• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Var på en whiskey- och cigarrprovning för någon månad sedan och då hade de parat ihop Partagas No 2 med tre sorters Nikka; From The Barrell, Super Nikka och Nikka Days. Tyckte det passade bra ihop men From The Barrell som var min favorit utan cigarr sedan tidigare var sämst av de tre. De andra två passade kanon! Kanske för att de var sötare och lenare i smaken.
 
Generellt så funkar allt med socker till cigarr för det gifter sig bra samt motverkar/stabiliserar nikotinet.

Jag dricker allt som oftast rom, cola eller kaffe m socker till mina garrar.
 
När man har tid så får man passa på. PXL_20230402_124930710.PORTRAIT~2.jpg
 
Hur är Steffos garrar? Har tänkt beställa ett provpaket men det har inte riktigt blivit av.
Steffos är riktigt bra. Jag röker mest kubanskt, skulle säga 90% kubanskt å resterande procent fördelas väl 9% på Steffos å 1% prov andra icke kubaner. Jag brukar faktiskt köpa Steffos lådvis, så bra tycker jag att de är.
 
Steffos är riktigt bra. Jag röker mest kubanskt, skulle säga 90% kubanskt å resterande procent fördelas väl 9% på Steffos å 1% prov andra icke kubaner. Jag brukar faktiskt köpa Steffos lådvis, så bra tycker jag att de är.
Då ser våra rökvanor likadana ut, har du någon favorit i hans sortiment? Giant toro verkar lite kul.
 
Då ser våra rökvanor likadana ut, har du någon favorit i hans sortiment? Giant toro verkar lite kul.
Corona, Robusto å Belicoso är ju typ samma men i olika format å de är väl favoriterna. Även hans Maduro är god å lika bra däremot är 5th Year Anniversary inte lika bra som de andra. Giant Toro är ett skämt, alldeles för stor men rökte en sådan förra midsommar som en ploj grej 😁
 
Corona, Robusto å Belicoso är ju typ samma men i olika format å de är väl favoriterna. Även hans Maduro är god å lika bra däremot är 5th Year Anniversary inte lika bra som de andra. Giant Toro är ett skämt, alldeles för stor men rökte en sådan förra midsommar som en ploj grej 😁
Brukar ändå kunna vara en trevlig upplevelse med vissa bjässar, Drew Estate MUWAT är en sådan. Men då ska jag slå till på ett provpaket per omgående.
 
Efter att ha rökt några tveksamma icke kubaner (förutom Steffos goding) de senaste dagarna så är ordningen mer än återställd i och med denna Romeo y Julieta - Dianas som kommer från deras Guldlinje.
IMG_20230409_143601.jpg


Stort tack @DayDream för möjligheten att få testa denna grymt god garre! Vännerna är ute å åker medan jag botar min träningsvärk 😎
IMG_20230409_144705.jpg
 
Efter att ha rökt några tveksamma icke kubaner (förutom Steffos goding) de senaste dagarna så är ordningen mer än återställd i och med denna Romeo y Julieta - Dianas som kommer från deras Guldlinje.
IMG_20230409_143601.jpg


Stort tack @DayDream för möjligheten att få testa denna grymt god garre! Vännerna är ute å åker medan jag botar min träningsvärk 😎
IMG_20230409_144705.jpg
Fint! Köpte några lådor när de släpptes. Har inte provat pyramiden, Nobles. Jag tror precis som det mesta med kuba att dessa kommer vara väldigt bra om 3-5 år. Om man klara hålla sig vill säga ….
 
Fint! Köpte några lådor när de släpptes. Har inte provat pyramiden, Nobles. Jag tror precis som det mesta med kuba att dessa kommer vara väldigt bra om 3-5 år. Om man klara hålla sig vill säga ….
Har två kvar från denna linje, får se om jag orkar vänta på lagring för denna var gudomligt bra!
 
Biltemas "minisvets" för 79.90:-.
Kanon!


Var tvungen att köpa en sån och prova, fungerar förträffligt bra att tända cigarren med!
👍🙂

IMG_20230415_152348.jpg
 
Tillbaka
Topp