey, do you need help?
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Beror helt på inställningar, från vilken app eller enhet man använder.
Unika besökare sker genom att man sätter en cookie i webbläsaren.
Tömmer man cookies så blir det ett nytt unikt besök. Använder man två olika webbläsare är det två unika besök.

Men för att svara på frågan: Använder man telefonen under en dag att besöka KS via webbläsaren, säg en gång på morgonen, en på lunchen och en gång på kvällen (och inte tömmer cookies) är det 1 unikt besök.

:)
Jag försökte läsa den här givande tråden men kom bara till sidan 2 där jag blev sjukt sugen på att tömma min cookie.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Lovar att skicka en DD som du kan skriva ut, blir min julklapp till dig. :)
Haha du är då skön, trevlig också tycker jag i alla konversationer vi haft.
Tyvärr har jag ingen printer, men ifall du är med i den officiellt sanktionerade julklappsleken så har vi ju ändå en minimal chans att skapa nån form av bromance !
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Gillar höna som omskrivning för hen, hatar hen som begrepp. ;)
Därom är vi överens, hen är ett icke-ord i min vokabulär.
Varför ? Frågar sig säkert några 'som försöker hänga med i dagens samhälle' aktivister.
Detta moderna och metrosexuella trams bemöter jag gärna, detta nyskapade ord är enligt mig blasfemi och totalt onödvändigt.
Det ni vill få sagt med höna skrivs på gammal god svenska 'han/hon'.
 
Senast ändrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
Därom är vi överens, hen är ett icke-ord i min vokabulär.
Varför ? Frågar sig säkert några 'som försöker hänga med i dagens samhälle' aktivister.
Detta moderna och metrosexuella trams bemöter jag gärna, detta nyskapade ord är enligt mig blasfemi och totalt onödvändigt.
Det ni vill få sagt med höna skrivs på gammal god svenska 'han/hon'.
Jag tycker bäst om hur svenska språket var 1888. Efter att övergången till det metriska systemet fullföljdes 1:a januari 1889 så började det slarvas för mycket med språkbruket och en hel massa konstiga ord dök upp i den svenska vokabulären. Det var bättre förr!
 
Topp