• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

En delstat med legaliserad marijuana men rökförbud på alla uteserveringar och dessutom inom 20ft från dörrar, ventilationsintag eller öppningsbara fönster.
Sist fick jag rådet att sätta mig i en park "but preferrably out of sight".
Så den cigarren avnjöts tillsammans med uteliggarna där en stor sliten äldre herre fick sista halvan...
Åh fy fan. Å jag klagar på myggor...

Så jävla trött på skit som denna
image.jpeg

Just nu är vi hos min kusin i CT och jag satt på verandan igår vid 21 och tände en av dem rullade nicaraguanska som jag köpte i NYC, 1/3 rökt och jag är sönderbiten av mygg och annat skit :mad::rage::shifty:
Nästa gång du är i NYC rekommenderar jag att införskaffa pinnarna på DP Cigars på 30:e gatan och 8:e avenyn https://goo.gl/maps/MNZezBFwEvJ2
Världens bästa cigarrbar hittar du nere på Hudson street i närheten av meatpacking district: http://www.barandbooks.cz/hudson/

@Cristian @gruby @ZtaFfaN @Camo00 ;
Tips på bra uteserveringar i Sthlm där man kan få sig en hyfsad cocktail å röka en cigarr ikväll? Ska upp på fotboll och därefter en sväng på stan för mat/drink/ev cigarr. Polaren som är med är inte riktigt så cigarrfrälst som jag, så cigarrlounge kanske inte är helt optimalt...

Varit på DP, Helt ok men Martinez är bättre ;)
Skall besöka en cigarrlounge på Manhattan nästa vecka :)
Jag bodde i samma kvarter som DP förut, så det var mitt go-to place :)
Hudson Bar n Books är en bar med något så ovanligt som röktillstånd och en hyfsad humidor man kan handla från. Deras Old Fashion är dessutom helt j-a magisk och så råkade det ligga på vägen till och från kontoret så det hände att man slank in där både en och två gånger.

Skriv gärna en recension om cigarrloungen du går till. Jag brukar vara i NYC ett par gånger om året och tar gärna emot tips!

Jag bodde i samma kvarter som DP förut, så det var mitt go-to place :)
Hudson Bar n Books är en bar med något så ovanligt som röktillstånd och en hyfsad humidor man kan handla från. Deras Old Fashion är dessutom helt j-a magisk och så råkade det ligga på vägen till och från kontoret så det hände att man slank in där både en och två gånger.

Skriv gärna en recension om cigarrloungen du går till. Jag brukar vara i NYC ett par gånger om året och tar gärna emot tips!
De var väldigt trevliga hos DP även om jag bara var där i ca 5min. Jag får se vilken lounge jag hamnar i men lovar att skriva om det :)

Semester, en sväng till stugan i Sälen. En Dona Flor från Brasilien. "With Brazilian grown Cuban seed in the binder". Vad det nu är?
Med en egen producerad Mackmyra Reserve, lagrad på sherryfat på Fjäderholmarna i ca 4 år. 47,7%. Tot 30 liter exkl angels share.
Man kan ha det sämre.
image.jpg

Tillbaka
Topp