• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Camo00

Patek
vilken cigarr rekommendera ni till mig om jag inte gillar stark nikotin smak? testat upmann calf corona och den var den bästa jag rökt hittils (rocky på detta)
men gillar inga starka cigarrer..
tänkte röka på lördag o har en budget på 150kr, vilken väljer jag?
Vet inte hur just nikotin smakar faktiskt... o_O
 

JB_XII

Rolex
det sticker liksom på tungan, tror det är nikotinet?

Från en nybörjare, så tror jag att du är för ivrig på cigarren. När du tar för intensiva bloss så värmer du på den för mycket. Det blir att du "bolmar" på för mycket, då kan det bli för "starkt" och det är då du upplever nikotinsmaken.

Försök hålla den lite svalare. Kanske 1-2 indrag i minuten?

Ni som är mer erfarna, rätta mig gärna om jag har fel :)
 

Golbica

Omega
Från en nybörjare, så tror jag att du är för ivrig på cigarren. När du tar för intensiva bloss så värmer du på den för mycket. Det blir att du "bolmar" på för mycket, då kan det bli för "starkt" och det är då du upplever nikotinsmaken.

Försök hålla den lite svalare. Kanske 1-2 indrag i minuten?

Ni som är mer erfarna, rätta mig gärna om jag har fel :)
japp kör ca 1-2 indrag varje minut. märker av stickandet på vissa cigarrer och andra inte, tror det beror på nikotin nivån men kan ha fel..
 

mikjon

Omega
CE86F8BD-1DB2-4FCE-ACCB-7EC4BF2BD3A1.jpeg
8017895C-E918-47C8-816D-7E231D2506C9.jpeg
 

Lolle

Panerai
En hektisk vecka i Cluj (Rumänien) men ändå en väldigt trevlig kväll som break från jobbet. Saint Luis Rey tillsammans med en vän/kollega var en bra avslutning på kvällen.
En av mina favoriter som cigarr, smakfull men ändå len, precis lagom stor - en angenäm upplevelse helt enkelt.

F114D7FB-915A-47C6-BFBB-067AF31781D1.jpeg
10D5DB73-AD5D-44E2-9692-BCD59627578C.jpeg
D220D6CD-C325-4B66-929D-BCE68557D4CD.jpeg
 
Topp