Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
skulle ju va kul o köpa en riktigt nyårs cigarr men vet inte riktigt när man ska röka den, känns ju helt meningslöst att stå ute o frysa 1h vid 12 slaget när man är full och inte riktigt uppskattar det men röker!Planerar ni att röka någon speciell cigarr på jul/nyår?
Jag själv funderar på att köpa en finare CohibaHar inte bestämt mig ännu dock
Har också tänkt på det.skulle ju va kul o köpa en riktigt nyårs cigarr men vet inte riktigt när man ska röka den, känns ju helt meningslöst att stå ute o frysa 1h vid 12 slaget när man är full och inte riktigt uppskattar det men röker!
Blir någon halv-fin Cohiba för mig och troligtvis 1-2 punch på detPlanerar ni att röka någon speciell cigarr på jul/nyår?
Tåls att fundera över.. Ev. en Punch Churchill från 98, men som nämndes ovan är det kanske inte svinkul att sitta ute och frysa en timme... Får suga på den litePlanerar ni att röka någon speciell cigarr på jul/nyår?
Ja man kan ju alltid lägga undan den i humidoren till ett bättre tillfälle annarsTåls att fundera över.. Ev. en Punch Churchill från 98, men som nämndes ovan är det kanske inte svinkul att sitta ute och frysa en timme... Får suga på den lite
skulle ju va kul o köpa en riktigt nyårs cigarr men vet inte riktigt när man ska röka den, känns ju helt meningslöst att stå ute o frysa 1h vid 12 slaget när man är full och inte riktigt uppskattar det men röker!
Planerar ni att röka någon speciell cigarr på jul/nyår?
OkejOm du köper från butik se till att den inte är överfuktad, inte så kul att stå och suga på en blöt bitter cigarr som brinner dåligt.
Gärna i din humidor så det går sakta.Okej
Om cigarren är det, är det bara att låta den stå framme så den blir mindre fuktig?
Inventerar lite dryck inför flytten!
Ska ni flytta?
Tack. Ska kika på deJag skulle rekommendera à dorinis humidorer
Åhå. Om du undrar vad jag är för knäpp stalker så har jag bytt nick... Vi har setts irl ett par gånger, den första gav din fru en "giveaway" till min dotter.
Tack. Ska kika på de
Kör nog på denna ett tag dock IOM att den är ny
Testade denna för ett tag sen. Helt ok enligt mig!
![]()
varför ska man behålla cigarrerna i tuben?Om den inte håller fukten så har du ett alternativ. Snygg var den. Bra att du inte tagit ut cigarrerna ur tuben
varför ska man behålla cigarrerna i tuben?
Tyvärr, slutade med hygrometer ett par år efter att jag skaffade beads. Det behövs liksom inte längre.@BOTL har du tips på någon liten digital hygrometer som man kan ha i humidoren?
Har en analog som inte fungerar (som jag ska byta ut) men har gärna en digital också
Har för tillfället en billig rackare från Kjell & Co men de kan diffa på väldigt många % tyvärr så skaffar gärna en annan
![]()
Tips på någon specifik, för en som vanligtvis inte röker cigarr mer än 4-5ggr/år?Man röker inne eller så är ser man till att hålla sig varm med bra kläder och dryck. Finns riktigt bra lagrade Cohiba som är lite mindre. då röker man väldigt gott i 30-40 min