• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

alfgren

Rolex
2-Faktor
http://www.orologiedintorni.com/
En seriös handlare absolut och allt gick bra till slut men det verkar som han kanske har lite mycket att göra.
Köper klockan via paypal checkout vilket är en najs funktion att ha. Dagarna går, det händer ingenting, ingen bekräftelse från handlaren annat än kvittot från paypal. Skicka mejl efter 3 dagar och får svaret efter några timmar "Oj, vi har glömt bort din beställning, vi bjuder på expressfrakt som kompensation". Det var ju trevligt av dem och klockan kommer mycket riktigt bara 24 timmar senare (DHL funkar utmärkt). När klockan kommer fram - det är inte samma klocka som på bilderna! Till handlarens försvar så har han skickat den nyare varianten av samma referens men det var ju inte den jag ville ha. Tyckte den äldre varianten var snyggare. Kontaktar handlaren som beklagar och erbjuder sig byta ut den och ersätta mig för frakten. Det är ju seriöst och bra absolut men det blev ju en smula krångligare än nödvändigt. Nu har rätt klocka kommit men någon ersättning för returfrakten har jag inte fått och jag misstänker att jag måste påminna honom om det.
Seriös handlare och ingen risk att bli blåst, skulle också handla igen men man måste ha lite mer tålamod när man har med italienare att göra. Det är tydligt.
Min affär är nu avslutad men återbetalningen av frakten gick mer än lovligt långsamt vilket sänker intrycket. Från att ha varit reptilsnabb på mejlen gick det flera dagar till svar när man nämnde återbetalningen. Fick det lovat att det skulle ske nästa dag flera gånger men när inga pengar kom gjorde jag ett krav på återbetalning via Paypal och då kom pengarna på 20 minuter...
 

axell

Omega
Tjena,

Någon som har erfarenhet av 10past10 som ligger i Rotterdam?

Har sökt på forumet men får bara fram en medlem med samma namn som företaget :)
 

Hokvinge

Breitling
Hej,

Någon som vet något om denna handlare:
Maximilian Schmidt | General Manager | premiumwatches.com

Har två webshoppar:
www.premiumwatches.com
www.uhrinstinkt.de

Mario Boessl & Maximilian Schmidt Luxury GbR, represented through the shareholder Mario Boessl & Maximilian Schmidt
Bahnhofstrasse 34 | 91126 Schwabach | Germany
VAT-ID no: DE 255962621
 

RollEks

Breitling
Efter flera månaders bevakning av forum, auktioner och blocket slog jag till slut på en Omega Speedmaster Pro från chrono24 och säljaren WWJD di Soave Alessandro. Den klassiska månklockan full set i senaste referensen. Var länge tveksam till köp från Italien men då säljaren erbjöd Trusted Checkout och det fanns en del (om än få) utländska referenser kändes det lite tryggare. Blixtsnabb leverans (med DHL), bra paketerad. Definitivt samma klocka som på bilderna och inget fuffens så långt. Tyvärr så var inte skicket riktigt vad jag skulle beskriva som "mint condition" med några småmärken (absolut inget allvarligt).
Summa summarum: Med tanke på priset så är affären ändå acceptabel för mig. Man behöver nog inte vara rädd att köpa från Italien(använd för guds skull bara inte den inhemska posten) men fråga efter fler bilder och närmare beskrivning av skick innan köp.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Fick hem en DJ 16014 från Stroppiana S.R.L. (eora.it) igår.
Mycket bra service, trevliga mail och inga problem att få fler bilder.
Extremt snabb leverans.. skickades tisdags kväll och jag hade den på handleden onsdag kl 13:30.
Kan rekommenderas.
 

romanov

Cartier
Köpte nyligen en klocka från Juwelier Eupen.
Allt stämde med beskrivningen och de var väldigt vänliga, bra kontakt med snabba svar via mail.
Kan rekomendera dem
 
Handlat Turn-o-graph från Gioielleria Gi Bi Shop. Korta, snabba svar innan köp, extremt snabba att skeppa. Bra förpackat, utmärkt skick på klocka och tillbehör (enligt beskrivning). Klart rekommenderad!
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Dina international watches
Hemsida: http://www.dina.bs.it/
Klocka: Rolex GMT 116710

Bra kommunikation och snabb hantering. Skickade klockan dagen efter betalningen kommit fram med DHL Express. Andrea bjöd även på frakten som många brukar ta bra betalt för. Klockan kom fram i utlovat skick med cert och box.
 

TB12

Cartier
Har köpt en klocka i 100k klassen av RA.DI.ME. (http://www.radime.it/, Finns även på Chrono24 under samma namn) från Treviso Italien. Allt gick toppen, klocka som utlovad och till ett vettigt pris. Tycker han gav ett förtroendeingivande intryck. Pratar inte jätte bra engelska men tillräckligt för att kommunicera på en rimlig nivå. Skulle gärna handla av denna säljare igen.
 

Ruben

Rolex
http://pluswatch.chrono24.com
Även jag har handlat från pluswatch. Skickade över pengarna via banköverföring på fredagen (inte trusted checkout). På måndagen hade han fått pengarna och skickade klockan, hämtade ut dagen där på, på tisdagen.
Allt var som beskrivet i annonsen, är väldigt nöjd.
Det enda negativa är väl mailsvaren man får, inga direkt utvecklade svar på frågorna man ställer. Dock sjukligt snabb på att svara.
 

Rajding

Omega
Varning för: La Morella Gioielleria 1973 S.R.L.
Snabba på att svara på mail före köpet, efter lagd beställning fick jag svar att dom återkommer när klockan skickats (2-6 dagars lev.tid). Inte ett ord sedan pengarna förts över, trots att jag skickat flera mail direkt till säljaren och via Chrono24. Skönt att jag körde Trusted Checkout, köpet är avbrutet och pengarna på väg tillbaks.

Lärdom: surfa inte runt på Chrono24 och köp klocka efter några öl utan att kolla upp säljaren ordentligt :D
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Be honom förklara varför. Har du betalat med kort? I de fallen vill handlaren ibland vara lite försiktig för om man betalar med ett stulet kort får handlaren stå för risken.
 
Topp