Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
tack då vet jag att jag gör rätt iaf, är nog dags att byta humidor iställetDoppa för fan inte, de har en kemisk balans och du slår ut den. Hur ska den reglera överfukt om den är genomblöt.
Maila David som uppfann beads och äger hearfelt så får ni svar. Man ska försiktigt hälla på lite vatten i taget men helst spruta med en vattenflaska, det är rätt om man ska lita på den som uppfann det. Och japp budgethumidor är nog svaret. Jag fyller inte ens på en gång i månaden. Kanske 3-5 ggr per år
@Cristian du svarade på varför du har sån överfukt.
tack då vet jag att jag gör rätt iaf, är nog dags att byta humidor istället![]()
God som fan, en av mina favoriter men du håller den bakochframKvällsmys![]()
Fick hem mina också för några dar sen, en XL 65-tub.Doppa för fan inte, de har en kemisk balans och du slår ut den. Hur ska den reglera överfukt om den är genomblöt.
Maila David som uppfann beads och äger hearfelt så får ni svar. Man ska försiktigt hälla på lite vatten i taget men helst spruta med en vattenflaska, det är rätt om man ska lita på den som uppfann det. Och japp budgethumidor är nog svaret. Jag fyller inte ens på en gång i månaden. Kanske 3-5 ggr per år
@Cristian du svarade på varför du har sån överfukt.
Fast jag såg absolut ingen skiftning alls med rikligt med vatten... Kändes som att stirra på en vägg...@Cammo. Färgen varierar gradvis beroende på hur fuktiga de är. Är de helt torra så ser de ut som pärlsocker, dvs helt vita. Är de helt fuktade så är de genomskinliga. Jag brukar försöka hålla mina lite gråaktiga, dvs ngnstans i mitten. Det är svårt att beskriva färger, men ungefär som ouzu med vatten i.
Fast jag såg absolut ingen skiftning alls med rikligt med vatten... Kändes som att stirra på en vägg...![]()
Tack! Jag fattar hela principen, kunde bara inte se nån skillnad inne i tuben! Ska köra lösvikt i fortsättningen!Jag kör själv med beads fast i lösvikt. Den här bilden ska nog klargöra hur du bör göra. Jag hade beads som var lite torra och sprayade lite på ett ställe. Där det är alldeles genomskinligt är det för fuktigt (för hela fuktaren) och där det är vitt är det för torrt. Det som funkar bäst är det där är lite gråaktigt. Tanken med beads är att de avge fuktighet om det är för torrt och absorbera om det är för fuktigt. Därför får inte beadsen vara för torra för då har de ingen fukt att släppa ifrån sig men inte heller simma i vatten eftersom de då är fulla och inte kan ta till sig mer överflödsfukt.
Jag körde med en elektonisk fuktmätare ett tag i början och beads är oerhört effektiva. Fuktigheten låg exakt på 65 hela tiden trots att det var en vintage humdior som inte är lika bra som nya (en underbar antik Davidoff, som jag fick av min hustru).
![]()
Är det Rolle på handen?!!Morgoncigarr
![]()
Jag kör själv med beads fast i lösvikt. Den här bilden ska nog klargöra hur du bör göra. Jag hade beads som var lite torra och sprayade lite på ett ställe. Där det är alldeles genomskinligt är det för fuktigt (för hela fuktaren) och där det är vitt är det för torrt. Det som funkar bäst är det där är lite gråaktigt. Tanken med beads är att de avge fuktighet om det är för torrt och absorbera om det är för fuktigt. Därför får inte beadsen vara för torra för då har de ingen fukt att släppa ifrån sig men inte heller simma i vatten eftersom de då är fulla och inte kan ta till sig mer överflödsfukt.
Jag körde med en elektonisk fuktmätare ett tag i början och beads är oerhört effektiva. Fuktigheten låg exakt på 65 hela tiden trots att det var en vintage humdior som inte är lika bra som nya (en underbar antik Davidoff, som jag fick av min hustru).
![]()
Kan man öppna tuben bara?Mycket bra inlägg kring beads och jag kör också på lösvikt, de där tuberna är gjorda för att det ska droppa ur dem och bli mögel i humidoren.
Japp, bara dra i en ände så åker "locket" av.Kan man öppna tuben bara?
Säkert en fråga som frågats innan men om man skulle vilja prova något som är relativt lätt rökt för runt 100-200krst vad rekomenderar ni?är en total nybörjare på cigarrer men efter att kikat lite i tråden så blir man väldigt sugen på att prova.
Pm:arJag skulle rekommendera i det mesta från Kuba utom Cohiba (om du inte röker lagrat) För de behöver ålder för att visa vad de kan. I de flesta butiker så är det överfuktad så åt cigarrerna vila för att få rätt brandegenskaper och slippa en cigarr som snabbt blir sur och smakar bitter.
Vill du inte handla i butik så dra ett pm kan jag sätta ihop en liten samper till dig.
Grym bild. Verkligen.Blev bjuden på denna av min kusin.
Kände själv att det var lite mycket lädersmak för min del. Annars rätt okej.
![]()
Det syns ju att det är en cigarr...Grym bild. Verkligen.
Var inte helt nöjd heller, vad kan man säga... Min mobilkamra är helt kassGrym bild. Verkligen.
Knappt.Det syns ju att det är en cigarr...![]()
Vad var det för cigarr?Var inte helt nöjd heller, vad kan man säga... Min mobilkamra är helt kass![]()
Ok. Aldrig sett förr. Vet du ursprungsland? Ser ut som det står La Romania hahaha vilket jag iofs själv förstår inte stämmer.Här kommer en bild på gördel
![]()
Det var något han hade hittat i en tobaksaffär i stan. Fick dom i rätt exklusiva glastuber.
Du får skaffa dig själv en ny mobil på alla hjärtansdagVar inte helt nöjd heller, vad kan man säga... Min mobilkamra är helt kass![]()