Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Schrödingers cigarr
Ett under att dessa var i bra skick. Nåja bra start på veckan med paket
Jag kanske uttryckte mig slarvigt,Smaken är som baken men jag tycker absolut den tillhör de bättre i segmentet!
Någon som köpt en vintage Dupont? Riktigt sugen på en Dupont-tändare, men känner att jag inte är redo att lägga ut cirka 10k på en tändare, därav att jag kollar på vintage istället.
Vilken Dupont-serie skulle ni rekommendera i så fall? Vet ju att det finns Ligne 1 och 2, Gatsby osv. Eller är det bara estetiska skillnader? Ett måste är ju att tändaren har det karaktäristika Dupont-pinget.
Trevlig helg.
Corona är det där. Tyckte inte att dom skiljer sig speciellt mycket. Jag gillar dom skarpt. Milda och inte speciellt komplex.Köpte precis mina 2 först Matilde, Corona el Robusto ? Hur var den ?
Jag fick tag i en modern Dupont för ett rätt bra pris. Den har dock inte kommit mycket till användning. Dels för att den inte är vindtålig, men primärt för risken att jag tappar bort den på fyllan etc. Var nog en grej som köptes på grund av coronan - man satt hemma och ville köpa något för köpandets skull.Hur har det gått med letandet efter tändare? Jag tog fram mina två som jag inte använt på väldigt länge. Alltså kanske 15 år. De blev liggande när gaspatronerna tog slut (de är rätt dyra) och jag började använda andra tändare istället. Idag provade jag dock med en av de där små adapterserna som sitter i locket på gasflaskan och det visade sig att den passade och att det gick att fylla på dem. Vi får se om de behåller gasen. Om inte så får jag lämna in dem på rengöring och service. Det är dock påfallande hög kvalitetskänsla i mekaniken så om du hittar ett beg ex med nyara packningar så skulle jag rekomendera att slå till. Enda nackdelen med den där typen av tändare är att de är ganska känsliga för vind. En bild är ju alltid roligt.
Grundkonstruktionen är ungefär likadan på båda, men ratten som man justerar kronan med har lite olika lösningar. (Den som sitter ca 2cm till höger om lågan på bilden).