• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Har rökt både Cohiba och Montecristo shorts förut. Det är ju snarare cigariller än cigarrer. Fina förpackningar, dock!
10-pack Cohiba för 245kr hos Kind Cigars:
10-pack Montecristo för 209 hos Kind Cigars:
Om man vill testa innan man slår till på en hel låda för flera tusen. ;)

Delar helt din tanke här, nästa cigariller. Dock tycker jag en del smakar riktigt bra!
Men gillar gärna gördel som är tjock 50 eller mer, men absolut inget tvång på något vis.

Fick möjligheten testa Vegafina nicaragua Grand Vulcano, blev faktiskt lite små förtjust i den framför allt på hundpromenaden som jag tar !
 
Trevlig fredag vänner
 

Bilagor

  • 20230210_122652.jpg
    20230210_122652.jpg
    256.1 KB · Visningar: 11
Delar helt din tanke här, nästa cigariller. Dock tycker jag en del smakar riktigt bra!
Men gillar gärna gördel som är tjock 50 eller mer, men absolut inget tvång på något vis.

Fick möjligheten testa Vegafina nicaragua Grand Vulcano, blev faktiskt lite små förtjust i den framför allt på hundpromenaden som jag tar !
Cigarill behöver absolut inte vara negativt! Var snarare bara ett förtydligande från min sida. Kör ofta Romeo y Julietas mini när jag är på språng. Riktigt bra för vad det är och vad man betalar!
 
Cigariller är fina, lägg en Cohiba Club i humidoren i ett par månader så har du fantastisk röka, perfekt krämig till en chokladbit eller/och kopp espresso.
 
I söndags i gott sällskap av @ZtaFfaN
Syns ej på bilden men rökte en RP Vintage 1992 Torpedo å vintageserien är riktigt god!
IMG-20230212-WA0013.jpg


Idag på lunchpromenaden provade jag en San Lotano Maduro från AJ Fernandez som var en ny bekantskap för mig. Den var trevlig men föredrar vintageserien från RP när det står mellan dessa två.
IMG_20230214_115327.jpg
 
Av nyfikenhet köpte jag hem några av de mer omtalade cigarrerna i gruppen ”prisvärda”. Ett antal varianter (olika täckblad och/eller storlekar) av AJ Fernandez Blend 15, Perdomo Fresco och Artistas Buffalo Five och Newspaper Boy.

Först ut blev Perdomos Fresco connecticut.

I korthet är ligger min uppfattning i linje med många reviewers. Välbyggd, lite tam, påfallande icke-komplex men ändå inte så dum. Vad jag definitivt inte gillar är gördeln. Både ful och alldeles för bred.

Kommer jag att köpa den igen? Kanske. Jag köpte tre av varje så vi får se hur de andra två är.

59FA48A0-FD1B-4BF5-AB81-E888B7470809.jpeg
 
Tillbaka
Topp