Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
VälkommenHej kära forumedlemmar.
Med risk för att bli totalt nerbombad med förslag skriver jag nu detta inlägg.
Jag är ny i detta, har alltid njutit av en god cigarr men har blivit för sällan. Tanken är nu att röka lite oftare, kanske till helger m.m. har ni förslag på lite "nybörjar cigarrer" osv?
Tusen tack på förhand!
Toppen, det gör jag!Välkommen
Frågan kommer upp var 10de inlägg, läs bara några poster innan din post/fråga så har du massa förslag![]()
Vad är nybörjarcigarr för dig?Hej kära forumedlemmar.
Med risk för att bli totalt nerbombad med förslag skriver jag nu detta inlägg.
Jag är ny i detta, har alltid njutit av en god cigarr men har blivit för sällan. Tanken är nu att röka lite oftare, kanske till helger m.m. har ni förslag på lite "nybörjar cigarrer" osv?
Tusen tack på förhand!
Hmm.. Kanske någon prisvärd men inte för dyr cigarr. En lite mindre då man inte är van att sitta alltför länge.Vad är nybörjarcigarr för dig?
H. Upmann half coronas är trevliga! Jag är själv nybörjare och uppskattade den något mildare styrkan i den, men den hade ganska (för mig) tydliga smaker.Hmm.. Kanske någon prisvärd men inte för dyr cigarr. En lite mindre då man inte är van att sitta alltför länge.
Detta är fortfarande en av de godaste garrar jag någonsin rökt!
![]()
Tyvärr är det också min sista
I glaset denna varma sommardag kör jag en hemmagjord islatte![]()
Ingen aning men denna kom iofs från honom för 2 år sen typHar inte BOTL några?
Jobbar på balkongen med dator, drink och cigarr...
![]()
Knappt rört datorn...![]()
Det tar längre tid att tända, pröva med en BIC tändare så har du samma effekt som Cartier tändaren. Torch låga klart bäst.Vad tycker ni veteraner om att tända cigarr med en "vanlig" låga? Butan, men inte torch. Kikat på en del äldre Cartier-tändare, som är butandrivna men inte har torchlåga. Misstänker att det är som att tända med tändsticka, rent teknikmässigt?
Jag gillar Cartier, så kanske siktar på att klicka hem en ändå. Ligger två stycken ute på Bukowskis just nu, varav en auktion avslutas i dag. Läste på Cartiers hemsida att det finns delar för att konvertera till torch. Oklart om det funkar med äldre tändare, men vad tusan... Dom är ju sjukt fina!Det tar längre tid att tända, pröva med en BIC tändare så har du samma effekt som Cartier tändaren. Torch låga klart bäst.
Jag gillar Cartier, så kanske siktar på att klicka hem en ändå. Ligger två stycken ute på Bukowskis just nu, varav en auktion avslutas i dag. Läste på Cartiers hemsida att det finns delar för att konvertera till torch. Oklart om det funkar med äldre tändare, men vad tusan... Dom är ju sjukt fina!
![]()
Tack för värdefull input. Men som sagt, jag gillar Cartier och försöker samla på mig lite prylar från dom, så blir nog en sån nån gång.Jag kör softflame (Dupont, Dunhill) ibland när jag känner för det, krävs lite mer teknik. Går absolut inte använda utomhus, riktigt segt om det blåser.
Tack för värdefull input. Men som sagt, jag gillar Cartier och försöker samla på mig lite prylar från dom, så blir nog en sån nån gång.
Dom har snygga snoppare också!
![]()
Tack för tipset! Är ute efter lite andra Cartier-grejer också, så ska spana där!De har mycket cigarrgrejer. Gamla humidorer, skåp, askfat, fodral m.m. Men det mesta är vintage, du kan finna via brittiska eBay en hel del!