• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Fick leverans idag från kindcigars😁
 

Bilagor

  • received_3075838912707334.jpeg
    received_3075838912707334.jpeg
    107.5 KB · Visningar: 17
Hoppas på att få lite tips om rökrum :)

Har ett vinterrum/uterum som det vore gött att kunna ta en cigarr utan att frugan lever fan. Finns det någon lämplig luftrenare/ozon som man dra på efter så att inte möbler och inredning luktar efter.
 
Hoppas på att få lite tips om rökrum :)

Har ett vinterrum/uterum som det vore gött att kunna ta en cigarr utan att frugan lever fan. Finns det någon lämplig luftrenare/ozon som man dra på efter så att inte möbler och inredning luktar efter.
Vädra ut samt luftrenare funkar bra.
jag använder vid behov en OH air som löser uppgiften i vårt uterum. Testade enklare/ billigare men de gjorde ej jobbet
 
Vädra ut samt luftrenare funkar bra.
jag använder vid behov en OH air som löser uppgiften i vårt uterum. Testade enklare/ billigare men de gjorde ej jobbet
Denna kan man använda undertiden man bolmar? Vill helst inte vädra då det inte är optimalt med ventilation och halv svårt att hålla 20 grader om det inte är öppet ut till vinterrummet.
 
Denna kan man använda undertiden man bolmar? Vill helst inte vädra då det inte är optimalt med ventilation och halv svårt att hålla 20 grader om det inte är öppet ut till vinterrummet.
Luftrenaren använder man efteråt när man vädrat ut. leda bort röken underlättar. Löses enklast om du kan få ett tvärdrag eller liknande.

vill du ha helt stängt behöver du helt andra prylar med utsug o grejer ☺️
 
Luftrenaren använder man efteråt när man vädrat ut. leda bort röken underlättar. Löses enklast om du kan få ett tvärdrag eller liknande.

vill du ha helt stängt behöver du helt andra prylar med utsug o grejer ☺️
Men det finns ingen ozon eller liknande man kan köra igång efter man rökt som gör att det det inte luktar en dag efter t.ex. 😇
 
Men det finns ingen ozon eller liknande man kan köra igång efter man rökt som gör att det det inte luktar en dag efter t.ex. 😇
du kan köra igång direkt efter men för bäst resultat behöver man bli av med röken.
man kan komplettera med nedan som tar hand om röken o sedan körs luftrenare efteråt

 
På min tidigare bild över humidor så ligger de några små rackare nere till höger, det är tyska "folkzigarren" från 1940 nångång. Ska bli spännande att prova och det äldsta jag rökt.

Någon annan som rökt nåt riktigt gammalt?
 
På min tidigare bild över humidor så ligger de några små rackare nere till höger, det är tyska "folkzigarren" från 1940 nångång. Ska bli spännande att prova och det äldsta jag rökt.

Någon annan som rökt nåt riktigt gammalt?
Tveksamt att något ( 80år) så gammalt är rökbart? oljor o tobak borde vara uttorkat o dött sedan länge tänker jag?
Många cigarrer speciellt kubaner mår extremt bra av lagring 3-xx år . Beroende på typ av tobak såklart, hur de lagrats , temperatur, mörkt…luftfuktighet.
 
Senast ändrad:
Tveksamt att något ( 80år) så gammalt är rökbart? oljor o tobak borde vara uttorkat o dött sedan länge tänker jag?
Många cigarrer speciellt kubaner mår extremt bra av lagring 3-xx år . Beroende på typ av tobak såklart, hur de lagrats , temperatur, mörkt…luftfuktighet.
Han som köpt boxen på auktion sa att de är rökbara så får se, förväntar mig ingen sensation 😁
 
Tillbaka
Topp