• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Fredagsgodis :)
2A47D357-50B3-4984-8EEF-BA7F5C960F81.jpeg

6ACD6B5C-2F8E-4C19-BD3B-076830EDCEF9.jpeg

Testade en av julklapps-cigarrerna jag fick av jobbet, en Flor de Selva Grand Pressé och den satt som en smäck! I mitt tycke bra smak och tjocklek samt passade fint för att varva ned på balkongen!

Inser att de många här kör Kubanskt men känner att det är roligt att inte vara varken märkes eller landsbunden utan testar vad jag hittar.

Har en plastidor med beads som stått hos mina föräldrar ett tag. Kollade till cigarrerna nu när jag var på besök och de är täckta av vitt ludd. Tolkar det som vitmögel. Cigarrblomning brukar väl se lite annorlunda ut? Är det bara att slänga dessa eller kan man göra nåt åt det?
Bilder på lådorna:
3E2624A0-B8DC-4B57-BD1B-A9012B2EF415.jpeg
73F19758-7E7D-40D2-AADD-A7E319232DC2.jpeg

Har en plastidor med beads som stått hos mina föräldrar ett tag. Kollade till cigarrerna nu när jag var på besök och de är täckta av vitt ludd. Tolkar det som vitmögel. Cigarrblomning brukar väl se lite annorlunda ut? Är det bara att slänga dessa eller kan man göra nåt åt det?
Bilder på lådorna:
3E2624A0-B8DC-4B57-BD1B-A9012B2EF415.jpeg
73F19758-7E7D-40D2-AADD-A7E319232DC2.jpeg

Luktar det illa (som grönmögel) Annars föreslår jag att du torkar av både cigarr och lådor med en ren och torr trasa lite försiktigt. Blanda dem inte med något annat och rök dem i lugn och ro när du är på besök hos dem. Du behöver absolut inte slänga något. Jag skulle tro att den extrema värme vi har haft är boven.

Inget att oroa sig för .

Luktar det illa (som grönmögel) Annars föreslår jag att du torkar av både cigarr och lådor med en ren och torr trasa lite försiktigt. Blanda dem inte med något annat och rök dem i lugn och ro när du är på besök hos dem. Du behöver absolut inte slänga något. Jag skulle tro att den extrema värme vi har haft är boven.

Tackar för svar! Då ska jag prova att torka av dom lite lätt. Ingen lukt utöver den härliga cigarrdoften och ser inga gröna nyanser i luddet. Ja, har varit för varmt i källaren där de står så det kan säkert vara en orsak.

Tillbaka
Topp