• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

Frågar igen i hopp om att någon har något svar :)
Är det någon som har något att säga/har några tankar om Watch & CO. di Riccardo Borca? http://www.watcheco.it
Hemsidan verkar helt ok, dom svarar snabbt och bra på mailkontakt. Men frågan är om man vågar slänga över en stor summa pengar?! :)

Fick äntligen min klocka från Show Commerce www.orologidilusso.biz Från början till slut en kanonaffär. Riccardo svarade supersnabbt på mail och inga konstigheter. Valde att göra en banköverföring på måndag kväll, fick klockan i handen torsdag lunch. Otroligt snabb hantering... Rekommenderas fullt ut.

Jag handlade första gången genom Chrono24 av säljaren AicherWatches (Trusted Seller och Checkout) i Spanien som jag hade svårt att hitta omdömen om.
Nojjade och nojjade efter jag hade betalat men använde Trusted Checkout så kände mig ändå ganska lugn.

Fick bekräftelse på betalning på onsdagen, klockan skickades på torsdagen och på måndagen hade jag klockan.
Klockan var precis som beskriven och väldigt välpackad. Julian på Aicher svarar på minuten på mail och även telefon och är väldigt trevlig. Rekommenderar alltså AicherWatches!

- PlusWatch
- Italien
- www.pluswatch.it
- Snabba svar på mailen, god förhandlingsvilja och inga konstigheter.
- Klockan skulle vara BNIB och var precis det.
Extremt snabb leverans, från betalning till klocka i handen gick det endast två dygn :)
Kan verkligen rekommendera denna handlare som dessutom använder trusted checkout
via Chrono24 som är ytterligare en trygghet för oss köpare.
Bästa av allt var faktiskt att säljaren hörde av sig efter att jag fått klockan och förhörde sig
om jag var nöjd och belåten.

Toppklass!

Juwelier Pieter Jacobs
Nederländerna
https://www.juwelenplein.nl/
Snabb kommunikation, engelskan var helt ok, snabb frakt via Fedex, som de dessutom bjöd på :)
Köpte en Omega Moonwatch via Trusted checkout

Klockan var bara ett par månader gammal, och beskrevs som ny. Säljaren hade dock packat klockan dåligt, så alla tillbehör var huller om buller. Plexiglaset hade lite lättare repor, de polerade ytorna hade lite hairlines.

Vet inte vad jag ska känna. Kanske borde ha informerat säljaren om att skydda och packa klockan bättre, men samtidigt så borde säljaren ha tänkt på det själv?

När jag mailade säljaren så svarade han bara att han var ledsen. Ingen kompensation, inget förslag på hur han skulle göra mig nöjd som kund.

Klockan är dock fortfarande i väldigt bra skick, och priset var också väldigt bra, så jag ångrar inte köpet. Detta var mitt första C24-köp. Jag kommer att vara mer noga nästa gång.

Icône Watches
- Spanien
- http://www.iconewatches.com
- Mailade och frågade om de kunde ge mig ett bra pris inklusive försäkrad skeppning till Sverige på en NOS Vulkan Cricket och de gav ett pris som var bättre än jag hade vågat hoppas. Betalning genom Chrono24 Trusted Checkout och allt gick riktigt bra.
- Klockan i utlovat skick med allt som jag förväntade mig.

Zeitauktion
- Tyskland
- http://zeitauktion.com
- Även här mailade jag och prutade ned klockan (Alain Silberstein Krono), inklusive frakt. Betalning genom banköverföring och allt sköttes snabbt och snyggt.
- Klockan i riktigt fint skick inklusive allt som skulle med. Dock stannade klockan. Jag kontaktade dem och de bad mig skicka tillbaka klockan, samt ange fraktkostnad och kontonummer. Allt reglerades snabbt och korrekt och till min belåtenhet.

Art of time
- Sverige
- http://www.artoftime.se
- Skickade en fråga angående fraktkostnad på Facebook halv tio en söndag kväll. Diskussionen slutade med att jag beställde min Milgauss som jag sedan kunde hämta ut några dagar senare.
- Ny klocka och allt 100%-igt! Kan f ö tacka Patrik på Art of time för rekommendationen av Klocksnack; utan honom hade jag inte snubblat in hit.

For a sec
- Holland
- http://www.forasec.com
- Europeisk AD för Tempest. Messade på Facebook och begärde pris på Viking, Carbon samt frakt. Och - såklart... fick ett pris jag inte kunde motstå. Betalde med banköverföring och allt gick superbra. Någon vecka senare bestämde jag en Tempest Commodore. Denna gången skickade han klockan innan jag hunnit överföra pengarna..
- Låset till Viking var inte bra; det tappade inställningen. Jag meddelade säljaren som skickade ett nytt (jag returnerade det gamla). Skeppningen av låset drog ut på tiden och som kompensation fick jag en Cape Cod-polerduk utan kostnad (som jag hade velat beställa).

Gjorde mitt första C24-köp härom veckan, det vart en Omega Speedmaster ref. 3573.50 som jag hade fastnat för.

Beställde från Plus Watches, och fick snabba och bra svar. Klockan var i helt mint kondition även om den är från 2007 (knappt eller ej använd).

Betalade via Trusted Checkout på måndagen, och kunde hämta ut paketet som var mkt välpaketerat på onsdag eftermiddag, klockrent!

Genomgående nöjd förutom att jag ej fick med några extralänkar alls, nu behövde jag bara en ytterligare som Rob.Engström hade på hyllan så löste sig smidigt även om det blev en liten extra kostnad. Kan tyckas att de hade kunnat nämna detta, men kan likväl ha missats någonstanns.

/Lidas

Hej.

Jag har nu på alvar börjat titta närmare på mitt nästa inköp.
Då jag har klockan 24 timmar om dagen på min handled så vill jag gärna ha en sportigare Rolex modell. Jag har varit hos en AD i Stkh, men tyvärr visade sig att just den dagen var det många turister inne i den butiken och jag kände att expediten inte alls var insatt i klockvärlden, utan var mer en försäljartyp som sålde ”varor”. Jag hade kanske för höga förväntningar, men jag fick iaf. klämma på olika klockor…
Jag har också tittat på Chrono24 och har läst väldigt mycket på olika forum (bla. varit ”passivt” involverad i Klocksnack under en viss period). Jag kommer att ge AD en chans till men jag har också börjat fundera på att inhandla via RHWatches samt Show Commerce eller Plus Watch, då dessa har fått ett flertal bra referenser från forummedlemmar här.
Vad säger ni som redan har handlat via dem ovannämnda försäljare?
RH Wtaches anger också datum då ”kortet” är stämplat, vilket känns seriöst.
Ni som köpt en ny klocka från Italien, har ni fått fullständiga boxar med allt innehåll och cert stämplat enligt alla konstens regler.
Har ni handlat via hemsidor och gjort en banktransfer och ”hoppats” på det bästa, eller har ni använt er av "Trusted Checkout" på Chrono24?

Ja, Sverige, Holland eller Italien, det är frågan det…

Hej,
Jag har fått en offert från Rijmelink (https://www.chrono24.se/dealer/bartblok/index.htm / http://www.rijmelink.nl/) från Chrono24. Jag tänkte använda Trust checkout då jag alltid är lite lite skeptisk när man beställer via C24. Men tänkte kolla om någon har erfarenhet av denna säljare? Relativ ny, men är Trusted Seller sen 2014. De verkar som de har en "butik" lokalt, och de säljer andra klockor via sin hemsidan?
Någon som har någon erfarenhet av Rijmelink, eller att beställa från Holland?

Tack på förhand kära KS vänner!

Har för andra gången handlat av pluswatch.it
helt 100%
gjorde banköverföringen på tisdag fm å på torsdag fm fick jag sms om att klockan fanns att hämta ut!
å klockan va precis som utlovad mycket fin!

Handlade precis en Aquanaut från Orologeria Eora by Stroppiana SRL i Chieri, genom Chrono24 med Trusted Checkout. Funkade sjukt bra och en Augusto Poppo var snabb på att svara. Han hörde även av sig personligen för att säkerställa att klockan kommit fram!

Damen min köpte en fin Jaeger Lecoultre Reverso av Pluswatch. Sjukt bra kommunikation och leverans på två dagar efter banköverföring.

Hej,
Jag har fått en offert från Rijmelink (https://www.chrono24.se/dealer/bartblok/index.htm / http://www.rijmelink.nl/) från Chrono24. Jag tänkte använda Trust checkout då jag alltid är lite lite skeptisk när man beställer via C24. Men tänkte kolla om någon har erfarenhet av denna säljare? Relativ ny, men är Trusted Seller sen 2014. De verkar som de har en "butik" lokalt, och de säljer andra klockor via sin hemsidan?
Någon som har någon erfarenhet av Rijmelink, eller att beställa från Holland?

Tack på förhand kära KS vänner!

Hej Scudetto!

Håller också på att kolla lite på Rijmelink. Hur gick det? Funderar på att handla via Chrono24 +2.5%. Gick det att förhandla? Blev affären av? Resultat?

Hej Scudetto!

Håller också på att kolla lite på Rijmelink. Hur gick det? Funderar på att handla via Chrono24 +2.5%. Gick det att förhandla? Blev affären av? Resultat?
Hej!

Jag betalade i fredagskväll till trusted checkout, Chrono bekräftade idag, och han skickar imorgon, så vi får hoppas att allt går smärtfritt. Han är snabb på svara å gick och förhandla priset lite. Han är dock billigast av den modell å klocka jag sökte. Så fråga igen om någon dag så kan Jag ge besked.

Hej Scudetto!

Kan rekommendera! Va noggran bara med vad du köper å ingår, för vi hade ett missförstånd mellan varann. Men löste sig. Trevlig å prata med i telefon också.

http://www.orologiedintorni.com/
En seriös handlare absolut och allt gick bra till slut men det verkar som han kanske har lite mycket att göra.
Köper klockan via paypal checkout vilket är en najs funktion att ha. Dagarna går, det händer ingenting, ingen bekräftelse från handlaren annat än kvittot från paypal. Skicka mejl efter 3 dagar och får svaret efter några timmar "Oj, vi har glömt bort din beställning, vi bjuder på expressfrakt som kompensation". Det var ju trevligt av dem och klockan kommer mycket riktigt bara 24 timmar senare (DHL funkar utmärkt). När klockan kommer fram - det är inte samma klocka som på bilderna! Till handlarens försvar så har han skickat den nyare varianten av samma referens men det var ju inte den jag ville ha. Tyckte den äldre varianten var snyggare. Kontaktar handlaren som beklagar och erbjuder sig byta ut den och ersätta mig för frakten. Det är ju seriöst och bra absolut men det blev ju en smula krångligare än nödvändigt. Nu har rätt klocka kommit men någon ersättning för returfrakten har jag inte fått och jag misstänker att jag måste påminna honom om det.
Seriös handlare och ingen risk att bli blåst, skulle också handla igen men man måste ha lite mer tålamod när man har med italienare att göra. Det är tydligt.

Har också undran på Royal Trade. Dom har svarat mig snabbt på mina funderingar, dock har dom duckat för en fråga. På deras Chrono24 sida har dom em symbol som betyder att dom har en fysisk butik. När jag frågade efter adressen dit svarade dom inte. Vet inte om det är en tillfällighet då dom är snabba annars. Synpunkter om säljaren mottages tacksamt.

Må väl!
Kom precis hem från en resa från Turin där jag besökte Royal Trade och även införskaffade mig en Reverso, paketöppning kommer under dagen. :)

Brukar spendera mycket tid i Nice och har alltid sagt att när tillfälle ges så bilar jag upp till Turin, drygt 20 mil beroende på vägval, och gör ett personligt besök. Bästa sättet att slippa oron över om företaget är seriöst, plus att jag kan förmedla vidare till alla er på KS om min erfarenhet.

Som jag förstod det är Royal Trade och Viruoso samma företag. Väldigt fräsch affär som jag bara klampade in i, vet nu att den bara är öppen för folk som bokat tid. Pratade med Max som är supertrevlig och lätt att ha att göra med, ägaren till affären. Hans engelska är italiensk standard, inte hundra mao men han gör så gott han kan. Skulle utan tvekan kunna beställa min nästa klocka från Royal Trade, fick bara bra vibbar. Goodguy.

Fine Watches & Diamonds S.L
Köpte en klocka från dom nu i veckan. Dom fick pengarna på torsdag, jag sitter med klockan på armen nu på fredag eftermiddag :) Klockans skick var över förväntan! Väldigt bra kontakt med säljaren. Enbart positivt!

- PlusWatch
- Italien
- www.pluswatch.it
- Snabba svar på mailen, god förhandlingsvilja och inga konstigheter.
- Klockan skulle vara BNIB och var precis det.
Extremt snabb leverans, från betalning till klocka i handen gick det endast två dygn :)
Kan verkligen rekommendera denna handlare som dessutom använder trusted checkout
via Chrono24 som är ytterligare en trygghet för oss köpare.
Bästa av allt var faktiskt att säljaren hörde av sig efter att jag fått klockan och förhörde sig
om jag var nöjd och belåten.

Toppklass!
Kanin! Kostade frakten nåt eller ingick det? Kortavgifter?

Kom precis hem från en resa från Turin där jag besökte Royal Trade och även införskaffade mig en Reverso, paketöppning kommer under dagen. :)

Brukar spendera mycket tid i Nice och har alltid sagt att när tillfälle ges så bilar jag upp till Turin, drygt 20 mil beroende på vägval, och gör ett personligt besök. Bästa sättet att slippa oron över om företaget är seriöst, plus att jag kan förmedla vidare till alla er på KS om min erfarenhet.

Som jag förstod det är Royal Trade och Viruoso samma företag. Väldigt fräsch affär som jag bara klampade in i, vet nu att den bara är öppen för folk som bokat tid. Pratade med Max som är supertrevlig och lätt att ha att göra med, ägaren till affären. Hans engelska är italiensk standard, inte hundra mao men han gör så gott han kan. Skulle utan tvekan kunna beställa min nästa klocka från Royal Trade, fick bara bra vibbar. Goodguy.

Med andra ord distans oxo funkar? Såg att se sålde Bnib bathyscape för 60 lök

Tillbaka
Topp