• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

mikjon

Omega
Fick bli denna i kväll
576121AD-F54E-499E-8D7F-0088F83A9B67.jpeg
 

BOTL

Panerai
ADAA92C2-CFA8-4758-9C3F-4DE0983ADF61.jpeg
Sitter i garaget bland barnvagnar, cyklar och grillen och puffar. För vem har en bil inomhus nuförtiden? Cigarren är en San Luis Rey PC från 03 helt ok men inte mer. Synd för SLR kan vara helt fantastiska med lite ålder.

/ P
Bra jäkla garre, inte sett en sån på åratal. Saknar de gamla SLR med den goda sältan de har.
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Jag hade 15 från början och jag tror ingen av dem har varit nån höjdare faktiskt. Tror de har varit dåligt lagrade eller nått. De kommer från fempack. Nu har jag bara en kvar. Den blir väl liggande till den fyller tjugo eller nått.

Jag minns några fantastiska SLR serie A som jag rökte för länge sen som smakade som en kolakaramell medan andra från samma låda tappade täckbladet. Millennieskiftets kvalitet! Kanske dags att fylla på med SLR men jag hörde nånstans att de har en ny blend. Vad tror du om dagens SLR?

/ P
 

BOTL

Panerai
Jag hade 15 från början och jag tror ingen av dem har varit nån höjdare faktiskt. Tror de har varit dåligt lagrade eller nått. De kommer från fempack. Nu har jag bara en kvar. Den blir väl liggande till den fyller tjugo eller nått.

Jag minns några fantastiska SLR serie A som jag rökte för länge sen som smakade som en kolakaramell medan andra från samma låda tappade täckbladet. Millennieskiftets kvalitet! Kanske dags att fylla på med SLR men jag hörde nånstans att de har en ny blend. Vad tror du om dagens SLR?

/ P
Rökt aldeles för få av den ordinarie SLR från sista 5-6 åren. Tyvärr är det allt för vanligt att vissa röker 5 pinnar och ska uttala sig om nåt. Kanske dags att köpa in en låda.
 

Dnyman

Omega
Skulle behöva lite humidor hjälp.
I dagsläget har jag bara en liten bordshumidor, men det har blivit mer intressant att köpa hela lådor, så jag får inte plats längre.
Tips på en större humidor som kan ha plats för en 10 - 20 lådor samt lite lösa.
Gärna med elektronisk fuktare som kräver lite skötsel.
Vad har ni andra i denna storlek som nu är nöjda med?
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Skulle behöva lite humidor hjälp.
I dagsläget har jag bara en liten bordshumidor, men det har blivit mer intressant att köpa hela lådor, så jag får inte plats längre.
Tips på en större humidor som kan ha plats för en 10 - 20 lådor samt lite lösa.
Gärna med elektronisk fuktare som kräver lite skötsel.
Vad har ni andra i denna storlek som nu är nöjda med?

Plastlåda från Hammarplast med en påse beads är lätt, tätt och billigt. Enkelt att expandera verksamheten med en till låda när det blivit fullt.

/ P
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Skulle behöva lite humidor hjälp.
I dagsläget har jag bara en liten bordshumidor, men det har blivit mer intressant att köpa hela lådor, så jag får inte plats längre.
Tips på en större humidor som kan ha plats för en 10 - 20 lådor samt lite lösa.
Gärna med elektronisk fuktare som kräver lite skötsel.
Vad har ni andra i denna storlek som nu är nöjda med?
Denna kör jag...Adorini afficiando de Luxe. Har även elektronisk fuktare till. Hur nöjd som helst. Ser snyggt ut o doftar ljuvligt av ceder o tobak varje gång man öppnar :)
CCA76721-D0FD-432D-B250-9E30625F783F.jpeg
45AEE271-4D0A-4BA7-B1F3-F783E1848820.jpeg
66914369-C570-4D4E-893C-AEB58A892A8A.jpeg
 
Topp