• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Alarik

Audemars
2-Faktor
DC230BB9-92F9-48F6-A457-40FC1B9D6969.jpeg

Fy fan vad orättvist. Hoppas att du blir upptaxerad.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Grannarna var över igår och klagade på cigarröken som kommer över till dem.
Fan också...:shifty:
Nackdelen med att bo tätbyggt i parhus. Får försöka flytta lite på mig, om inte det hjälper vetifan hur jag skall lösa det.... Suck..
 

MR-WJ

Omega
Jag gillar ju udda combos som en snäll H Upmann och en pucko så jag är egentligen fel person att svara ;).
Monte cristo och Ron Quorhum (rom) plus en liten snäll H Upmann med en ungersk Tokaji från vår import ligger och väntar på dig och @MR-WJ någon kväll framöver.

Om @BOTL eller någon annan har lite lagrade cigarrer att sälja av så är det min rekommendation att slå till för att sedan själv kombinera med dina preferenser av dryck - lagrade cigarrer är ett rejält uppsving.

Vet inte riktigt om jag vågar komma förbi, då blir man väl torsk på cigarrer också :rolleyes: :cigar:
 

Knypplarn

Cartier
Grannarna var över igår och klagade på cigarröken som kommer över till dem.
Fan också...:shifty:
Nackdelen med att bo tätbyggt i parhus. Får försöka flytta lite på mig, om inte det hjälper vetifan hur jag skall lösa det.... Suck..
Är väl bara förklara för grannen att du också har rätt att leva ditt liv och att tobaksrökning på egen tomt, balkong, hus inte är förbjudet. Ömsesidig respekt innebär ju inte att det bara är du ska som respektera deras sfär och lite störningsmoment får man faktiskt acceptera om man väljer att bosätta sig i närheten av andra människor.
 

BOTL

Panerai
Grannarna var över igår och klagade på cigarröken som kommer över till dem.
Fan också...:shifty:
Nackdelen med att bo tätbyggt i parhus. Får försöka flytta lite på mig, om inte det hjälper vetifan hur jag skall lösa det.... Suck..
Jag berättade för mina grannar att de har möjligheten att köpa hus med stor tomt om de har behovet att kontrollera miljön utanför deras hus.
Här kan man sitta på fram eller baksidan och jag brukar sätta mig på den sidan det inte är någon på. Ibland har de fått stänga nåt fönster men vi har hittat en bra balans.
 
Senast ändrad:

-JL-

Rolex
2-Faktor
JAg berättade för mina grannar att de har möjligheten att köpa hus med stor tomt om de har behovet att kontrollera miljön utanför deras hus.

Är väl bara förklara för grannen att du också har rätt att leva ditt liv och att tobaksrökning på egen tomt, balkong, hus inte är förbjudet. Ömsesidig respekt innebär ju inte att det bara är du ska som respektera deras sfär och lite störningsmoment får man faktiskt acceptera om man väljer att bosätta sig i närheten av andra människor.

Ni har helt klart en poäng där. Jag gör så att jag försöker placera mig bättre på uteplatsen för att minska störningen. Tycker de inte att det räcker så lägger jag fram dessa argument. Det är ju inte så att vi aldrig märker av dem....
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Har någon här testat Adorini Vega eller Angelo humidorkabinett? Är det något att ha för små samlingar (ca 50st)?

Jag gillar verkligen Adorini. Tycker att deras humidorer är superfina för en bra peng. Oftast är låsmekanismen väl billig men i övrigt är de verkligen toppen.
Den finishen är snyggt gjord och håller sig förvånansvärt dammfri vilket är ett plus när man vill ha en synlig svart humidor.

Spontant (och detta behöver självklart inte gälla dig) tror jag att du vuxit ur den inom två månader om du inte råkar ha en alternativ förvaring och använder denna som ”serveringshumidor”.
Utformningen är verkligen supertjusig med sin bredd och glastoppen.
Men jag tror också att utformningen kan göra den lite klurig att hitta en bra plats till då den är just bred men kanske inte lika djup.

Känner du att dessa två inflikningar är ofarliga skulle jag köpa.
Jag har extra dividers och etiketthållare som passar om du skulle vilja ha till den.
 
Senast ändrad:

Stup

Panerai
2-Faktor
Idag testar jag Montecristo Media Corona. Köpte en liten plåtade med fem cigarrer av Roger på framcigarr. Jag ha Monte no5 som stapelcigarr och upplever media Corona som mindre choklad och mer trätoner. Ganska gott men jag köper nog ingen låda av denna
943970C7-EF07-4B4D-8279-0ACCE0447BC1.jpeg

/ P
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Jag gillar verkligen Adorini. Tycker att deras humidorer är superfina för en bra peng. Oftast är låsmekanismen väl billig men i övrigt är de verkligen toppen.
Den finishen är snyggt gjord och håller sig förvånansvärt dammfri vilket är ett plus när man vill ha en synlig svart humidor.

Spontant (och detta behöver självklart inte gälla dig) tror jag att du vuxit ur den inom två månader om du inte råkar ha en alternativ förvaring och använder denna som ”serveringshumidor”.
Utformningen är verkligen supertjusig med sin bredd och glastoppen.
Men jag tror också att utformningen kan göra den lite klurig att hitta en bra plats till då den är just bred men kanske inte lika djup.

Känner du att dessa två inflikningar är ofarliga skulle jag köpa.
Jag har extra dividers och etiketthållare som passar om du skulle vilja ha till den.
Det stämmer nog rätt bra.
Vill helst undvika att ”snöa” in mig inom cigarrer och önsketänker ibland att en samling på ca 50st räcker. Men det kommer säkert att klia i fingrarna och så köper jag en större humidor inom kort som du säger...
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Det stämmer nog rätt bra.
Vill helst undvika att ”snöa” in mig inom cigarrer och önsketänker ibland att en samling på ca 50st räcker. Men det kommer säkert att klia i fingrarna och så köper jag en större humidor inom kort som du säger...

Vi är ju på ett forum för missbrukare tyvärr :D
Det är nog bara en fråga om NÄR du har snöat in dig tillräckligt mycket och behöver gå i stödgrupp.
För mig är halva grejen att leta nytt och när man hittat något så vill man ha lite plats för att kunna köpa en låda av det nya och samtidigt ha utrymme för det som jag vill kunna röka här och nu.
Och då är jag knappast den som har störst problem med mitt intag i denna tråden.

Sedan är det ganska mysigt att kunna kika på det som ligger till sig, botanisera bland singlarna och omotiverat justera lite fuktare emellanåt. Det är som att vara ute och pula i rabatterna (fast roligare, dyrare och helt utan någon som helst koppling till riktigt trädgårdsarbete tack & lov).

Varför inte köpa humidoren och ha den som en serveringshumidor för det som du vill kunna nalla av och så har du en enkel plastlåda i garaget, garderoben eller under sängen för det som du kanske vill röka på sikt?
Oavsett - det är en bra humidor och den kommer skänka dig glädje.
 
Senast ändrad:
Topp