• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Lördagsfrukost
80B7ACBC-D841-43B3-A2FD-1021F28CFFC2.jpeg

Skulle vilja ha tips på god rom (Eventuellt whiskey) till cigarren. Prisvärda och fin lir.
Söt till inte söt cigarr?
Inte söt till söt cigarr?

Jag blottar min okunskap och vänder mig till bättre vetande.

Då jag ska bli med balkong är en humidor på listan att införskaffa. Jag är ingen storkonsument (än) av cigarrer ned avnjuter dom då och då efter önskan med då köpta för det specifika tillfället. Det ska det bli ändring på. Vore ju fantastiskt trevligt att ha ett gäng hemma!
Vad jag har förstått kan man i princip använda en tät plastlåda som humidor bara man håller rätt fukthalten korrekt (Och jämn temo och inte soljus och bla bla). Kan någon bekräfta detta?

Planen är att ha en liten härligehet, 5-10 cigarrer, En förhållandevis tät trälåda, relativt lite, med en fuktkudde (och sån mätare) borde väll funka fint tänker jag?
Eller?

Jag blottar min okunskap och vänder mig till bättre vetande.

Då jag ska bli med balkong är en humidor på listan att införskaffa. Jag är ingen storkonsument (än) av cigarrer ned avnjuter dom då och då efter önskan med då köpta för det specifika tillfället. Det ska det bli ändring på. Vore ju fantastiskt trevligt att ha ett gäng hemma!
Vad jag har förstått kan man i princip använda en tät plastlåda som humidor bara man håller rätt fukthalten korrekt (Och jämn temo och inte soljus och bla bla). Kan någon bekräfta detta?

Planen är att ha en liten härligehet, 5-10 cigarrer, En förhållandevis tät trälåda, relativt lite, med en fuktkudde (och sån mätare) borde väll funka fint tänker jag?
Eller?
Om du bara ska ha 5 - 10 skulle jag rekommendera en sådan till att börja med https://www.puros.se/fuktstyrning/humidorpase-xl-habanos.html

”Denna återförslutningsbara humidorspåse från Habanos håller dina cigarrer i perfekt skick i upp till 90 dagar”

Tillbaka
Topp