• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Alarik

Audemars
2-Faktor
Gäller att passa på när man kan
IMG_20190819_165224.jpg

Grymt rökverk!
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Vad skulle ni säga är en bra nybörjarkombo för att njuta av samspelet mellan en utvald garre och bubbel/vin/rom/whiskey/konjak.osv? Vilken cigarr och dryck är en bra start? Betalar hellre en slant dom få gånger man kommer röka för att det ska vara bra. Typ Zacapa XO med en Siglo II, ingen aning men ni kanske förstår.:D
 

Lolle

Panerai
Vad skulle ni säga är en bra nybörjarkombo för att njuta av samspelet mellan en utvald garre och bubbel/vin/rom/whiskey/konjak.osv? Vilken cigarr och dryck är en bra start? Betalar hellre en slant dom få gånger man kommer röka för att det ska vara bra. Typ Zacapa XO med en Siglo II, ingen aning men ni kanske förstår.:D
Jag gillar ju udda combos som en snäll H Upmann och en pucko så jag är egentligen fel person att svara ;).
Monte cristo och Ron Quorhum (rom) plus en liten snäll H Upmann med en ungersk Tokaji från vår import ligger och väntar på dig och @MR-WJ någon kväll framöver.

Om @BOTL eller någon annan har lite lagrade cigarrer att sälja av så är det min rekommendation att slå till för att sedan själv kombinera med dina preferenser av dryck - lagrade cigarrer är ett rejält uppsving.
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Jag gillar ju udda combos som en snäll H Upmann och en pucko så jag är egentligen fel person att svara ;).
Monte cristo och Ron Quorhum (rom) plus en liten snäll H Upmann med en ungersk Tokaji från vår import ligger och väntar på dig och @MR-WJ någon kväll framöver.

Om @BOTL eller någon annan har lite lagrade cigarrer att sälja av så är det min rekommendation att slå till för att sedan själv kombinera med dina preferenser av dryck - lagrade cigarrer är ett rejält uppsving.
Just därför ska jag försöka mig på ett litet försprång så man inte är helt nollställd, se mycket framemot det :cigar:
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Vad skulle ni säga är en bra nybörjarkombo för att njuta av samspelet mellan en utvald garre och bubbel/vin/rom/whiskey/konjak.osv? Vilken cigarr och dryck är en bra start? Betalar hellre en slant dom få gånger man kommer röka för att det ska vara bra. Typ Zacapa XO med en Siglo II, ingen aning men ni kanske förstår.:D

Kan tyckas löjligt men en vanlig coca cola till valfri cigarr är lysande kombo. Kanske inget som till synes imponerar på någon men är su ute efter samspel kommer du lyckas.
 
Topp