• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Den såg ju riktigt trevlig ut! Bra peng med. Hur upplever du kvaliteten?

Förhoppningsvis kommer en liten låda från framcigarr imorn :)
Finns det tid ska jag även ta en tur till Kjell o co och skaffa en hygrometer till plastidoren!
Jag träffade killen bakom sidan på en cigarrträff och lyckades där tjata till mig ett bra pris på ett fraktskadat exempelar. Så bortsett från sprickan i glaset (som ska vara där, inget fel på humidoren eller leveransen till mig) så är kvalitén riktigt bra! Kan helt klart rekommendera den. Det enda minuset jag kan komma på är att jag själv missade att läsa måtten på den, för det är en ganska stor pjäs...

Jag träffade killen bakom sidan på en cigarrträff och lyckades där tjata till mig ett bra pris på ett fraktskadat exempelar. Så bortsett från sprickan i glaset (som ska vara där, inget fel på humidoren eller leveransen till mig) så är kvalitén riktigt bra! Kan helt klart rekommendera den. Det enda minuset jag kan komma på är att jag själv missade att läsa måtten på den, för det är en ganska stor pjäs...
Go big or go home heter det ju :D

Tyckte priset såg ganska bra ut redan från början, men det är ju helt ok om man kommer ännu billigare undan så klart!
Lägg gärna upp en bild så man får en uppfattning om storleken när du har tid.

POn är 42mm, men eftersom det inte säger speciellt mycket så riggade jag upp en vanlig helflaska Cava
IMG_20140701_213718.jpg

Ser stor ut Nexus :) Hur många rymmer den? Hoppas att jag får hem min i veckan, beställde en adori efter tips av BOTL :)
Så på torsdag blir det ett besök till framciggar och fylla den.

Jag kör på den medföljande så länge. Skulle det bli betydligt torrare senare under året så byter jag upp mig då.

Är på jakt efter en humidor och lite bra nybörjar cigarrer, är savoy humidorer något att ha? Tänkte gå en sväng i Sthlm på torsdag, tänkte svänga förbi Brobergs finns det någon mer man bör besöka?

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Vet inte vilken budget du har men har själv en Davidoff, kanske i dyraste laget men den är riktigt bra och snygg som fan. Du hittar de hos Brobergs i Sturegallerian. Om du inte är villig att gå så högt i pris så ta en vända förbi Cigarrummet. Också Sturepan, bredvid 7/11. De har flera bra humidorer och grymt utbud av cigarrer. Om inte annat så är ägaren riktigt rolig, prova att gå in och fråga om du kan köpa ett paket Marlboro :) De har för övrigt ett "VIP-rum" en trappa upp som är väldigt bra att ha på vintern då det inte är lika lätt att röka inne.

Vet inte vilken budget du har men har själv en Davidoff, kanske i dyraste laget men den är riktigt bra och snygg som fan. Du hittar de hos Brobergs i Sturegallerian. Om du inte är villig att gå så högt i pris så ta en vända förbi Cigarrummet. Också Sturepan, bredvid 7/11. De har flera bra humidorer och grymt utbud av cigarrer. Om inte annat så är ägaren riktigt rolig, prova att gå in och fråga om du kan köpa ett paket Marlboro :) De har för övrigt ett "VIP-rum" en trappa upp som är väldigt bra att ha på vintern då det inte är lika lätt att röka inne.
Kanonfin info! Låter ju som att det kommer krävas ett Stockholmsbesök i sommar med kombinerad klock- och garrespaning! :)

Den är enorm (sa flickan till pojken osv). Enligt specarna rymmer den 150, men jag är lite osäker på om antalet gäller cigarrer eller Kubanska tobaksbönder.

Man tenderar att fylla upp en humidor när man väl kommer igång, så min erfarenhet är att dte är bra att satsa på ngt stort redan från början. Personligen är jag väldigt förtjust i beads som fuktare.

Det blev en adorini, så nu återstår det cigarrer, snoppare och en trevlig tändare :) hur ser prisbilden ut på cigarrummet? Hade annars tänkt att handla på framcigarr.

Fick paket från hufvudstaden idag!
Blev först lite besviken för vissa av pinnarna var inte vad jag hade beställt, gissningsvis slut i lager eller så...
Hur som helst får jag ju nu chansen att testa lite annat istället! :)
Just nu avnjuts en NUB Cameroon till kaffet i kvällssolen. Inte fel alls!
image.jpg
image.jpg

D
Det blev en adorini, så nu återstår det cigarrer, snoppare och en trevlig tändare :) hur ser prisbilden ut på cigarrummet? Hade annars tänkt att handla på framcigarr.

Du kan jämföra priser på http://www.cigarrummet.com Finns väl näthandlare som ligger lägre i pris men för att vara en fysisk butik så tycker jag de ligger bra till med prisbilden. Sedan så är de trevliga och kunniga så det kan vara värt några kronor extra. De har även en lite "uteservering" utanför butiken där du kan röka något av vad du handlat, mitt på Stureplan.

fredrik! den var god, skulle tro att 2 års lagring gör den rättvisa för den behöver balans EMM. Köp 1-2 lådor och lägg undan som minne på din tid där.

D
Du kan jämföra priser på http://www.cigarrummet.com Finns väl näthandlare som ligger lägre i pris men för att vara en fysisk butik så tycker jag de ligger bra till med prisbilden. Sedan så är de trevliga och kunniga så det kan vara värt några kronor extra. De har även en lite "uteservering" utanför butiken där du kan röka något av vad du handlat, mitt på Stureplan.
Var förbi där idag, hittade några som inte framcigarrer hade hemma. :)

Tillbaka
Topp