• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

HM80

Cartier
Sålde precis en klocka direkt till Chrono24. Klockan köps in via annat bolag men man gör det via chrono

Funkade jättesmidigt.

Man skickar in info om klockan. Vill de ha den får man en offert i Euro som är ej bindande och gäller i 4 veckor.

Jag accepterade i torsdags. Fyllde i mina uppgifter. Fick då fraktsedel/UPS och annat säljdokument.

Skickade klockan i torsdags.

Fick meddelande att klockan mottagits i fredags och kontroll av den skulle påbörjas.
Tog någon timme sen fick jag meddelande om att den godkänts och pengarnas hade betalats ut.

Hade pengarna på mitt konto i idag.

Mycket som var bra skött här. Frakten är försäkrat och chrono stod för den. Om klockan av någon anledning ej godkänts av dem hade den skickats tillbaka utan kostnad.

Snabb hantering och enligt mig, hyfsat betalt.

Kan bara hålla med om detta. Sålde min Omega Dark side of the moon på samma sätt. Otroligt smidigt, säkert och professionellt skött. Inte så konstigt kanske med tanke på att det är c24 själva som köper produkten.
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Kan bara hålla med om detta. Sålde min Omega Dark side of the moon på samma sätt. Otroligt smidigt, säkert och professionellt skött. Inte så konstigt kanske med tanke på att det är c24 själva som köper produkten.

Härligt med en väldigt smidig process! :) hur stod sig inköpspriset de erbjöd dig mot vad du hade i åtanke?

/A
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
bättre än jag trodde om jag ska vara ärlig. Hade självklart fått mer om jag listade själv på c24, men då hade jag åkt på en rejäl avgift och risken att sälja till någon som kanske börjat strula

Det som är nackdelen med C24, alla tar höjd i prissättningen då man tar hänsyn till 6,5% avgift. C24 har ju infört 5% påslag på köparen också har jag märkt av
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Härligt med en väldigt smidig process! :) hur stod sig inköpspriset de erbjöd dig mot vad du hade i åtanke?

/A

bättre än jag trodde om jag ska vara ärlig. Hade självklart fått mer om jag listade själv på c24, men då hade jag åkt på en rejäl avgift och risken att sälja till någon som kanske börjat strula

Jag hade lite olika bud på min klocka. Fick ca 20000 mer av chrono än av näst bästa budet.

Beror naturligtvis enormt mycket på vad det är för klocka.
För mig var smidigheten klart avgörande. Råkade få bäst betalt också så det var ju skönt :)
 
En sista fråga... @JLC kundsupporten var toppen - inga anmärkningar - tack för det.

Trusted seller, trusted checkout - samt Chrono24:s positiva utspel.
Ser ni några risker kopplade till äkthet? Att klockan skulle vara sliten/gå dålig är en risk jag får bära. Men äktheten är det som "oroar".
 
  • Like
Reactions: JLC

Pjoter

Panerai
2-Faktor
En sista fråga... @JLC kundsupporten var toppen - inga anmärkningar - tack för det.

Trusted seller, trusted checkout - samt Chrono24:s positiva utspel.
Ser ni några risker kopplade till äkthet? Att klockan skulle vara sliten/gå dålig är en risk jag får bära. Men äktheten är det som "oroar".
Det märker du när du får klockan. Är den inte i original så stoppas ju utbetalningen tills ärendet är utrett. Jag köpte en Rolex OP 31 mm och var lite orolig för att den inte var helt ny och inte använd. Allt var ok. Som jag skrev tidigare. Det som C24 säljer själva ska du vara mycket nogrann med och speciellt tillverkningsåret.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Det märker du när du får klockan. Är den inte i original så stoppas ju utbetalningen tills ärendet är utrett. Jag köpte en Rolex OP 31 mm och var lite orolig för att den inte var helt ny och inte använd. Allt var ok. Som jag skrev tidigare. Det som C24 säljer själva ska du vara mycket nogrann med och speciellt tillverkningsåret.
Håller helt med. Du som köpare kan läsa på och ställa rätt frågor, men skulle det vara andra fel som äkthet eller inte beskrivet skick bör deras buyer setup/service/escrow ta hand om det. Men bäst som sagt att be säljaren om info och bilder så man inte ens hamnar i det läget. Viktigt också som Pjoter sa att verifiera att delar hör ihop och att årtal är rätt. Vet inte hur många Rolex jag sett som haft "fel länk/clasp" för modellen men som ändå angets som korrekt och orginal. 62510H länk till 1601 DJ etc etc. clasp code =1987 och serial = 1993 etc.
 

Olavi

Breitling
Tjena! Skriver angående detta enligt bild, har tänkt sälja klockan och fick erbjudanden via chrono själva. Är helt ny inom chrono24 och inga erfarenheter därifrån. Är det seriöst och smidigt att göra en affär med dem? Hur funkar det vid krångel av leverans osv? Försökte hitta en svensk kontakt på deras sida men hittade ej. Väldigt tacksam för svar.
 

Bilagor

  • 123654.jpg
    123654.jpg
    22.1 KB · Visningar: 70

Olavi

Breitling
Kan bara hålla med om detta. Sålde min Omega Dark side of the moon på samma sätt. Otroligt smidigt, säkert och professionellt skött. Inte så konstigt kanske med tanke på att det är c24 själva som köper produkten.
liknande detta erbjudande jag fått? Är osäker på hur seriöst smidigt de är. Men du rekommenderar det alltså?
 

Bilagor

  • 123654.jpg
    123654.jpg
    22.1 KB · Visningar: 71

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Tjena! Skriver angående detta enligt bild, har tänkt sälja klockan och fick erbjudanden via chrono själva. Är helt ny inom chrono24 och inga erfarenheter därifrån. Är det seriöst och smidigt att göra en affär med dem? Hur funkar det vid krångel av leverans osv? Försökte hitta en svensk kontakt på deras sida men hittade ej. Väldigt tacksam för svar.
En Rolex är väl inga problem att kränga. Det finns ju knappt några att köpa. Exakt vad ska du sälja?
 

HM80

Cartier
liknande detta erbjudande jag fått? Är osäker på hur seriöst smidigt de är. Men du rekommenderar det alltså?

100%. Är väldigt seriöst. Tycker du att erbjudandet är bra är det bara att köra på. Sen får du lite fraktlappar att printa, du packar ordentligt och lämnar in till ombud. Paketet kommer fram på måndag om du skickar idag och om din beskrivning stämmer på klockan har du utbetalningen förmodligen samma dag
 

Olavi

Breitling
Jag har sålt en klocka till zeitauktion på distans. Rekommendationer.
Snabba svar och trevligt. De försökte först med ett lågt bud men mötte mig till slut på vad jag ville ha.

Jasså kan man förhandla med priset man fått? Mailade du dem då eller hur gick de till?
 

NevS

Breitling
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Miquel Schmuck & Uhren GmbH?

En återförsäljare från Tyskland på C24 med egen butik.
 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Köpte en billig Tissot Quartzare från belgiska House of Magic Treasures - härligt namn 😅

Idel 5or i betyg på C24 och jag infogar mig i hyllningskören.

Snabb och trevlig kommunikation (svarade ärligt på mina frågor), snabb leverans (de skickade klockan samma dag) och nu kom klockan idag och stämde överens med beskrivning och bilder. Plus att den levererades i ett fint resefodral med plats för 3 klockor, certifikat och ett handskrivet tack-för-köpet-kort trots att det inte var ngn speciellt exklusiv klocka jag köpte. Jag vet inte men som kund uppskattar jag sådana här saker.

Baserat på det här köpet så kan jag inte annat än att rekommendera House of Magic Treasures å det varmaste. 👍😊
 
Senast ändrad:

JonWin

Omega
Sålde precis en klocka direkt till Chrono24. Klockan köps in via annat bolag men man gör det via chrono

Funkade jättesmidigt.

Man skickar in info om klockan. Vill de ha den får man en offert i Euro som är ej bindande och gäller i 4 veckor.

Jag accepterade i torsdags. Fyllde i mina uppgifter. Fick då fraktsedel/UPS och annat säljdokument.

Skickade klockan i torsdags.

Fick meddelande att klockan mottagits i fredags och kontroll av den skulle påbörjas.
Tog någon timme sen fick jag meddelande om att den godkänts och pengarnas hade betalats ut.

Hade pengarna på mitt konto i idag.

Mycket som var bra skött här. Frakten är försäkrat och chrono stod för den. Om klockan av någon anledning ej godkänts av dem hade den skickats tillbaka utan kostnad.

Snabb hantering och enligt mig, hyfsat betalt.
Hur gjorde du för att få en offert? Har hittat att man kan göra en gratis värdering mha serienummer, är det den vägen?
 

D..S..

Panerai
Är det bara jag som tycker chrono24's hemsida är obrukbar just nu? Jag får konstanta pop-ups om att spara sökningen (trots att jag redan gjort det). Förslag om e-postaktivering mm mm.. Är ju förbannat irriterande.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har sålt en klocka till zeitauktion på distans. Rekommendationer.
Snabba svar och trevligt. De försökte först med ett lågt bud men mötte mig till slut på vad jag ville ha.

Sålde igen. Funkade hur bra som helst. Rekommenderar Zeitauktion.
 
Topp