Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Satt du till vänster om Ralph under Cigarrfestivalen i soffan när jag & han talade om Davidoff? -Isåfall har vi träffats.Punch Double Coronas från 2004, krämig, mjölkchoklad, exotiskt trä, mycket bra cigarr, bland det bästa jag rökt på länge.
Hos Ralph på cubano.se
![]()
Kan nog varit såSatt du till vänster om Ralph under Cigarrfestivalen i soffan när jag & han talade om Davidoff? -Isåfall har vi träffats.
Kan nog varit så
Än har jag inte sett några.Fått tagit del av Davidoff Culebras ännu? -Om han fått hem dessa. De är helt fantastiska, som att fylla hela munnen av doften man får i en jordkällare.
Det är goda skapelser, och kvalitén är som alltid med Davidoff, i absolut världsklass.Än har jag inte sett några.
Vad definierar du som kvalité kontra konstruktion?Det är goda skapelser, och kvalitén är som alltid med Davidoff, i absolut världsklass.
Vad definierar du som kvalité kontra konstruktion?
Coolt...ser dock inte optimalt ut för garre...vill gärna ha sänkan där pinnen kan mysa mellan blossenNågon med Omega här?Kaplan har ett Omega-askfat på auktion!
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3426/vara/1458059
Kvalité, det är ett så pass vitt begrepp att det är nästan svårt att börja någonstans. Men för mig finns generellt tre nivåer att lägga in cigarrer i gällande kvalité, där konstruktion är en betydande del i varje.
Låg kvalité: Den är inte det den utger sig för att vara, där det vara allt från bismaker, dåligt drag, undermålig fermentering & torkning, icke konsekvent, tillsatser (färgad tobak, sötad, etc), bristfällig konstruktion.
Tillfredställande kvalité: Relativt överensstämmande med vad den utger sig för att vara, gällande konstruktion, smakprofil, fermentering & torkning. Här förväntar jag mig tobak som ej har tillsatser i form av färg etc. Den är rätt konsekvent, och man vet vad man får allt som oftast. Här är ju de flests kubaner skulle jag säga.
Hög kvalité: Den är exakt vad den utger sig för att vara, alltid konsekvent gällande konstruktion, smak & utan defekter. Här är inte många cigarrer alls, Davidoff är en av de få samt Gran Reserva-linjen, Opus X, etc.
Sedan om jag tycker den är god eller inte, det är en helt annan sak. Det är subjektivt, men såklart ska inga bismaker finnas. De mesta av cigarrerna jag tyckt bäst om befinner sig i kategorin tillfredställande kvalité.
Så en Blå Blend kan ha hög kvalité om smaken är subjektiv? Anser att det där är lite tokigt, då skulle ingen kunnat utse världens bästa whisky, champagne osv....men man bör först vara överens om vad kvalitet är och där faller många märken bort anser jag. färgade täckblad och cigarrer som rullar i rizzlamaskiner som ger perfekt konstruktion är inte min uppfattning av kvalitet.
Använde du den gula?V-Cut. Premiär. Verkar lovande... Hur snoppar ni, och varför?
![]()