• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

JB_XII

Rolex
Jag vet inte riktgt ännu...får hem biozone för 45kvm på tisdag. Efter mkt om o men föll valet på den då 3st rekommenderade den för mitt ändamål. Vill kunna sitta i uterummet ca 20kvm. Kan man undvika att lukt sätter sig i de textiler vi har där är jag nöjd. Viktigt är att man kan vädra o ha bra ventilation

Finns ju mkt bättre prylar säkert...utsug o större bättre renare

Hm, kontoret är nog aningen mindre.
Men vore kul med en recension senare :)
Vädra kan jag göra men ventilationen är sådär.
Rökte en pinne där inne nu i helgen och jag blir inte av med lukten :D
Men tusan vad gott det var att röka den där haha.
Därav min nyfikenhet.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Hm, kontoret är nog aningen mindre.
Men vore kul med en recension senare :)
Vädra kan jag göra men ventilationen är sådär.
Rökte en pinne där inne nu i helgen och jag blir inte av med lukten :D
Men tusan vad gott det var att röka den där haha.
Därav min nyfikenhet.
Vi rökte 3 pinnar var hos en kollega för några veckor sedan...3st var vi så 9 pinnar...i hans lgh på 90 kvm. Han lånade en luftrenare för 90 kvm samt att vi hade stängt de rum vi ej vistades i. Tog nåt dygn sedan va lukten borta
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hm, kontoret är nog aningen mindre.
Men vore kul med en recension senare :)
Vädra kan jag göra men ventilationen är sådär.
Rökte en pinne där inne nu i helgen och jag blir inte av med lukten :D
Men tusan vad gott det var att röka den där haha.
Därav min nyfikenhet.
Ättika i en skål fungerar ganska bra för att få bort oönskad doft. Mycket och en stor skål.
 

JB_XII

Rolex
Vi rökte 3 pinnar var hos en kollega för några veckor sedan...3st var vi så 9 pinnar...i hans lgh på 90 kvm. Han lånade en luftrenare för 90 kvm samt att vi hade stängt de rum vi ej vistades i. Tog nåt dygn sedan va lukten borta

Kan tänka mig att det hjälper en del att inte ha för mycket textiler och annat i rummet där doften kan fastna.
 

JB_XII

Rolex
jo visst men för mysfaktorn vill man ha det lite ombonat typ...sluta väl med at jag sätter en stuga på tomten o inreder till en mancave istället :)
denna hobbyn blir dyrare än klockor snart

Sant, säkert därför det smakade bättre på det mysiga kontoret än på den kalla altanen.
Haha, jäkla i-landsproblem... ”vart skall jag röka min kubanare för optimal upplevelse” :D
 

Lolle

Panerai
Gårdagen, lång men väldigt trevlig kväll tillsammans med släkten. En liten H Upmann Petit Corona som är min klassiska vintercigarr plus denna King Edward som jag vart bjuden på - tyvärr ingen höjdare alls bara tobak och nikotin.

55F9755B-C819-4970-AC4F-84C29B1E7941.jpeg
C327C2BB-6FCC-4809-A0C9-B3915C9AD4E5.jpeg
 

Jakob95

Omega
Är det någon här som bor i Karlstad och vet vart man kan köpa goda cigarrer? Jag är främst ute efter Romeo Y Julieta churchill, Petit churchill, samt Cohiba Siglo 2 och 3.
 
Topp