• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Då ska vi se vad man får för kuban för 25kr.
AABADD30-A414-437D-B54D-99AFE29ECE8F.jpeg

Då ska vi se vad man får för kuban för 25kr.
AABADD30-A414-437D-B54D-99AFE29ECE8F.jpeg
Uppföljning: den var okej, omärkvärdig i smaken utan nån direkt definition. Kanske värd sina 25kr, men lägger hellre till en tjuga extra och kör en H. Upmann half corona istället, som varit min favorit hittills. Blir nog till att köpa ett gäng sånna, 47kr styck på Framcigarr. I övermorgon firar jag födelsedag med en Cohiba siglo 1 och sen har jag en La Gloria Cubana kvar från @BOTL som nog körs till helgen.

Återigen på stället som serverar drinkar med Diplomaticobas
IMG_20180731_221954.jpg

Avnjuter en Upmann Monarch till drinkarna

Edit: de hade Diplomaticobas Ambasadeur så jag provade den (glaset med garren på). Otroligt god, först väldigt spritig men efter ett tags luftning så tar sötman över. Dock måste jag säga att jag fortfarande föredrar vanliga hederliga Diplomatico Reserva

Senast ändrad:
Grattis, denna gång på riktigt :)
Vad tycker du om garren och om rommen?
Tack! :cigar:
Fin kombination! Hade lite mörk choklad till också, vilket passade utmärkt. Cigarren var rätt kryddig i jämförelse med vad jag testat innan, så det lilla formatet funkade bra för mig. Röktiden matchade avsnittet av Orange is the new black jag kollade på rätt bra! :D
H. Upmann half corona är favoriten hittills, med sin lite mildare och nötiga smak. Tror nog dom två kan bli bra komplement till varandra att ha i plastidoren.
På tal om plastidorer så kör jag på en sån här: https://www.kitchnsverige.se/natbutik/koksutrustning/forvaring/46161093/
Generöst med utrymme och grymt tät! Billig också!

För att bidra något. Jag köpte mig en låda Ramon Allones small club coronas i veckan och rökte den första idag.
Mycket trevlig cigarr, bra pris och bra storlek då jag inte gillar att röka allt för länge.
Där ser man hur olika folks smaker är :) Jag skulle personligen inte klassa denna som en nybörjarcigarr. Har rökt den vid tre tillfällen varav senast förra sommaren. Min kompis favoritcigarr, han hade sparat några från 2012. Jag kände mest kraftig tobakssmak och då har jag ändå rökt cigarr i snart 10 år (säger kanske mer om mina smaklökar... :D)

En liten recension från cigarrlagret:
En fantastiskt god Minutos, en av de bästa. En torr lätt aromatisk smak av ek med en bakomliggande dov kraftfullhet. Total frånvaro av sötma. Mycket nikotin. Inget för nybörjare.

Som sagt det finns inget definitivt svar på vad en nybörjarcigarr är utan alla gillar olika. En del nybörjare uttskattar en kraftigare cigarr medans andra uppskattar en mildare.

Min absoluta favoritcigarr som nybörjare vad Davidoff 2000. Helt enkelt den som fick mig att ta upp intresset på allvar. Spana in den, den kanske passar alldeles utmärkt?

Där ser man hur olika folks smaker är :) Jag skulle personligen inte klassa denna som en nybörjarcigarr. Har rökt den vid tre tillfällen varav senast förra sommaren. Min kompis favoritcigarr, han hade sparat några från 2012. Jag kände mest kraftig tobakssmak och då har jag ändå rökt cigarr i snart 10 år (säger kanske mer om mina smaklökar... :D)

En liten recension från cigarrlagret:
En fantastiskt god Minutos, en av de bästa. En torr lätt aromatisk smak av ek med en bakomliggande dov kraftfullhet. Total frånvaro av sötma. Mycket nikotin. Inget för nybörjare.

Som sagt det finns inget definitivt svar på vad en nybörjarcigarr är utan alla gillar olika. En del nybörjare uttskattar en kraftigare cigarr medans andra uppskattar en mildare.

Min absoluta favoritcigarr som nybörjare vad Davidoff 2000. Helt enkelt den som fick mig att ta upp intresset på allvar. Spana in den, den kanske passar alldeles utmärkt?

Jag måste hålla med, RASCC är en riktigt bra nybörjarcigarr. med det menar jag en cigarr som är så god att man fastnar för hobbyn. Upplever inte dessa som nikotinstarka utan medium.

Hey man!

Hoyo de Monterrey har en Petit Robusto som är bra! Tror den ligger mellan 90-110:-. Broberg tar 111:-, Broberg är ofta väldigt dyra med sina pinnar.
Sen har du också Romeo y Julieta Petit Churchills som är en half Robusto! Jättefin, den bör du ta en titt på. Pris kring en 100-lapp!

Om du vill pröva Petit Corona så har du exempelvis Partagas Mille Fleur en jättebra pinne tycker jag! Tror den kostar kring en 50-65:-
Bolivar har också en Petit Corona som är riktigt fin. Ungefär samma pris!

H. Uppman erbjuder grymt bra utbud och är min personliga favorit. Där kan du köpa Halv Corona för kring en 45-60:-. Broberg säljer för 56:-! Vilket är ett bra pris. Lite starkare men underbar storlek med mycket smak, tror de flesta kan flika in på den pinnen.

Sist men inte minst - Ramon Allones Small Club Coronas. Klockrent balanserad pinne. Half Corona. Pris från 60-75:- Broberg säljer en för 72:-

Pröva dig fram, jag har inte haft problem med överfuktade cigarrer hos Broberg, Stockholm i alla fall! Däremot ett tips är att inte låta de styra dig i köpet utav pinnar, de är snabba med att få fram icke-kubanska.

Ta en titt på denna video också, hjälpte mig i början när jag letade efter bra "nybörjar"-pinnar.

@Diskaren Hej och välkommen! Jag har skrivit ganska många ”nybörjar”-guider. De som jag har skrivit samt de som är med i videon är absolut bra att börja med!

Har du tur kan du köpa direkt ifrån @BOTL ett paket med vänliga cigarrer.

Helt rätt att du frågar om hjälp, det är en djungel som nybörjare. Skicka PM eller skriv här så ska vi försöka hjälpa dig så gott vi kan.

Tillbaka
Topp