• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Planerar ni att röka någon speciell cigarr på jul/nyår?
Jag själv funderar på att köpa en finare Cohiba :) Har inte bestämt mig ännu dock
skulle ju va kul o köpa en riktigt nyårs cigarr men vet inte riktigt när man ska röka den, känns ju helt meningslöst att stå ute o frysa 1h vid 12 slaget när man är full och inte riktigt uppskattar det men röker!

skulle ju va kul o köpa en riktigt nyårs cigarr men vet inte riktigt när man ska röka den, känns ju helt meningslöst att stå ute o frysa 1h vid 12 slaget när man är full och inte riktigt uppskattar det men röker!
Har också tänkt på det.
Skulle i så fall vara att man röker den innan när man fortfarande kan njuta av den. Men då vill man nog inte heller stå ute i kylan...

Man röker inne eller så är ser man till att hålla sig varm med bra kläder och dryck. Finns riktigt bra lagrade Cohiba som är lite mindre. då röker man väldigt gott i 30-40 min

Punch :)
image.jpg

@BOTL riktigt fint!!
Jag vet faktiskt inte vad det är för märke, ser ingenting på den..

Lämnade in en humidor på cigarrummet som jag köpte som inte höll bra fukt och blev erbjuden denna istället mot ett litet tillägg.
Vad är breda? :)

@BOTL har du tips på någon liten digital hygrometer som man kan ha i humidoren?
Har en analog som inte fungerar (som jag ska byta ut) men har gärna en digital också :)
Har för tillfället en billig rackare från Kjell & Co men de kan diffa på väldigt många % tyvärr så skaffar gärna en annan :)

image.jpg

Senast ändrad:
@BOTL har du tips på någon liten digital hygrometer som man kan ha i humidoren?
Har en analog som inte fungerar (som jag ska byta ut) men har gärna en digital också :)
Har för tillfället en billig rackare från Kjell & Co men de kan diffa på väldigt många % tyvärr så skaffar gärna en annan :)

image.jpg
Tyvärr, slutade med hygrometer ett par år efter att jag skaffade beads. Det behövs liksom inte längre.

Tillbaka
Topp