• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

@16610 Det är en ädel konst att röka cigarr, SPECIELLT för en cigg-rökare (eller fd) som hela tiden vill dra ner allt i lungorna på ren rutin..
Men bara in å vända, genom mun, ut genom näsa, då tycker jag smaken sätter sig ordentligt.

image.jpg
Har en sån där som ligger o väntar! Är den bra?

Svårt att sova så kunde lika gärna ha lite trevligt i natten. Följer @BOTL s exempel och röker en Punch Churchill från 1999. Riktigt jävla bra rök. Mycket ren tobakssmak med ceder toner. Mitten delen väldigt nedtonad och mjuk med nästan krämig smak. Ingen pepprighet eller brända smaker alls.
image.jpg

Tycker överlag det är för mycket sälta, peppar, beska i cigarrer. Skulle vilja testa någon som skulle funka som motsvarigheten till en dessert, d.v.s riktigt söt och god!

Tycker överlag det är för mycket sälta, peppar, beska i cigarrer. Skulle vilja testa någon som skulle funka som motsvarigheten till en dessert, d.v.s riktigt söt och god!

Dessa smaker i balans är ju väldigt goda som du nämner. Överfukt är beska oftast eller att man röker för hårt/varmt. Montecristo har en fin sötma.

Gamla hoyo med.

Senast ändrad:
Ja man är ju fortfarande färsk så finns ju en del att prova sig igenom! Synd att vädret kommer bli skit nu, jag har inga inomhus möjligheter. Finns det några fläktsystem för inomhusrökare, som fungerar alltså?

Korsdrag under köksfläkten funkar bra, Jag tycker det är okej om det luktar lite en halv dag inne men inte mer.

Det är verkligen så olika, på en herf kan det bli 2-5, ibland 1-2 veckor utan. Aldrig funderat på det. Viktigt är att inte röka varje gång jag är sugen, så man får längta. Blir det varje dag så tröttnar jag och uppskattar inte cigarren.
Så inte som Al Remp då, med petit corona till frukost och belicoso till lunch..?! :)

Tillbaka
Topp