• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Nu kan hemestern börja....:cigar::cigar::cigar:
82451E51-9A02-42AE-99CF-C6E89A8E624B.jpeg
Schysst patronbälte!

Min första kubanska cigarr. Personalen rekommenderade denna för en färsking.
Inte alls gott, smakade absolut ingeting! Köpte på mig tre olika cigarre, dock. Jag får se hur de två andra är.
D8AF4794-3332-4C94-A8A5-E51AA2B0926D.jpeg
Är själv ganska färsk, rökt strax över ett år. Min upplevelse är som så att det krävs tålamod för att verkligen uppskatta cigarr. Jag kan vid det här stadiet urskilja en del smaker men har låångt att gå. Ett märke jag fastnat för är romeo y julieta.

Det jag vill säga är att bli inte avskräckt efter ett par pinnar, vändningen kommer! :)

Inte alls gott, smakade absolut ingeting! Köpte på mig tre olika cigarre, dock. Jag får se hur de två andra är.
Varifrån köpte du?
Den där såg lite torr ut...

Edit: Jag är inte heller något stort fan av just den där RA...

Är själv ganska färsk, rökt strax över ett år. Min upplevelse är som så att det krävs tålamod för att verkligen uppskatta cigarr. Jag kan vid det här stadiet urskilja en del smaker men har låångt att gå. Ett märke jag fastnat för är romeo y julieta.

Det jag vill säga är att bli inte avskräckt efter ett par pinnar, vändningen kommer! :)
Lite som kaffe alltså? :D

Den där är en Ramon Allones Small Club Coronas - RASCC antar jag? Köpte denna på en whiskrymässan tillsammans med några som ej är vana vid cigarrer. De la bort den efter några bloss. Jag tyckte heller inte om den. Läser man på cigarrlagret så avslutar de så här "Mycket nikotin. Inget för nybörjare." Har även rökt en som var lagrad i fem år men blev grymt besviken. Smakar mest bara rök enligt mig. Verkar uppenbarligen vara en vattendelare eftersom det är en populär cigarr.

Förresten, har du någon förvaring att ha cigarrer i?

Senast ändrad:
Den där är en Ramon Allones Small Club Coronas - RASCC antar jag? Köpte denna på en whiskrymässan tillsammans med några som ej är vana vid cigarrer. De la bort den efter några bloss. Jag tyckte heller inte om den. Läser man på cigarrlagret så avslutar de så här "Mycket nikotin. Inget för nybörjare." Har även rökt en som var lagrad i fem år men blev grymt besviken. Smakar mest bara räk enligt mig. Verkar uppenbarligen vara en vattendelare eftersom det är en populär cigarr.

Förresten, har du någon förvaring att ha cigarrer i?
Jadu, blev tipsad om det av butikspersonalen. Bad specifikt om något för en färsking.

Nej, har ingen förvaring mer än i plastpåsen jag fick cigarrerna i. :D

Jadu, blev tipsad om det av butikspersonalen. Bad specifikt om något för en färsking.

Nej, har ingen förvaring mer än i plastpåsen jag fick cigarrerna i. :D
Ka ske inte mitt toppval för nybörjare men bra att få prova lite olika.

Rök fort då så att de inte torkar ut eller gå och köp en liten bovedapåse.

Urk... Surt när man känner att det är dags att fylla på i humidorerna och Kind Cigars har slut på absolut alla mina favoriter...

Tillbaka
Topp