• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

Carlton

Cartier
Någon som vet något om Uhrenhandel Elke Reifenberg? Hittar inga referenser på internet och det finns heller ingen hemsida. Vet inte om man vågar chansa..
 

Carlton

Cartier
De är ju trusted seller sedan 2009 om det nu betyder något. Jag tror jag vet vad du är ute efter :)

Vad tror du om det du tror att jag är ute efter? Ser den ok ut tycker du?

Precis som Wesslan sa, och som så många poängterat tidigare, så behöver ju inte trusted seller betyda något. Blir extra orolig över den här säljaren eftersom de inte har någon hemsida och när jag kollar via google maps så ska deras butik ligga mitt ute på en åker.. Hmm
 
Den ser mycket ok ut. Bra pris för att vara på länk dessutom. Kanske kolla servicehistoriken.

Om man nu ska tro chrono24 så har de alltså aldrig fått ett klagomål på denna säljare sedan 2009. Om det stämmer så känns det ju ändå safe. Maila med säljaren och kolla om han kan visa några referenser.
 

fisherking25

Breitling
Art of time
Sverige
http://www.artoftime.se/
Köpte en rolex av Patrik på art of time. Snabba svar på alla mina frågor och tydlig information. Beställde och fick välja hur klockan skulle levereras, jag valde att träffas på deras kontor i Stockholm. Trevlig och korrekt, en mycket smidig affär.
Klockan var ny som utlovats och i samband med länkjustering hos AD kontrollerades allt inga konstigheter.
Tummen upp för AOT!
 

Carlton

Cartier
Uhrenhandel Elke Reifenberg
Deutschland
ingen hemsida

Köpte en IWC Mark XVI av den här snubben, är väl mer eller mindre en privatperson som har klockköp/försäljning som hobby, därav ingen hemsida osv. Fick iallafall kvitto. Klockan kom och skicket var som lovat, enda jag har att klaga på var att klockan inte var tvättad. Den var faktiskt riktigt sunkig och länken var under all kritik, massa hudavlagringar osv. Vidrigt. Annars har jag inget att klaga på, bra mailkontakt och snabb trygg leverans.
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Compraventa Relojes (Madrid, Spanien). Javier har ett rejält utbud av begagnade Rolex och andra kvalitetsklockor till oftast konkurrenskraftiga priser (man behöver inte eller vara blyg för att pruta). Hemsidan är väldigt spansk, men Javier själv skriver utmärkt engelska. Jag köpte min Chronoswiss Regulateur där - en mycket smidig affär och klockan i riktigt fint skick, om än med ett närliggande servicebehov (något jag anser man får ta med i beräkningarna när servicehistoriken är okänd). Så handla på, men kolla upp servicebehovet och finns det ingen info så räkna med en eventuell service. http://www.compraventarelojes.com/

/Klocksebbe
Vill tillägga att jag också handlat av Javier, 100% good-guy. Vet även att alla klockor som han tillhandahåller går via polisen för att kolla att dom är legit!
 

Dukie

Breitling
Har handlat av Nicolas Vulcano från NV Handelsgesellschaft www.uhren2000.se
Köpte en ny klocka och allt var i sin ordning med papper, garantier osv. Allt löpte på smidigt. Hoppas att denna info kan vara till hjälp för någon.
 

Barda

Cartier
Någon som handlat från Ilnautilus? Får man detta mail som svar vid förfrågan så blir man fan skeptisk:
7TdvvSf.png

Letar även jag efter reviews på denna handlare? Seriös?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Skulle nog passa mig för denna säljare på chrono24 nedan, ser att JS har rekomenderat han, så detta kan kanske vara något tillfälligt som jag inte begriper, kan inte italinska. Har mejlat men inte fått något svar. Då jag är ute efter en 1675 alternativt en 16753 så spar jag en del klockor i min minneslista, denna klocka är uppe för försäljning för sjätte gången på kort tid, alltså klockan har blivit såld dom övriga fem gångerna. Känns lite suspekt i min värld kan jag tycka, lustigt att han använder samma bild om det är olika klockor han säljer.

ABstar di Baghi Alberto
via Premuda, 30
P.I.V.A. 02198280352
42123 Reggio Emilia
Italien


lurigsaumlljare_zps10d4cd1f.jpg


https://www.chrono24.se/rolex/gmt-ii-16753-occhio-di-tigre-acciaio-oro-1979-certificato-assistenza-rolex--id2734642.htm?urlSubpath=/user/notepad.htm

https://www.chrono24.se/rolex/gmt-ii-16753-occhio-di-tigre-acciaio-oro-1979-certificato-assistenza-rolex--id2714216.htm?urlSubpath=/user/notepad.htm

https://www.chrono24.se/rolex/gmt-ii-16753-occhio-di-tigre-acciaio-oro-1979-certificato-assistenza-rolex--id2701513.htm?urlSubpath=/user/notepad.htm

https://www.chrono24.se/rolex/gmt-ii-16753-occhio-di-tigre-acciaio-oro-1979-certificato-assistenza-rolex--id2692220.htm?urlSubpath=/user/notepad.htm

https://www.chrono24.se/rolex/gmt-ii-16753-occhio-di-tigre-acciaio-oro-1979-certificato-assistenza-rolex--id2683504.htm?urlSubpath=/user/notepad.htm

https://www.chrono24.se/rolex/gmt-ii-16753-occhio-di-tigre-acciaio-oro-1979-certificato-assistenza-rolex--id2670210.htm?urlSubpath=/user/notepad.htm
 

Thorner

Breitling
Magic Time Orologi
Italien, köpte en Longines Legend Diver. I stort sett en smidig affär, betalade med banköverföring och extra för försäkrad leverans. Det visade sig vara en AD jag slutligen gjorde affär med (FERRARI LUCA GIOIELLI SRL). Nervöst var det... eftersom de inte hade någon website, jag kunde inte heller hitta några omdömen mer än vad som anges på Chrono24. Jag googlade adresser och telefonnummer, jag jämförde och streetviewade adress, tefonnummer, organisationsnummer och hittade inga konstigheter. Jag pratade med säljaren i telefon, han kunde hyfsad engelska och AD:n finns på Longines hemsida så då slog jag till. Fick alla boxar och papper, allt i perfekt skick. Lite segt att få mailsvar och även telefonkontakt från att jag beställt tills varan var hemma, jag ville t.ex. ha spårning av paketet.
Totalt tog det ca 14 dagar från att jag beställt tills den var levererad, hade det varit perfekt skulle det nog tagit 7-10 dagar. Men som sagt - inga problem

Köpte en Longines Legend Diver även jag från Magic Time Orologi och kan bara bekräfta att de sköter allt snyggt. UPS strulade lite med sista leveransen i sverige, fick hämta hos dem då de inte kom in i min port... (kanske är mitt fel iof) Hade UPS kommit in så hade jag fått klockan 2 dagar efter att jag betalade via banktransfer. Kan inte annat än rekomendera denna handlare. Jag pratade med honom i telefon och han är verkligen hjälpsam, samt var hyfsat snabb på att svara på mail.
Sen var paketet ordentligt inslaget. :)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har nyss köpt två rolex datejust 116200 från Show commerce Srl i Italien.

Hemsida http://www.orologidilusso.biz

Snabba svar på mailen, snabb leverans, han skickade onsdag morgon och jag hade paketet torsdag eftermiddag. Har inget att klaga på, klockorna i helt nyskick, all plast på, alla tillbehör, certifikat daterat och mitt namn på certifikatet och stämplat av AD.
 

Pistol_Pete

Panerai
Fitzrovia Watches, Storbritannien, http://www.fitzroviawatches.co.uk/
Minns inte riktigt kommunikationen/kontakten, men den fördes via mejl och var väl ok. Köpte en Rolex 16710. Priset (som inte var förhandlingsbart) var helt ok, men när klockan väl kom gick den drygt 20 sekunder/dygn för fort, trots att den skulle ha varit nyservad. Säljaren trodde att det kunde ha hänt något i frakten, och menade att den skulle börja ticka rätt igen när jag använt den ett tag. Jag köpte inte denna förklaring men orkade inte bråka. När klockan öppnades av Nymans ur något år senare, konstaterade de att den behövde en service.
Om man bortser från detta var klockan i mycket fint yttre skick, och alla delar som skulle vara med i paketet var också med.

Jag har köpt två klockor av Fitzrovia Watches. Kommunikationen fungerade utan problem, säljaren Chris var mycket kunnig och hjälpsam. Den första klockan var en Rolex som fungerade perfekt.
Den andra var en en Tudor som hade ett problem: Timvisaren rörde sig inte. Katastrof! Jag hörde genast av mig till säljaren och fick följande svar inom några minuter:

Hello! How very annoying for you - I am sorry. We put a lot of time and money pre-sale on our watches to make sure stuff like this doesn't happen and 99% of the time it doesn't - but thats why we offer a guarantee. These Tudors are fundamentally strong watches so I am sure there is nothing too serious. Can you please send the watch back to me by registered post at the address below and I will get it sorted asap. Please let me know how much the postage cost you and I will refund this as well.

Sagt och gjort, jag skickade tillbaks klockan och Chris åtgärdade problemet och skickade tillbaks klockan via REK.

100% Good Guy är min bedömning.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag var oerhört klantig och blev blåst av http://www.von-walldorf.com/ Läste på lite för lite. Det jag hittade på nätet då, på tyska klockforum, var goda recensioner. De visade sig vara fejk och blev borttagna, fast efter att jag gjort min beställning.

Så, håll er borta. Som mina pengar.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Berätta mer. En sån varning kräver lite mer substans tycker jag.


Jag hittade inga som helst referenser på internationella forum, men jag hittade några recensioner på tyska forum, där det hela lät bra. Troligen hade vilken tysk som helst genomskådat det, men jag förlitade mig på google translate då jag är mer för baguetter. Förra gången jag beställde från Tyskland, så var det från Heyder-Exclusiv (och de är skitbra!). Då gjorde jag alla kontroller, frågade på WUS, ringde upp och kollade läget. Den här gången tänkte jag att det kändes som motsvarande Heyder, jag förde över pengar, blev lite misstänksam när kontot jag förde över till var i Österrike och inte i Tyskland, men tänkte att jag väl hade läst fel först ... tyskar som tyskar. Hörde av mig till dem och de sa att de inte fått pengarna ännu, och därför inte skickat klocka. Jag kollade med banken, som inte kunde se mer än att pengarna hade gått iväg, men hade erfarenhet av österrikiska banker som väldigt slöa ... så vi väntade, tills transaktionen var oåterkallelig och ingen klocka dykt upp.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag ger Heyder-Exclusiv en egen post efter skiten ovan.

Heyder-Exclusiv pratade bra engelska, frågade för säkerhets skull en gång till om min adress, och levererade snabbt. Jag rekommenderar dem.
 

Hampussar

Breitling
Vågar man köpa av dessa utlandshandlare? Jag har hört talas om tillfällen när folk har fått sk franken ur, dvs en blandning mellan kopia och äkta när det gäller klockor i något högre prisklasser. Säljaren kan då hävda vid klagomål att de levererat ett original men köparen, dvs du eller jag har bytt ut delar själv och försöker göra ett bedrägeri gentemot dem. Alltså vända på steken :bag: Lär ju inte vara jättevanligt för då hade det snackats mer om det men å andra sidan kan det ju ta en stund innan man upptäcker det, tex vid första service el liknande då mycket som sagt kan vara original och svårt att upptäcka om man inte öppnar upp klockan. Hade varit nice om det fanns en hemsida som samlade alla polisanmälningar mot klockbutiker internationellt så man fick lite koll.
 

Tobbe.L

Omega
Juwelier Burger

Beställde min senaste, SDC-4000 116600 ifrån Juwelier Burger i NL, har bara gott att säga.
Väldigt serviceminded, mycket trevliga och väldigt snabba på att svara över mail(+ i kanten, de svarar även på mail skrivna på svenska).

Snabb och silkeslen affär, så fort banköverföringen var gjord och slantarna kommit in på deras konto så var ett välpackat packet hemma på 20timmar.
 
Topp