http://www.orologiedintorni.com/
En seriös handlare absolut och allt gick bra till slut men det verkar som han kanske har lite mycket att göra.
Köper klockan via paypal checkout vilket är en najs funktion att ha. Dagarna går, det händer ingenting, ingen bekräftelse från handlaren annat än kvittot från paypal. Skicka mejl efter 3 dagar och får svaret efter några timmar "Oj, vi har glömt bort din beställning, vi bjuder på expressfrakt som kompensation". Det var ju trevligt av dem och klockan kommer mycket riktigt bara 24 timmar senare (DHL funkar utmärkt). När klockan kommer fram - det är inte samma klocka som på bilderna! Till handlarens försvar så har han skickat den nyare varianten av samma referens men det var ju inte den jag ville ha. Tyckte den äldre varianten var snyggare. Kontaktar handlaren som beklagar och erbjuder sig byta ut den och ersätta mig för frakten. Det är ju seriöst och bra absolut men det blev ju en smula krångligare än nödvändigt. Nu har rätt klocka kommit men någon ersättning för returfrakten har jag inte fått och jag misstänker att jag måste påminna honom om det.
Seriös handlare och ingen risk att bli blåst, skulle också handla igen men man måste ha lite mer tålamod när man har med italienare att göra. Det är tydligt.