• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

La Flor Dominicana L-Granu Ligero som belöning efter ett väl förrättat värv att fixa ordning balkongen.
image.jpeg

Ett monster på 6x64 som just nu börjar kännas som ett mindre genomtänkt val när man missat lunchen ;)
Välkonstruerad med stabil askpelare, tonvis med tät sval rök. Torr pepprig smak av trä och lätt vanilj (typ ekfat/bourbon) med lite läder och orientaliska kryddor i bakgrunden. Över förväntan bra.
image.jpeg

Inte bra, inte bra alls...
Nya boxen är redan maxad till toppen
image.jpeg

Nu har man ännu fler orsaker/ursäkter att röka/njuta :)
Det kanske blir en cuba resa, fick in det resealternativet idag bland resten till sommar förslagen :)

Shit vad du har pumpat cigarrer :eek::eek::eek:
Jag har inte aldrig rökt en Cohiba (förutom cigariller) jag menar, har hört att det ska vara rolls roycens cigarrer så jag vill vänta tills jag har lärt mig identifera smaker på "billigare" cigarrer. Det är som att dricka vin, man börjar med billigare flaskor 60-150:- kronors flaskor för att lära sig hitta rätt smaker innan man pumpar 200-nolimit:-. Kul med cigarrerna, hoppas du njuter extra! Ser riktigt fint ut :cool::)

Jag har inte aldrig rökt en Cohiba (förutom cigariller) jag menar, har hört att det ska vara rolls roycens cigarrer så jag vill vänta tills jag har lärt mig identifera smaker på "billigare" cigarrer. Det är som att dricka vin, man börjar med billigare flaskor 60-150:- kronors flaskor för att lära sig hitta rätt smaker innan man pumpar 200-nolimit:-. Kul med cigarrerna, hoppas du njuter extra! Ser riktigt fint ut :cool::)
Måste erkänna att det har gått lite överstyr, men jäklig god sådan ;)
Är sugen på några Monti i lådan men finns ingen plats, gick förbi lunchen till framcigarr och hälsa på en trevlig Roger :)
image.jpeg

Har bara provar den minsta idag och no4 tidigare som jag gillade mycket.
Av alla Monti som finns vilken är ett måste att ha i lådan av deras?
Måste röka några varianter innan man bunkrar känner jag, no4 är en stark kandidat än så länge.
Ska köpa en plastis när beads anländer i veckan.

Är sugen på några Monti i lådan men finns ingen plats, gick förbi lunchen till framcigarr och hälsa på en trevlig Roger :)
image.jpeg

Måste röka några varianter innan man bunkrar känner jag, no4 är en stark kandidat än så länge.
Montecristo No2, mycket bra cigarr.

image.jpeg

Bästa Monten rakt av är Especiales, Monte 2 har inte varit bra de sista åren men en bra låda är fantastiskt. Av de mindre pinnarna så lagrar inget bättre än Monte 4 tätt följt av Siglo II.

Blir nog att handla en av varje (gott & blandat) ur deras sortiment i veckan.
Känns som det kan vara en hit eller miss beroende på batch och lagring.

Say whaaaat?!
Har du aldrig rökt en Cohiba? Du kommer bli besviken med ditt resonemang... Finns vissa RyJ som är resor godare än vissa Cohiba.

Tror också att jag kommer bli besviken :D men jag tror att deras highend cigarrer är väldigt bra! Fyller år om två veckor, får pröva en.
Absolut, bland de godaste jag rökt är Cohiba men skulle aldrig påstå att alla är bättre än resten, därav mitt svar :)

Tycker jag du gör rätt i att börja med en då ;)
Tycker även vi bör köra en spontanare i Birkastan snart ;)

Say whaaaat?!
Har du aldrig rökt en Cohiba? Du kommer bli besviken med ditt resonemang... Finns vissa RyJ som är resor godare än vissa Cohiba.

Maduroserien är skit.

Cohiba behöver lagring, man får inte glömma det men det tillhör absoluta toppen. När de är som bäst slår det i princip allt.

Maduroserien är skit.

Cohiba behöver lagring, man får inte glömma det men det tillhör absoluta toppen. När de är som bäst slår det i princip allt.
Älskar iofs Maduro 5 men det är ju det fina, alla tycker vi om olika. Siglo serien tycker jag är rätt "torr" annars...

Tillbaka
Topp