• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

Har beställt från dessa handlare (betalat med banköverföring) och har absolut ingenting att anmärka på hos någon. Goodguys!

PlusWatch
TimeKeeper Srl
L'ora del Gallo

Watchesgmt: Snabb respons på mail, dock lite halvdålig engelska. Skickade snabbt nya bilder jag bad om. Köpte en DJ och betalade på Måndag kväll, klockan var framme på Onsdagen. Skicket var som beskrivet.

Ngn som har haft erfarenhet av:
RETRO WATCHES
retro-watches.co.uk
Miklos Verebelyi

Sugen på en klocka där ifrån men lyckas i stort sett inte hitta ngn kommentar om Miklos på ngt klockforum. Vilket är lite konstigt?

Finns det någon som har några färska erfarenheter av tyska Watchdeal.de eller Italienska Il Nautilus?

Är i begrepp att beställa en IWC Portofino.

watchdeal svarar snabbt och korrekt, har bra rating på Chrono24, finns positivt omdöme här på klocksnack sedan tidigare, och en del goda referenser runt om på nätet - men dock inget som känns helt dagsaktuellt.

Il Nautilus verkar vara ett mer oskrivet kort - dock bra record på Chrono 24. Men Italienare gör mig lite extra försiktig...

MItt första köp på nätet - så jag vill gardera mig så långt som möjligt.

Watch-Lounge (www.watch-lounge.de), och Frank Schuster kan rekommenderas!
Har precis slutfört en affär med Frank som involverade ett byte med pengar emellan, och allt fungerade mycket bra.
Hade en fråga som jag mailade Frank, som ringde upp för en diskussion inom 15 minuter.
Mycket snabb att svara på mail, och har skött affären mycket bra.
Watch-Lounge (www.watch-lounge.de), and Frank Schuster come highly recommended!

Har någon köpt av denna någon gång?

MyNewWatch
Friedrichstraße 4
61348 Bad Homburg v.d. Höhe
Tyskland

Beställt klocka från M.J Watches i Antwerpen via Chrono24.
Någon som har handlat därifrån?

Återkommer inom några dagar med update hur affären går.
Det verkar vara seriösa iaf, svarar snabbt på mail och verkar reko när man googlar runt.

Någon som handlat av "Royal Trade" aka "VenditaOrologi.biz"?

Samt någon som handlat av "Richard aichinger" aka "sa-watches.at"

Tacksam för svar! :)

Uppdatering kring M.J Watches Antwerpen.

Klockan skall enligt dem ha skickats igår. FedEx-trackingen sade uppskattad leverans "onsdag 6/5 12:00 pm" alltså klockan 12 senare idag.
Nu denna morgon ändrades statusen till "estimated delivery: N/A". Får se hur det här går... :)

Finns det någon som har några färska erfarenheter av tyska Watchdeal.de eller Italienska Il Nautilus?

Är i begrepp att beställa en IWC Portofino.

watchdeal svarar snabbt och korrekt, har bra rating på Chrono24, finns positivt omdöme här på klocksnack sedan tidigare, och en del goda referenser runt om på nätet - men dock inget som känns helt dagsaktuellt.

Il Nautilus verkar vara ett mer oskrivet kort - dock bra record på Chrono 24. Men Italienare gör mig lite extra försiktig...

MItt första köp på nätet - så jag vill gardera mig så långt som möjligt.
Watchdeal.de kan jag rekommendera. Positivt från första mail till leverans.

Fick precis hem en NOS 16570 (precis som beskrivet) från Pluswatch.it. Skickade betalning i måndags, paketet gick iväg från Italien i tisdags då pengarna var framme, mindre än 24 timmar senare ringer JetPak och levererar.

Kan rekommendera Pluswatch till 110%

Hade nyligen nöjet att köpa en Rolex Oyster Perpetual till min blivande fru från TTwatches.com. Hittade klockan på Chrono24, researchade säljaren som hade få men goda referenser på flera olika forum och kan inte annat än instämma.

Naomi svarade konsekvent på mail inom någon timme (när tidsskillnaden tillät) och följde upp frakten när den tog några dagar längre än beräknat. Klockan skickades med EMS från Taiwan och tog fem dagar inklusive Kristi Himmelsfärdshelgen. Det fanns ingen prutmån på klockorna, men då priserna redan från början var väldigt förmånliga spelade det ingen större roll. Klockan beskrevs som 90% nyskick och nyservad på Rolex Service Center i december. Personligen tycker jag den ser sprillans ny ut och är således mer än nöjd med skicket.

Summering: Stark köprek på TTwatches.com.

Fick precis hem(onsdag) Submariner från Pluswatch. Betalade i måndag förmiddags. Inga konstigheter förutom att länken kanske rasslar mer än jag trott. Ingen ny klocka heller. Jag kan rekomendera denna säljare.

Köpte en 16570 av Maximilian Manz, maxwatches.eu och det var en riktigt trevlig upplevelse. Väl beskrivet objekt, bra pris, snabba svar och snabb leverans. Han erbjuder också (kanske enbart?) trusted checkout, vilket innebär att C24 är mellanhanden för betalningen (de debiterar 2% av köpeskillingen), något jag tycker alla skall nyttja.

Handlare: Just In Time
Hemsida: http://www.justintimewatches.it/en/
Land: Italien
Köp av klocka: Omega Speedmaster
Leveranstid: Knappt ett dygn med Fedex från Italien till Stockholm. Från Stockholm till Luleå tog det tyvärr ytterligare 4 dagar.
Kommentar: Bra kommunikation via mailen. Klockan var i utlovat skick. Pröjsade via bank. 100 Euro kostade det att skicka försäkrat.

Handlare: TT Watches
Hemsida: http://www.ttwatches.com/en
Land: Taiwan
Köp av klocka: Panerai 112
Leveranstid: Minns ej exakt då det var ett tag sedan, men några dagar tog det åtminstone.
Kommentar: Bra kommunikation via mail med Naomi. Klockan var i beskrivet skick. Pröjsade via bank.

Skulle kunna tänka mig att köpa fler klockor av dessa handlare igen.

Jag köpte en JLC Master Calendar av en Italiensk firma i Milano, Le Muse s.a.s (https://www.chrono24.se/dealer/lemuse/index.htm, www.lemuseonline.se), via chrono24. Snabb service, inga problem med det ekonomiska. Dock beskrevs den som skick 1 ("watch like new"), men när jag fick den var datumvisaren något i ofas (se bifogad bild). Efter mitt påpekande att det knappast var "like new", började de mena att det måste ha hänt i frakten etc. Vid en närmare titt på deras ursprungliga bilder såg jag att problemet fanns redan då, men istället för att bråka alltför mycket och skicka tillbaka klockan, lät jag min urmakare fixa det för en tvåhundring. De var däremot måna om att jag skulle vara nöjd, men det hade kanske att göra med att Trusted checkout höll på pengarna... Nå, överlag är jag nöjd med dem, men kolla noggrant på vad det är du vill köpa.

jaeger.jpg

Tillbaka
Topp