Var det du som klippte 6426:an från -71?Någon som handlat av Wagener-gold.de på C24?
Skicka gärna PM om du ångrar dig i så fall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var det du som klippte 6426:an från -71?Någon som handlat av Wagener-gold.de på C24?
Det var tyvärr inte jag. Men då kanske vi har någon som kan recensera snartVar det du som klippte 6426:an från -71?
Skicka gärna PM om du ångrar dig i så fall.
Funderar på att köpa en Speedy av dem. Fanns där prutmån?Köpte en Speedmaster Reduced från Love And Fun Production UG på c24. Säljaren svarade på mina frågor och klockan skickades med DHL Express dagen efter från Tyskland. Väldigt nöjd med köpet.
Det kan jag ju faktiskt. Så här skrev jag på C24.Det var tyvärr inte jag. Men då kanske vi har någon som kan recensera snart
Japp det gjorde det, prutade ett par tusen men sedan möttes vi halvvägs.Funderar på att köpa en Speedy av dem. Fanns där prutmån?
Frakten kan nog stämma som de säger, men du måste betala moms och tull.Någon här som köpt klocka på Chrono24 från USA?
Står frakt endast 800 kr ca men det kan väll inte stämma, måste ju bli skatt och tullavgift när klockan kommer till sverige som tillkommer utöver 100k man betalar för klockan?
tänkte det! Tack för att du bekräftadeFrakten kan nog stämma som de säger, men du måste betala moms och tull.
Som jag förstått det så blir det tull och moms vid ankomst till Sverige. Det hela verkar dock lite rörigt just nu. Jag skulle hellre försöka hitta något inom EU.Har Brexit förändrat något beträffande beställningar från England (checkpoint Hungary) ?
Kikar på Your Luxury Time LTD just nu...
Det är alltså full Brexit, tänkte att avtal om handel var klart.Som jag förstått det så blir det tull och moms vid ankomst till Sverige. Det hela verkar dock lite rörigt just nu. Jag skulle hellre försöka hitta något inom EU.
Funderar på att köpa en Tudor Black Bay ifrån Monaco Luxury Watches via C24.
Det skiljer typ 7 000 kr mellan det och att gå till en Svensk AD. Företaget har 4,7 i rating utifrån 1350 omdömen så på det viset känns det hyfsat tryggt.
Men är det något som kan tillkomma i avgifter när man fått en offert på totalsumman från företaget med trusted checkout hos C24 ? Vill försäkra mig om oönskade avgifter/ utgifter.
Nej, men tänk på att det blir tull och moms på köp från UK nu.Någon som har erfarenhet av WatchesWorld UK eller ev bara Watches World (då de verkar ha kontor på fler ställen än UK)?
Ja i normala fall ja, men de skriver ju så här:Nej, men tänk på att det blir tull och moms på köp från UK nu.
Uhrenworld Munchen (Tyskland)
Köpte min Blancpain Bathyscaphe av dem 2019 och transaktionen var smidig. Klockan var enligt beskrivningen.
Spännande... har just lagt en beställning på en JLC från dem, hoppas att de levererar i enlighet med era erfarenheterÄven jag kan gröna dem. Dock åkte jag och hämtade upp klockan på plats når jag hade vägarna förbi.
Spännande... har just lagt en beställning på en JLC från dem, hoppas att de levererar i enlighet med era erfarenheter
Ja i normala fall ja, men de skriver ju så här:
SHIPPING: We do overnight shipping with Ferrari Group, DHL or FedEx. Depending on the location of the watch, shipping might take up to 14 working days. All EU shipping including Scandinavia are free of customs taxes.
Vilket jag tolkar som att de antingen skickar från ngt kontor inom EU eller kör med DDP.
Köper vi via Chrono24 från England måste man kryssa i en ruta där man accepterar att "det kan tillkomma moms och avgifter". Jag fick i vart fall upp en sådan ruta. Säljaren sa att den skulle skickas från ett EU land. Problemet är att när vi kryssar i denna ruta också har accepterat detta. Det är bättre att betala något mer av en säljare inom EU - för att vara på den säkra sidan.Jag har kvar klockan!
Ägaren avbröt sin semester för att möta upp mig och lämna den. Och det var inte en så pass dyr klockan att den kan anses rimligt att bryta semestern med familjen. Verkar vara en stor samlare privat också. Berätta hur det gick!