• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Han har en ganska stor hörna på bordershoppen, med stor bild och någon tv som spinner reklam om honom, livsnjutning etc. säljs någon/några böcker med som han har skrivit. Där har vi också massa sprit som han gillar/rekommenderar. Finns cigarrer som är fel förvarade och verkar vara snustorra (ej cuba), tror det var något brasilianskt märke, förvarade i glasskåp med glipa, utan något som fuktade. tror det låg på 35-40% fuktighet med spotlights som låg på.

Ca 80-100 kvm utrymme tror jag att det var! Det var också i Puttgarden och inte Rostock! ursäkta.

http://www.puttgarden.bordershoppa.se/Planlaeg-turen/steffo_rekommendera#
http://www.puttgarden.bordershoppa.se/Planlaeg-turen/Steffo-Tornquist-i-BorderShop#

Gillar verkligen The Oak
image.jpeg

Han har en ganska stor hörna på bordershoppen, med stor bild och någon tv som spinner reklam om honom, livsnjutning etc. säljs någon/några böcker med som han har skrivit. Där har vi också massa sprit som han gillar/rekommenderar. Finns cigarrer som är fel förvarade och verkar vara snustorra (ej cuba), tror det var något brasilianskt märke, förvarade i glasskåp med glipa, utan något som fuktade. tror det låg på 35-40% fuktighet med spotlights som låg på.

Ca 80-100 kvm utrymme tror jag att det var! Det var också i Puttgarden och inte Rostock! ursäkta.

http://www.puttgarden.bordershoppa.se/Planlaeg-turen/steffo_rekommendera#
http://www.puttgarden.bordershoppa.se/Planlaeg-turen/Steffo-Tornquist-i-BorderShop#
Var där också för några veckor sen. Tanken var god, men utförandet sådär.

Bilden säger allt!:)
Håller @gruby ansvarig för all god rom jag petat i mig på sistone, samt @BOTL för Cohiba-bruket;). Tack pojkar!
Hitta denna Edicion Negra på Silja Serenad av alla ställen. Valde mellan den och Ron de Jeremy;). Blev några Cohiba och Partagas också.
Nu kan det bara gå sämre.
image.jpeg

Tur att du köpte Zacapan, jag misstänker att han doppar pitten i tunnorna innan försäljning. Han är ju inte direkt den man förknippar med bra rom.

Gäller att inte deepthroata rommen :D:cigar:

Cohiba fastnar man lätt för speciellt om man fått testa när de legat till sig. Själv har jag inte varit sugen sen min resehumidor och cigarrer blev skadade.
Jodå, denna som ryker nu har legat till sig hela dagen.
Annars kan jag alltid gå på de jag fick från dig från 2001.
Edit. T.o.m jag känner stor skillnad.
Edit igen. Dödsstraff:mad:

Så nu ett par minuter till att skriva lite, som vissa av er minns var jag i Tyskland på en liten minisemester och i vanlig ordning är det obligatoriska besök på de Casan som finns i staden. Düsseldorf har två och den ena är också den största näthandlare i Europa, detta betyder i vanliga fall stora hål i plånboken efter ett besök.
Nedan följer det jag har sett, jag har inte på något sätt nån form av samarbete eller dylikt med någon av dessa Casa som besöktes. Detta är mina observationer som kund.

Casan som ligger vid Köningsalle (Genc) ägs av Muhamet och hans fru, supertrevligt par som gjorde att man kände sig välkommen. Utbudet är inte den största och lagrade cigarrer fanns det ingenting av MEN förvaringen i walkinhumidoren är mer än godkänt. 17-18 grader och cirka 70rh. Ägaren lägger stor omsorg vid frakt och packar med en vakumpåse och skickar med hygropåsar som håller rätt fukt under frakten. Rekommenderas!

Besöket på Cigarworld var trevligt, riktigt schyst personal. Det är en stor byggnad och på markplan ligger den stora walkin och redan där kändes det inte bra, stor lager med halva taket av glas.....som att stå i en bastu. Glaset hade de täckt efter bästa förmåga med nån duk men VARMT!! Efter lite vanlig dösnack förstod de att man var gammal kund och fick följa med upp där de lagrar allt godis :D fanns en hel del men närmare 30 grader varmt och 30 grader är som recept för katastrof. Två lådor inhandlade under mina två besök och för första gången på åratal fryste jag allt, sen gick jag igenom cigarrerna pinne för pinne för att leta efter baggar. Källaren som är den stora förvaringen såg jag inte ens någon fuktare och personalen sa nåt i stil med att de säljer så mycket att cigarrerna klarar sig ändå. Det kan mycket väl vara så att de har något system som jag missade och detta är mina observationer men övervåningen där allt det "roliga" fanns gav mig en klump i magen.

Hahaha - Jag är ingen större kännare men det värsta är att jag verkligen gillade hans Rom och tycker den är riktigt bra för pengarna, så nu känner jag mig smutsig
Det är okej. Jag brukar köra kebabsoppa dvs kebabtallrik med så mycket vitlökssås att maten simmar. En del polare brukar skrocka: du vet väl att dem runkar i såsen höhö. Jaha då är väl jag riktigt jävla smutsig. Får väl knata längst fram i Pridetåget med en kebab med bröd i handen nästa år ;)
Du får gå bredvid och hålla mig i handen!

Hahaha - Jag är ingen större kännare men det värsta är att jag verkligen gillade hans Rom och tycker den är riktigt bra
Gårdagens häng i polarens jaktstuga, bra folk, bra ost och en fransk regionale från Quai d'Orsay.
Tycker dock att cigarren var lite "o-fyllig", och att det inte hände så mycket med smaken allt eftersom den brann. Jäkla trevligt drag i den dock , och fin rök!
image.jpeg
Ser ut att ha varit en trevlig stund även om cigarren inte levererade på topp!

Tillbaka
Topp