• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Inviger nya balkongen (äntligen inglasad ) med en Don Tomas.. o_O dåligt utbud hos min lokala cigarr butik i Luleå. Får beställa hem lite vettigare pinnar :cigar::rolex:
1FABEEF4-D0E3-44F3-AB97-607237920D40.jpeg

Hej från den nyöppnade Casan i Frankfurt. Casan är också den första (?) och ända (?) Plantation ”butiken” i världen. Dvs. Plantation rom flagship store.

Utsidan väldigt dolt. Förväntade mig lite mer flaggor eller någon skön uteservering.

0JOm2JN.jpg

Insidan en typisk butik med 1/3 Rom och Whiskey sortiment. Var inget speciellt att fotografera. Humidoren erbjöd det sedvanliga, relativt utplockat. Hittade inget speciellt roligt! :(

Fick med mig en ”plumby” magnum 46 som var lite överfuktad men smakade fantastiskt bra.

aLYdUaP.jpg

Med denna magnum drack jag en Ron Quorhum 23. Mycket bra! Tack @BOTL för tipset.

LMvqJMP.jpg

Loungen var mycket fin, dessvärre rätt dålig luftrengöring, blev rätt rökigt där inne med endast fyra personer. En till detalj var att man fick röka cigaretter i loungen, vilket var trist för det satt en kedjerökare framför mig.

GZao1OS.jpg

ynhI54N.jpg

Högt i tak, mycket bra ljus, fin bar!

Hej från den nyöppnade Casan i Frankfurt. Casan är också den första (?) och ända (?) Plantation ”butiken” i världen. Dvs. Plantation rom flagship store.

Utsidan väldigt dolt. Förväntade mig lite mer flaggor eller någon skön uteservering.

0JOm2JN.jpg

Insidan en typisk butik med 1/3 Rom och Whiskey sortiment. Var inget speciellt att fotografera. Humidoren erbjöd det sedvanliga, relativt utplockat. Hittade inget speciellt roligt! :(

Fick med mig en ”plumby” magnum 46 som var lite överfuktad men smakade fantastiskt bra.

aLYdUaP.jpg

Med denna magnum drack jag en Ron Quorhum 23. Mycket bra! Tack @BOTL för tipset.

LMvqJMP.jpg

Loungen var mycket fin, dessvärre rätt dålig luftrengöring, blev rätt rökigt där inne med endast fyra personer. En till detalj var att man fick röka cigaretter i loungen, vilket var trist för det satt en kedjerökare framför mig.

GZao1OS.jpg

ynhI54N.jpg

Högt i tak, mycket bra ljus, fin bar!

Trist, i en modern Casa ska man varken röka cigaretter eller ha dålig luftrengöring.

Tillbaka
Topp