• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

SayWhat

Omega
2-Faktor
IMG_2026.JPG
Välbehövlig påfyllning anlände idag.... :cigar::cigar:
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Uff, längtar till våren... Njuta i solen på balkongen...
Inte helt fel att njuta av en cigarr på en skogspromenad som det blir mest just nu, men blir ju bara lite mindre pinnar eftersom det blir så förbannat kallt om fingrarna! :D
 

Psykel

Patek
Promenadpinne! Drew Estate Liga Privada coronet. Lite mildare och med en lite nötigare smak än Undercrown maduro i samma storlek. Mycket bra för 35kr och ca 20 minuters rökning i kylan.
5CD7CEDC-61D2-45EF-884C-8C1D83C46071.jpeg

Lite chemexbryggt italienskt kaffe i termosmuggen också. Passar fint till!
86C991B4-A38A-475B-A08F-229730F8441E.jpeg
 

Psykel

Patek
Promenadpinne! Drew Estate Liga Privada coronet. Lite mildare och med en lite nötigare smak än Undercrown maduro i samma storlek. Mycket bra för 35kr och ca 20 minuters rökning i kylan.
5CD7CEDC-61D2-45EF-884C-8C1D83C46071.jpeg

Lite chemexbryggt italienskt kaffe i termosmuggen också. Passar fint till!
86C991B4-A38A-475B-A08F-229730F8441E.jpeg
Uppföljning: lite mildare och ganska jämn i smaken från början till slut, jämfört med Undercrown maduro som jag upplevde som starkare första halvan och sötare andra halvan. Ska testa en större variant när vädret tillåter!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Har en extra elektronisk fuktare om nån är sugen. Den inbyggda hygrometern visar ca 5-6 grader fukt fel. Inga bekymmer då den går styra från 40-90%. Så länge man kör mot annan kalibrerad hygrometer. Med följer extra vatten tank för mindre humidor samt som en bonus ...extra fläkt. Dra ett pm om du är sugen. Mkt bra pris utlovas
E1032E72-F416-46C2-8BA1-25D61C4A40C3.jpeg
 

Psykel

Patek
Dagens! AVO Domain puritos. God, men täckbladet på det här exemplaret var i lite dåligt skick. Trots lite tobaksbitar på tungan så är den rätt bra, iallafall för 35kr. Ganska mild smak, krämig med en hint av peppar. Ingen påtaglig eftersmak i munnen. Ska köpa några till och hoppas på att dom mår bättre!
A3A14CC8-5369-42E6-B862-40B48F2F7193.jpeg

Snygg gördel också! :D
 

Jakob95

Omega
Hallå på er! Idag så tänkte jag överraska min pappa med en schysst cigarr! Han har aldrig rökt cigarr förut och jag är själv inte någon Steffo Törnquist än så länge om man säger så, men jag uppskattar verkligen cigarrer. Har ni tips på någon trevlig en som är ganska så söt, fruktig och lite vaniljig? Gärna tubos.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Hallå på er! Idag så tänkte jag överraska min pappa med en schysst cigarr! Han har aldrig rökt cigarr förut och jag är själv inte någon Steffo Törnquist än så länge om man säger så, men jag uppskattar verkligen cigarrer. Har ni tips på någon trevlig en som är ganska så söt, fruktig och lite vaniljig? Gärna tubos.
Är tanken att den ska rökas direkt? Ska den inte det måste den förvaras korrekt tills det är dags att njuta av den
Steffos Robusto passar de flesta, mild, gräddig o fantastik till en malt whisky.
H. Upman half Corona är ju annars en klassiker. Finns 5 pack för bra peng...en liten cigarr som kanske inte ger nåt pondus intryck men leverar smaker o kvalite som många större o dyrare
 
Topp