• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Checkar ut!

Tärnan

Cartier
Jisses, många kränkta vita män här inne idag.

Självklart ska vi alla verka för trevlig stämning med fokus på klockor (Länge leve OT-upproret).


Detta är ett diskussionsforum och alla som skriver här är mig veterligen människor. Ibland är människor trevliga, ibland är de irriterade, ibland har de fel och ibland är de okunniga..

Verka för trevlig stämning? Hur ska det gå till med en så j-vla trist attityd som du har? Snacka om att såga folk vid fotknölen men den pissiga attityden du hade mot annonsören tidigare ikväll.

Diskussionsforum ja. Diskussion förutsätter dialog, dvs tvåvägskommunikation. Där två st pratar/skriver. Inte där en part öser skit över en annan.
 

Mille79

Trollungen
Allvarligt ... Som 2 åringar som leker i sandlådan och en går därifrån gråtandes och skriker " jag är inte med längre"

Ahhh vi har det för bra i detta land
 

Mattiasss

Omega
Förstår din sorg mattttttiassssss. (med 38 inlägg).... Jag får helt enkelt tänka vidare....
Hahaha. Tack.
hE6A9CA1C.jpeg
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Jag tycker vi ska ha en dialog och utvecklas tillsammans! Nyligen fick jag höra att flera medlemmar stundtals uppfattat mig som elak och aggressiv, det har jag verkligen försökt ta till mig och ändra på då jag vill vara med och skapa en miljö som är trevlig att umgås i
Men du är ju elak! Minns nåt PM ang köp av en BBB o vid nåt tillfälle använde du inte en smiley. Det var både elakt o bitchigt! ;)
Allmänt sur dessutom! Pressar citroner på fredagar och sånt, shiiet:eek:
 

Kowalski

Omega
Citatet var ur en känd låt och syftar på att ett beroende är svårt att bryta. Men tycker också det stundtals är en dryg attityd särskilt när man inte visar respekt mot nybörjare och okunniga. Näthat finns ju också, kanske inte hat här direkt men elak attityd lyser igenom ibland.... Men mest är det ett bra forum med olika typer av människor
Ah, men herr Jämvikt är, om jag inte missminner mig, precis som undertecknad, mer förtjust i den mer arty varianten av 70-talets bästa (hr Blackmoore) och missar därför den uppenbara Eagles-referensen.
Nu tar vi det lugnt och nynnar tillsammans på "Temple of the king" för att hylla admin istället?
 

Carolin

Cartier
Nu softar vi ned lite. Lyssna och njut och läs.:)
Åh, ni fantastiska män som vet hur man moddar en klocka.
Ni som med råbarkad hand,
byter plexi och band.
Ni starka, ni tysta, ni lugna, ni trygga
Som vet, hur man slipar ett glas och finner en tidsenlig låda
Ni som drar kronor så lätt
Är den hel, håller tätt?
Ni män som vet allt om klockor.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nu softar vi ned lite. Lyssna och njut och läs.:)
Åh, ni fantastiska män som vet hur man moddar en klocka.
Ni som med råbarkad hand,
byter plexi och band.
Ni starka, ni tysta, ni lugna, ni trygga
Som vet, hur man slipar ett glas och finner en tidsenlig låda
Ni som drar kronor så lätt
Är den hel, håller tätt?
Ni män som vet allt om klockor.
Tack nu känns det bättre :)
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Checkar ut! Har varit medlem på det här, tidigare öppna och trevliga, forumet sedan 2013.

På senare tid har forumet blivit mindre trevligt. Primadonnor som känt sig trampade på tårna, trots att man dragit på sig ballerinaskorna och försökt dansa på tåspetsarna... @Gummo @Denke

Forumet översvämmas dessutom av nykomlingar som postar samma frågeställning, om och om igen (typ: jag ska köpa min första "riktiga" klocka, vad ska jag välja..."). Och "tydligen är det bara Rååålex som räknas" Etc...

Och som lök på laxen; nordkoreavinklingen. Nyligen tog @Spencer66 bort ett relevant inlägg från mig i en påfallande diktatorisk tråd. Det är aldrig ok i min bok! Man kan försöka bemöta konstruktiv kritik om man behärskar det, men inte radera. Då är man inne på fel spår! Så det är väl ett förbättringstips till dig, herr Spenc...

Jag avslutar härmed mitt engagemang i detta forum. Tack för denna tiden. Gillar många av er. Inklusive den nyligen förbättrade @PhillipeStern (version 2.0). Giv em hell!

/ Landshark

Anser inte att du har rätt i någonting som du skriver... Du kan ta ditt "engagemang" och berika någon annan del av internet.
 
Topp