• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Utnyttjar undebar dag med Maratonröka. Lyrisk. Bästa på länge.
20180902_172207.jpg

OT, men vad är det för drink i den undre bilden? Ser gott ut!
Oj.. det där är fusion på högsta nivå :)

Hittade nåt recept på Rhubarb Shrub på Serious Eats... en sirap på rabarber, socker och vinäger som jag blev nyfiken på.

Testade lite Shurb blandat med ljus rom i glaset men tyckte det saknades något så jag muddlade ner lite mynta, pressade i en halv apelsin, mer rom (mörk) och en skvätt sodavatten. Riktigt god men jag lär aldrig kunna återskapa den :)

Rent teoretiskt, ja. Men att jämföra cigaretter och cigarrer är lite som att jämföra Rolls-Royce med en lådbil. Båda är tobaksprodukter, men av helt olika världar & syften.

Instämmer delvis med om att man kan vara överens om vad kvalité är, det är nästan omöjligt. Då alla anser att olika egenskaper är olika önskvärda. Men de absolut flesta bör man kunna sammanstråla i. :)

Sedan tycker jag faktiskt att världens bästa är ett överdrivet begrepp egentligen, det säger bara att några utvalda människor tycker produkten har enligt deras mening eftersträvansvärda egenskaper.

Önskvärda egenskaper för slutkonsument är i slutändan mångt och mycket om den fyller individens behov och smak samt produktens tillhörande värderingar, och då kan kvalitén rent objektivt vara rätt undermålig men fortfarande vara i deras mening världens bästa baserat på vad de tycker är bra egenskaper.

Du har givetvis fel :) att de flesta inte kan uppfatta alla smaker och dofter som finns borde vi vara överens om. Sånt kan man mäta, argument som smaken är som baken håller inte. Särskilt inte om man diskuterar komplexitet, smakutveckling och det som är absolut relevant för cigarrer lagringspotential. Finns en anledning till att dessa icke kubanska Davidoff inte säljer på auktion. För de med kunskap, erfarenhet och koll anser att de egenskaperna just detta marca har inte är önskvärda.

Jag respekterar absolut att du säger att en cigarr utan smakutveckling som görs i en dopad rizzlamaskin med färgade täckblad kan uppfattas som god av dig och har jättebra konstruktion men man måste i sammanhanget vara ärlig och påpeka att den är otroligt begränsad i sin karaktär, komplexitet med en obefintlig lagringspotentail.

Senast ändrad:
Vid harrods så har du Sautter cigars, myyyyycket bra ställe med oerhört bra kunskap. Väldigt trevliga!

J. Foxx loungen vid närheten utav selfridges. Gå gärna in i deras Churchill museum! Andra våningen har du en jättefin loungen!
Vi gick till 10 Manchester Street hotel. Sjukt bra. Sjukt dyrt :D imorgon ska jag försöka hinna med J Fox.

Tillbaka
Topp