• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Hoyo de Monterrey San Juan

image.jpg

Vet inte om det bara är skallen som spökar men tycker denna garre (RyJ Wide Churchill) var godare i Churchill format
image.jpg

Håller fanan högt för icke-kubanerna... :)

Började kvällens nedvarvning med en Ashton Cabinet no 6 Robusto. Mild och fräsch med en aning nougat, säger min gom...
DSC_0862.JPG

Avslutar med en Zino no 6. Mycket mild och lätt smak, nästan mintig. Klart överprisad, men välrullad...

DSC_0867.JPG

OT:
Vad tror ni experter händer med cigarrmarkanden nu när Kuba och USA tinar upp sin relation?
Bättre priser och tillgång eller större konkurrens om grejerna eller inget alls?

OT:
Vad tror ni experter händer med cigarrmarkanden nu när Kuba och USA tinar upp sin relation?
Bättre priser och tillgång eller större konkurrens om grejerna eller inget alls?
USA kommer förstöra, precis som dom förstört resten av världen.
Fuck USA! Kanske inte så men jag har fan inget positivt alls att säga om USA, usch!

OT:

Det kan nog ta ett tag. Här en en rätt intressant artikel om Kubanska cigarrer i USA. Varumärkesfrågan är ju rätt intressant. Jag har inte följt det i detalj, men vad jag vet så har man väl inte löst det ännu?

http://www.newsweek.com/dont-stop-hoarding-those-cuban-cigars-just-yet-298764

Vilket tråkigt väder det är, inte roligt att sätta sig i den här kylan/regnet och koppla av med en garre. Förhoppningsvis blir det inomhus rökning imorgon
Får ni andra i er något, vad har ni för väder? Jag bor i Sthlms skärgård och här har det regnat till och från i 2 veckor nu, så man får verkligen passa på och tajma in cigarrerna

Okej,
Nu har jag köpt en humidor, har insett att jag såhär långt uppskattar lite mildare cigarrer, ex. Carlos André, Griffins eller Avo.
Nu undrar jag om någon har tips på cigarrer jag borde köpa för att påbörja en uppfyllnad av humidoren. Det kanske till och med är så väl att någon känner för att skicka något roligt?(Självklart mot betalning)

All hjälp uppskattas!

Okej,
Nu har jag köpt en humidor, har insett att jag såhär långt uppskattar lite mildare cigarrer, ex. Carlos André, Griffins eller Avo.
Nu undrar jag om någon har tips på cigarrer jag borde köpa för att påbörja en uppfyllnad av humidoren. Det kanske till och med är så väl att någon känner för att skicka något roligt?(Självklart mot betalning)

All hjälp uppskattas!

Jag tipsar om mina favoriter: Hoyo de Monterrey de Dieux. Köper även mycket HM du Roi och Upmann Halv Coronas. Blir en halv corona till lunch!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp