• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Dagens första... Carlos André Petit Corona. Kan vara favoriten just nu.

image.jpeg

Fick sedan en leverans.. Vet att @BOTL inte tycker gott om Macanudo Café, men men - var tvungen att testa. Väääldigt lätt och mild. Helt ok till en latte när man vill ha något att puffa på.

image.jpeg
image.jpeg

Sluteligen, såhär har jag gjort med beadsen, ser det bra ut? Hällde ut 1/4 pound beads i lådan och 1/4 pound kvar i påsen med två lufttäta påsar - är det OK att ha de så? Tills jag har utökat lagret samt köpt en till låda/humidor.
image.jpeg
Det ser bra ut, vält inte ut lådan bara... ;)

Hehe ok, tror dock att det funkar lika bra med destillerat vatten. Hemsidan förespråkar ju det. Kan inte tänka mig att det skulle va någon större skillnad. Det är i alla fall en fantastisk produkt!

Nej jag har förstått det ,du tycker det inte spelar nån roll.

Jag håller inte med, de jag känner som kört med beads i över ett decennium, de handlare jag känner kör med destvatten varav två är de äldsta handlarna i världen och skaparen av produkten anser att man bör köra dest och inte renat som du säger :)

Nu har vi konstaterat att vi har olika åsikter och kan lämna detta.

Nej jag har förstått det ,du tycker det inte spelar nån roll.

Jag håller inte med, de jag känner som kört med beads i över ett decennium, de handlare jag känner kör med destvatten varav två är de äldsta handlarna i världen och skaparen av produkten anser att man bör köra dest och inte renat som du säger :)

Nu har vi konstaterat att vi har olika åsikter och kan lämna detta.
Är det inte dags för ett empiriskt test, en långtidsstudie?

Dagens (Siglo) II:a cigarr. Nya gördeln är verkligen skit! Slutar för högt upp och totalt omöjlig att få bort utan att ha sönder garren. :mad:
_20160507_172316.JPG

Ibland kan limmet i gördeln mjukna lite om man väntar lite så att cigarren blivit varm (så att glöden är ngn cm eller två från gördeln). Då går det oftast lätt att ta bort den.

Är det inte dags för ett empiriskt test, en långtidsstudie?
Jag har kört på renat vatten i fyra år. Återkommer om sex år ;)

Har slängt iväg ett mail till apl som gör renat vatten vad som egentligen skiljer renat från destillerat vatten. Som jag fattar det, ingenting. Jag är ju med på skillnaden mellan destillerat vatten och avjoniserat vatten, men renat!?

Ibland kan limmet i gördeln mjukna lite om man väntar lite så att cigarren blivit varm (så att glöden är ngn cm eller två från gördeln). Då går det oftast lätt att ta bort den.
Så var det inte i detta fallet, tog av gördeln när jag var tvungen en del täckbladet satt fastlimmat i gördeln vilket gjorde att hela täckbladet följde med... :banghead:

Efter en dags slit på landet är man väl värd lite avkoppling??

Först en bit mat...
IMAG0060.jpg

Sen en R Gonzales i solen...
IMAG0056.jpg

Passade på att meta lite under tiden...
IMAG0066.jpg

Sen avslutar vi kvällen med lite av den eftertraktade Egentiden på altanen, med en MC no5 och senaste säsongen Archer...
IMAG0070.jpg

Så här ser det ut hos mig och har gjort senaste tiden
image.jpeg

Vackra dagar och jag är förpassade till att packa inomhus :(

Dock strax en paus och ut i solen med en Cola och en Kuban!

Tillbaka
Topp