Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har upptäckt de fasansfulla med mina långförvaringscigarrer om de blivit såhär är dom förstörda då?
De gick att torka bort men de kändes lite klibbigt, de där var cigarren som hade legat närmast boveda påsen. Såg dom där vita prickarna på fler av dom andra cigarrerna också. Ska se igenom de där med fukten, hur är de med övriga i humidoren? Bara kasta?det är mögel dessvärre men det går att torka av med ett fuktigt papper försiktigt. Jag hade vaskat den i fall det var mögel i det området där du ska tända den.
se över fukt och värme i humidoren.
De gick att torka bort men de kändes lite klibbigt, de där var cigarren som hade legat närmast boveda påsen. Såg dom där vita prickarna på fler av dom andra cigarrerna också. Ska se igenom de där med fukten, hur är de med övriga i humidoren? Bara kasta?
Tror att antingen hydrometern är dålig eller humidoren i sig, för körde på 75%. Då gick den knappt upp över 70% plus att jag hade en fuktare. Så köpte två boveda 84% och nu stod hydrometern på 72% igår.skulle inte kasta något, torka av bara och se över värme och fukt. Vad kör du med för boveda? 63%?
Boveda 84% är på tok för mkt. De används när man startar upp en ny humidor och som då är tom på cigarrer. Investera i digital hygrometer alt säkerställ att den analoga är ok samt kalibreradTror att antingen hydrometern är dålig eller humidoren i sig, för körde på 75%. Då gick den knappt upp över 70% plus att jag hade en fuktare. Så köpte två boveda 84% och nu stod hydrometern på 72% igår.
Ska ta ut påsarna så fort jag kommer hem. De är bra fråga, fick den av en gammal vän.Boveda 84% är på tok för mkt. De används när man startar upp en ny humidor och som då är tom på cigarrer. Investera i digital hygrometer alt säkerställ att den analoga är ok samt kalibrerad
Vilken humidor har du?
Fota gärna o lägg upp bild så blir det enklare att hjälpa till.Ska ta ut påsarna så fort jag kommer hem. De är bra fråga, fick den av en gammal vän.
Absolut, tänkte just fråga dig om de. Ifall jag kan fota alla cigarrer så får du/ni kan ta överblick på domFota gärna o lägg upp bild så blir det enklare att hjälpa till.
Absolut, tänkte just fråga dig om de. Ifall jag kan fota alla cigarrer så får du/ni kan ta överblick på dom
Gärna vilken humidor oxå.Absolut, tänkte just fråga dig om de. Ifall jag kan fota alla cigarrer så får du/ni kan ta överblick på dom