• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Henryandy

Cartier
He he du skulle se min frus min när jag ställde upp mitt skåp i vardagsrummet :D

Ja, det skulle bli big "no no". Hade ett skåp tidigare men tyckte det var så svårt att få korrekt fukt och temp. Jobbar dagligen med dessa parametrar så lite kinkig.
Skulle jag köpa skåp idag så skulle det bli ett med framförallt tempkontroll och bra cirkulation. Dom där "El presidente" från Klarstein verkar populära men så otroligt fula.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
4633D71C-259C-489E-9B93-AF5B520D6093.jpeg
 

Henryandy

Cartier
Funderar på köpa en låda Rocky patel 15th anniversary, någon som har något att säga om dessa? Eller finns det någon bättre Rocky? Röker normalt bara Kuba så har ingen stor koll på dessa. En låda för 100$ är inte farligt alls
 

Mr dude

Panerai
Friends Of KS
Funderar på köpa en låda Rocky patel 15th anniversary, någon som har något att säga om dessa? Eller finns det någon bättre Rocky? Röker normalt bara Kuba så har ingen stor koll på dessa. En låda för 100$ är inte farligt alls
Vilka är det för 100$? Kan man få nån länk ?
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Vad säger ni om att blanda olika cigarrer i samma humidor (undantaget smaksatta cigarrer)? Jag har hittills använt en matlåda i glas som Tupperdoor. Vill köpa en lite "rejälare" humidor nu. Tänkte mig inget superfancy, utan något som ej kräver mycket underhåll. Bovedas humidorer i akryl har lockat mig lite. Undrar bara hur det blir ifall jag blandar in olika cigarrer (t.ex. kubaner som Cohiba med t.ex. Davidoff och andra märken) utan att de "förstör" varandras profiler? Tänkte sen ha Boveda-påsar med 65% luftfuktighet i. :)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Vad säger ni om att blanda olika cigarrer i samma humidor (undantaget smaksatta cigarrer)? Jag har hittills använt en matlåda i glas som Tupperdoor. Vill köpa en lite "rejälare" humidor nu. Tänkte mig inget superfancy, utan något som ej kräver mycket underhåll. Bovedas humidorer i akryl har lockat mig lite. Undrar bara hur det blir ifall jag blandar in olika cigarrer (t.ex. kubaner som Cohiba med t.ex. Davidoff och andra märken) utan att de "förstör" varandras profiler? Tänkte sen ha Boveda-påsar med 65% luftfuktighet i. :)
See inte det som nått problem
 
Topp