Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De har sålt 118 klockor. Det står även att alla klockor de säljer är nya och oanvända. Så bara köpa.Har någon handlat från España Watches på Chrono24 , hur har det funkat?
Kan man förutsätta att Unworn (Mint condition, without signs of wear) är en ny klocka som det beskrivs ?
Någon som har erfarenhet av WatchesWorld UK eller ev bara Watches World (då de verkar ha kontor på fler ställen än UK)?
Nej, men tänk på att det blir tull och moms på köp från UK nu.
Ja i normala fall ja, men de skriver ju så här:
SHIPPING: We do overnight shipping with Ferrari Group, DHL or FedEx. Depending on the location of the watch, shipping might take up to 14 working days. All EU shipping including Scandinavia are free of customs taxes.
Vilket jag tolkar som att de antingen skickar från ngt kontor inom EU eller kör med DDP.
Köper vi via Chrono24 från England måste man kryssa i en ruta där man accepterar att "det kan tillkomma moms och avgifter". Jag fick i vart fall upp en sådan ruta. Säljaren sa att den skulle skickas från ett EU land. Problemet är att när vi kryssar i denna ruta också har accepterat detta. Det är bättre att betala något mer av en säljare inom EU - för att vara på den säkra sidan.
Problemet är "om det skulle bli ett problem" så har vi faktiskt accepterat ett avtal - genom C24.Tänkte bara återkomma och säga att jag handlade från WatchesWorldUK i början på sommaren utan problem.
Jag hade en lång diskussion med WatchesWorld på både C24 chatten och WhatsApp (både chat och voice) utan att de "tröttnade" på mig. De är väldigt duktiga och trevliga och svarar snabbt (ofta även på helger).
Då klockan jag köpte var helt ny finns det inget att invända mot skicket på den (den kom med all plast och alla tillbehör). Det fanns ingen prutmån men priset var redan väldigt bra jämfört med Sverige.
Klockan säljs/skickas från ett EU land så ingen moms eller tull tillkom. (Jag ställde väldigt tydliga frågor om detta till WW innan köp och de garanterade att det inte skulle tillkomma några ytterligare kostnader)
Skulle absolut handla av dem igen.
Jag skulle säga att jag hade ångerrätt i det läget, det var vad jag avtalade skriftligen med WWUK. (men vet så klart inte om de hade ärat det avtalet, men det tror jag)Problemet är "om det skulle bli ett problem" så har vi faktiskt accepterat ett avtal - genom C24.
Tror ärligt talat aldrig klockan har varit i Storbritannien öht utan helt o hållet hanterats av deras Franska företag, så skulle tro att det är helt ok.Ja, alltså, någon måste väl betala tull och EU-moms? Annars låter det som smuggling.
Du vet att du gratis kan ringa c24 kundtjänst och fråga om specifik säljare va? Har jag gjort flera gånger, de kan se mer än de omdömmen som lämnats på deras sida.Hej,
Har någon erfarenhet från eller information om Ro-times luxury watches e.u (https://www.ro-times.com/)?
Ser bra ut på Chrono24.
Stort tack - går den vägen.Du vet att du gratis kan ringa c24 kundtjänst och fråga om specifik säljare va? Har jag gjort flera gånger, de kan se mer än de omdömmen som lämnats på deras sida.