• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Vart en garre i Fredhällsparken idag :cigar::cigar::cigar:
53C94B15-095E-4A0F-83A4-B34B0821BF05.jpeg
Enda parken där det inte regnar då eller?! Har ju öst ner mer eller mindre hela dagen :(
 

BOTL

Panerai
Rekommenderar du någo speciellt cigarr? Vill testa kubanskt.

Börja med typ en Montecristo No.4 som för övrigt är den mest producerade kubanen. En PSD4 är väldigt nikotinstark och jag skulle avråda en nybörjare om du inte är van med nikotin. Monte 4 lagrar för övrigt riktigt bra. Roger kommer ta hand om dig och jag instämmer att det är värt ett besök. Börja inte med en Cohiba bara för att testa dig igenom och Montecristo är ett ypperligt marca att börja utforska med.
 

jakebarnes

Cartier
Är ju fortfarande novis, men håller på och testar mig fram och bygger upp min humidor.
Bäst hittills tycker jag om Upmann Half Corona, Montecristo Media Corona och så den här feta rackaren - Cucaracha Gordito Tubos.
Någon med erfarenheter av dessa - eller några tips i samma "skola".
Gillade inte alls: Jose L Piedra - Petit Cazadores och faktiskt inte heller Montecristo No4, som annars verkar vara en favorit hos många?

unnamed.jpg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Media o half är ok. Har dem som bjud pinnar till dem som vill testa cigarr :)
Cucaracha tycker jag är bland det sämre faktiskt. Luktar o smakar häst typ imho
Cigarrer är lite som vin...paletten utvecklas och man uppskattar helt enkelt olika typer. Inget rätt o inget fel. Pröva sig fram som du gör är helt rätt :)
 

jakebarnes

Cartier
Media o half är ok. Har dem som bjud pinnar till dem som vill testa cigarr :)
Cucaracha tycker jag är bland det sämre faktiskt. Luktar o smakar häst typ imho
Cigarrer är lite som vin...paletten utvecklas och man uppskattar helt enkelt olika typer. Inget rätt o inget fel. Pröva sig fram som du gör är helt rätt :)

Häst? Haha. Ska leta efter det senare Vad har du för tips då?
Som du märker är det inga 500-kronors-pinnar jag letar efter.

J.B
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Gillade du dem? eller var det miss?
MC Open serien tycker jag bra om men främst som förmiddagsgarre då den är väldigt mild å lättrökt med väldigt lätt drag.

RyJ är också den trevlig och lättrökt men med mer smak än MC.

Om du tänkt röka de efter varandra eller inom ett par timmar mellan så tycker jag att du börjar med MCn
 

donpasta

Panerai
MC Open serien tycker jag bra om men främst som förmiddagsgarre då den är väldigt mild å lättrökt med väldigt lätt drag.

RyJ är också den trevlig och lättrökt men med mer smak än MC.

Om du tänkt röka de efter varandra eller inom ett par timmar mellan så tycker jag att du börjar med MCn

Är ute efter milda cigarer men inte för stora "Churchill" typen utan mer corona petit med smak men inte för skarpa... tack för ditt svar:)
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Är ute efter milda cigarer men inte för stora "Churchill" typen utan mer corona petit med smak men inte för skarpa... tack för ditt svar:)

Kantigheten i smak får du ner med hjälp av lite tålamod (läs låt dem ligga till sig i humidoren).
Köper du kubaner och röker direkt från handlaren kommer du i många fall få en överfuktad och ung cigarr vilket inte bidrar till din önskade upplevelse.
 
Topp