• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

DayDream

Cartier
D18516D1-82BA-4A2E-B1B2-B4696B02F938.jpeg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Fortsätter på vintage spåret. Har tagit med mig flera vintage cigarrer på semestern å det är jag väldigt glad över.
Ikväll blir det en av mina absoluta favoriter, en H. Upmann - Monarch från 2007. Mild, krämig å alldeles underbar. Tar ca 2h att röka om man tar det riktigt piano å bara njuter 😎
IMG_20210731_215242.jpg
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Fortsätter på vintage spåret. Har tagit med mig flera vintage cigarrer på semestern å det är jag väldigt glad över.
Ikväll blir det en av mina absoluta favoriter, en H. Upmann - Monarch från 2007. Mild, krämig å alldeles underbar. Tar ca 2h att röka om man tar det riktigt piano å bara njuter 😎
IMG_20210731_215242.jpg
Fan vad gött
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Ikväll, efter ytterligare en dundermiddag....
IMG_20210801_205341.jpg


...så röker jag denna absoluta topp 3 som jag köpte en drös av 2015, denna är den näst sista av dessa å den har fått ligga å gotta till sig i lagringshumidoren i 5år
IMG_20210801_214913.jpg

Smaken är himmelsk!
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
En fråga till er proffs.

När ni använder den medföljande fuktaren i humidoren har ni med boveda alt beads också? Eller ska man hålla sig till 1 alternativ

Tidigare kört plastlåda och boveda, Men tog tummen ur och beställde en humidor.

Ha en trevlig helg
Nu är jag ingen proffs men hoppas att det ok att besvara på din fråga.

Jag kör bara boveda påsar inne i humidoren och det verkar funka perfekt. Nästan helt underhållsfritt. Antingen köper man nya påsar när de börjar stelna till eller så fuktar du dem på nytt med destillerad vatten.

Du får säkert bättre svar från dem övriga men så gör jag!
 
Topp