• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Vilket tråkigt väder det är, inte roligt att sätta sig i den här kylan/regnet och koppla av med en garre. Förhoppningsvis blir det inomhus rökning imorgon
Får ni andra i er något, vad har ni för väder? Jag bor i Sthlms skärgård och här har det regnat till och från i 2 veckor nu, så man får verkligen passa på och tajma in cigarrerna
:) Jag sitter för det mesta på balkongen, även om det är soligt. Ibland, om vädret tillåter går jag ner till vattnet o köper ngn kall kaffedryck på vägen.

Det kan nog ta ett tag. Här en en rätt intressant artikel om Kubanska cigarrer i USA. Varumärkesfrågan är ju rätt intressant. Jag har inte följt det i detalj, men vad jag vet så har man väl inte löst det ännu?

http://www.newsweek.com/dont-stop-hoarding-those-cuban-cigars-just-yet-298764

Intressant artikel, tack för för tipset! Ffa kring varumärkeskaoset... Ska bli intressant att följa, men jag gissar på att de "rättmätiga" kubanska ägarna kommer att få köpa loss sina varumärken till hiskeliga priser, om man inte löser det så enkelt att man kallar sig typ "Cohiba Cuba"...

Intressant artikel, tack för för tipset! Ffa kring varumärkeskaoset... Ska bli intressant att följa, men jag gissar på att de "rättmätiga" kubanska ägarna kommer att få köpa loss sina varumärken till hiskeliga priser, om man inte löser det så enkelt att man kallar sig typ "Cohiba Cuba"...
Logga och färger är väl olika men har även sett Dominikanska Cohibas med liknande gördel som originalet. De får köra med "Cohiba Original" eller liknande...

Som lite kuriosa ang "amerikanska kubanska" cigarrer så ägs de till rätt betydande del av ett Svenskt företag. Swedish Match köpte via ett amerikanskt bolag in sig på de amerikanska rättigheterna till Punch, HdM och Cohiba (om jag minns rätt) och kanske också Partagas för ca 10 år sedan. Om det har skett några förändringar sedan dess vet jag dock inte.

I Warszawa under måndagskvällen i ca 24 graders värme vart det dessa två
image.jpg
Och igår i Krakow på dagen i närmare 36 graders värme vart det denna
image.jpg

Har tidvis uppkoppling därav förseningen av postandet ;) läsa hinner jag knappt göra så det får jag syssla med vid hemkomst :D

Vad dricker ni helst till era cigarrer? :)
Helst dricker jag en god öl (IPA eller belgisk ale) och Rom, helst inte för söt Rom, zacapa, plantation och diplomatico går bort helt. Men man kan inte dricka alkohol till varje cigarr så det blir en del kaffe vatten läsk också

Kan vi reda ut det här med icke-kubaner vs. kubaner en gång för alla? :)
Är alla icke-kubaner som Daniel Wellington, dvs inget att ha? Är de cigarrernas motsvarighet till quartz?

IMG_1923.JPG

IMG_1924.JPG
IMG_1925.JPG
IMG_1927.JPG

Någon som vet något om dessa? Någonting att ha? vääääldigt torra för tillfället, går det att rädda?
(ignorera min tå) :)

Fel fel fel. Visst, en kuban är alltid en kuban men tex den icke kuban som jag postat längre upp är GRYM!!
Kan vara så. Men jag har aldrig rökt en icke kuban som imponerat, det är helt enkelt inte värt att betala för en icke kuban. Inom samma pengar finns det en bättre kuban

Köpt en humidor nu.. funkar det att köra på den analoga hygrometern som sitter på eller ska man köpa en digital och isåfall vilken? Om någon vill bli av med någon rolig cigarr så köper jag gärna någon!

Helst dricker jag en god öl (IPA eller belgisk ale) och Rom, helst inte för söt Rom, zacapa, plantation och diplomatico går bort helt. Men man kan inte dricka alkohol till varje cigarr så det blir en del kaffe vatten läsk också

Sötma är ju en smakbärare och Zacapa, Diplo och Zaya är väl bland det bästa man kan dricka till en cigarr :D Öl och rödtjut däremot är att bra sätt att döda cigarren.

Kaffe, kaffedrinkar, Coca Cola, MOJITO, champagne och portvin är helt rätt det med.

Tillbaka
Topp