• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Detta format är min absoluta favorit, det är helt enkelt kännarnas favoritvitola.....minimalt med utfyllnadstobak. Mina samtliga top3 cigarrer är i detta format likaså de flesta av mina favoritcigarrupplevelser. Montecristo lagrar ju oerhört bra har vi lärt oss med tiden och detta är väl det som lagrar bäst. Montecristos marcaskaraktär som är sötma är närvarande i PERFEKT balans. Gräddig tjock rök med massa kokos. Det blir faktiskt inte så mycket bättre och innan jag köpte den för cirka 6 år sen var den i min cigarrmentors ägo och även där perfekt förvarad.

Verkligen inte läge att köpa denna när man fick 38 papp i kvarskatt MEN vissa chanser kan man inte missa och denna låda har jag tjatat om att få köpa tillbaka.
Stort grattis och bra prioritering! Det är väl en chans man inte får alltför ofta kan jag tänka mig :)

Detta format är min absoluta favorit, det är helt enkelt kännarnas favoritvitola.....minimalt med utfyllnadstobak. Mina samtliga top3 cigarrer är i detta format likaså de flesta av mina favoritcigarrupplevelser. Montecristo lagrar ju oerhört bra har vi lärt oss med tiden och detta är väl det som lagrar bäst. Montecristos marcaskaraktär som är sötma är närvarande i PERFEKT balans. Gräddig tjock rök med massa kokos. Det blir faktiskt inte så mycket bättre och innan jag köpte den för cirka 6 år sen var den i min cigarrmentors ägo och även där perfekt förvarad.

Verkligen inte läge att köpa denna när man fick 38 papp i kvarskatt MEN vissa chanser kan man inte missa och denna låda har jag tjatat om att få köpa tillbaka.
Grattis!

Efter en hård dag på kontoret är det dags för lite egentid med en Flor de Las Antillas och en 16 årig caol ila.
image.jpeg

Lite sugen på att köpa mina första cigarrer (de två jag rökt tidigare räknas inte då det vara noname från någon lokal tobakshandlare). Tänkte att jag
skulle försöka hitta något prisvärt passande en novis. Finns det någon sida som säljer "paket" med 5-10 cigarrer så man kan prova lite olika?

Behövs det cutter och ordentlig tändare eller klarar jag mig utan den här första gången?

Tack på förhand

Lite sugen på att köpa mina första cigarrer (de två jag rökt tidigare räknas inte då det vara noname från någon lokal tobakshandlare). Tänkte att jag
skulle försöka hitta något prisvärt passande en novis. Finns det någon sida som säljer "paket" med 5-10 cigarrer så man kan prova lite olika?

Behövs det cutter och ordentlig tändare eller klarar jag mig utan den här första gången?

Tack på förhand
Fram cigarrer, Brobergs, cigarrirummet, samtliga säljer så kallade samplers. Även vår eminente @BOTL gör det ibland. Jag skulle starkt rekommendera en riktig avsnoppare du får en för typ 50kr samt en stormtändare vilket du också kan få för 50kr i en kios eller dyl. Mycket nöje!

Tack på förhand
Du KAN köra utan snoppare och tändare... Men det är ju inte rätt! :)

Cigarrer hade jag valt några som ser goda ut och provat, kolla tex cigarrlagret.nu där Du hittar en mängd recensioner av cigarrerna. Sen köper Du några kubaner för under hundringen styck och provar Dig fram... Mina fem cent iaf! :cigar:

Tack på förhand

Hallå!

Vet ej riktigt vart du bor men om du har vägarna förbi Stockholm så ska du droppa förbi Roger på Framcigarr!
Min rekommendation är att börja med mindre cigarrer, typ small club eller petit Corona. Ramon Allones small club är en bra cigarr, H. Uppman Half Corona är lite starkare men en bra cigarr! Bolivar petit Corona samt Monte Cristo 4 (petit Corona) allmänt bra storlek för nybörjare tycker jag!

Nu är det enbart kubaner för det är de enda cigarrerna jag känner till. Åker du till Framcigarr så kan du få de avsnoppade direkt :)

Stort grattis! Vågar man fråga vad man får ge för en sån där låda samt när du kommer röka pinne nummer två? :)

Stort grattis! Vågar man fråga vad man får ge för en sån där låda samt när du kommer röka pinne nummer två? :)
Det är mellan mig och säljaren men det blir en slant...tyvärr.

Så fort det känns rätt, jag försöker se livet som en upplevelse inte bara vad jag ska göra sen. Är jag sugen och det blir "tillfälle" så är det bara att röka. Det svåra för mig är att spräcka en låda som är obruten (alltså full, öppnad för att kontrollera innehållet är inga problem)

Fram cigarrer, Brobergs, cigarrirummet, samtliga säljer så kallade samplers. Även vår eminente @BOTL gör det ibland. Jag skulle starkt rekommendera en riktig avsnoppare du får en för typ 50kr samt en stormtändare vilket du också kan få för 50kr i en kios eller dyl. Mycket nöje!

Tyvärr bor jag lite för lång borta för alla dessa fysiska butiker men tack för tipset. Får ta och kolla billiga cutters och stormtändare :)

Du KAN köra utan snoppare och tändare... Men det är ju inte rätt! :)

Cigarrer hade jag valt några som ser goda ut och provat, kolla tex cigarrlagret.nu där Du hittar en mängd recensioner av cigarrerna. Sen köper Du några kubaner för under hundringen styck och provar Dig fram... Mina fem cent iaf! :cigar:

Haha, får väl ta och införskaffa båda två då ;)

Ska gå in och kolla cigarrlagret och läsa lite, tack för tipset!

Hallå!

Vet ej riktigt vart du bor men om du har vägarna förbi Stockholm så ska du droppa förbi Roger på Framcigarr!
Min rekommendation är att börja med mindre cigarrer, typ small club eller petit Corona. Ramon Allones small club är en bra cigarr, H. Uppman Half Corona är lite starkare men en bra cigarr! Bolivar petit Corona samt Monte Cristo 4 (petit Corona) allmänt bra storlek för nybörjare tycker jag!

Nu är det enbart kubaner för det är de enda cigarrerna jag känner till. Åker du till Framcigarr så kan du få de avsnoppade direkt :)

Tyvärr lite för långt till Stockholm (Lund) men tack för tipset! Är jag i huvudstaden ska jag inte glömma bort att ta en sväng till Roger :)
Ska ta och kolla upp cigarrerna du nämnde.

När jag fick upp intresset för cigarrer (nyligen) läste jag igenom denna tråden från "pärm till pärm". Finns otroligt mycket matnyttiga tips om hur man ska göra när man börjar, tips på vad man kan börja prova röka m.m. Ett tips!

Ett annat tips är (som tidigare nämnts) att börja med mindre cigarrer. De har fördelen att de (oftast) kostar lite mindre och att man som ovan puffare orkar med hela :)

Tack på förhand

PM:a @BOTL ang en sampler så är du hooked... På gott å ont! :cool:

När jag fick upp intresset för cigarrer (nyligen) läste jag igenom denna tråden från "pärm till pärm". Finns otroligt mycket matnyttiga tips om hur man ska göra när man börjar, tips på vad man kan börja prova röka m.m. Ett tips!

Ett annat tips är (som tidigare nämnts) att börja med mindre cigarrer. De har fördelen att de (oftast) kostar lite mindre och att man som ovan puffare orkar med hela :)

@agarde detta är ett bra tips, allt du frågar efter står här :D

Vill du testa lite lagrade pinnar så dra ett pm till mig.

Tack på förhand

Jag satte ihop ett "kubanskt startpaket" till mig själv nyligen:

Rafael Gonzalez Panetelas Extra
Fonseca Delicias
Quinteros Favoritos
H.Upmann Half Corona
Ramon Allones Small Club
Partagas Shorts
Por Laranga Petit Coronas
La Gloria Cubana Medaille D'or No. 4
Bolivar Petit Corona
Montecristo No 4
Cohiba Siglo I
Hoyo De Monterrey Hoyo Des Dieux
Partagas Serie D No. 4

För att kunna bilda mig en bra uppfattning om vad jag tycker om och vilka jag gillar (då jag uppfattar att de kan vara väldigt olika beroende på tillfälle, allmäntillstånd, vad man ätit, vad man dricker till m.m. m.m.) köpte jag 3 st av varje pinne. Man behöver självklart inte vara så noggrann en i och med att min tanke var att denna hobby ska kunna ge mig mycket njutning under lång tid framöver var det lika bra att vara ordentlig från start ! :)

Dessa går att få tag på från svenska handlare på nätet om du inte har tillgång till butik (köpte själv på Roger på Framcigarr):
Brobergs.se
cigarrummet.se
framcigarr.se
Cubano.se
Kindcigars.se

Mvh
Snutti

@agarde detta är ett bra tips, allt du frågar efter står här :D

Vill du testa lite lagrade pinnar så dra ett pm till mig.

Har läst rätt mycket tycker jag och det är klart intressant läsning. Tack, det ska jag komma ihåg och göra :)

Jag satte ihop ett "kubanskt startpaket" till mig själv nyligen:

Rafael Gonzalez Panetelas Extra
Fonseca Delicias
Quinteros Favoritos
H.Upmann Half Corona
Ramon Allones Small Club
Partagas Shorts
Por Laranga Petit Coronas
La Gloria Cubana Medaille D'or No. 4
Bolivar Petit Corona
Montecristo No 4
Cohiba Siglo I
Hoyo De Monterrey Hoyo Des Dieux
Partagas Serie D No. 4

För att kunna bilda mig en bra uppfattning om vad jag tycker om och vilka jag gillar (då jag uppfattar att de kan vara väldigt olika beroende på tillfälle, allmäntillstånd, vad man ätit, vad man dricker till m.m. m.m.) köpte jag 3 st av varje pinne. Man behöver självklart inte vara så noggrann en i och med att min tanke var att denna hobby ska kunna ge mig mycket njutning under lång tid framöver var det lika bra att vara ordentlig från start ! :)

Dessa går att få tag på från svenska handlare på nätet om du inte har tillgång till butik (köpte själv på Roger på Framcigarr):
Brobergs.se
cigarrummet.se
framcigarr.se
Cubano.se
Kindcigars.se

Mvh
Snutti

Det var ingen dålig lista! Låter rätt klokt att testa lite olika för se vad som passar en själv. Har tittat lite på denna där det är 5 stycken Petit Coronas (http://www.cigarrlagret.nu/product_info.php?cPath=49&products_id=392) (eller http://www.cigarrlagret.nu/product_info.php?cPath=49&products_id=394) för vad jag tycker verkar vara ett bra pris. Eftersom det är första gången kör jag gärna på något "prisvärt".

Tackar för alla tips!

Tillbaka
Topp