• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Trelingon

Omega
Ibland får man frossa!
20171003_211455.jpg
 

Bottega

Cartier
Är i Nagoya inför F1 loppet. Hotellet har en bar så vi drog dit, jag kände att det luktade inrökt så visade det sig att det finns en cigarrbar med Humidor å grejer. Jag tog först en Ramón Allones, sista med Asian Pasific regional som har sönderpluggad dessvärre, jag fick byta ut den mot en Cohiba Robusto! :)

Lineup. Två robusto och en utav gamla bandet Siglo 4 om jag inte har fel.

goBoITy.jpg


Lo7Q3RA.jpg


mNliH0Z.jpg
 

Lolle

Panerai
Går emot kutym nu med bild utan att faktiskt röka något men hinner inte med någon cigarr ikväll - däremot var det uppskattat att få hem paket idag efter tuffa dagar både jobb och privat.

Lite mer tålig reseförvaring, en ny klippare, cigarrdagbok mm är väl aldrig fel på en tisdag(cigarrerna är mina egna)?
D9B475BD-CC02-4323-95F2-A969B4A0DCC2.jpeg
1CBDD0CB-7968-412F-8CF6-53C90B1C2088.jpeg
D57E2B0C-C40F-421A-8A29-143C45E5A9F3.jpeg
DF47D416-1AB3-46BA-9CA2-71211DAC8482.jpeg
 

Lowe92

Cartier
Ska till Prag imorgon och insåg att jag inte har kollat upp några bra ställen att köpa eller röka cigarr :eek:. Någon som har några tips? Och när jag ändå har en fråga ute kan jag ju passa på och fråga var man köper en bra resehumidor, något jag också saknar...
 

Bottega

Cartier
Ska till Prag imorgon och insåg att jag inte har kollat upp några bra ställen att köpa eller röka cigarr :eek:. Någon som har några tips? Och när jag ändå har en fråga ute kan jag ju passa på och fråga var man köper en bra resehumidor, något jag också saknar...

Aldrig vart i Prag men jag hitta denna via Google.

https://www.tripadvisor.com/Restaur...eviews-La_Casa_del_Habano-Prague_Bohemia.html

Ang. Resehumidor så lär de sälja där och då är Xikars resehumidorer i plast bäst enligt mig. Finns med storleken 5-10-15-20-obefintligt typ hehe
 
Topp