• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Cohiba Lancero tillsammans med en Macallan Rare Cask för att fira min sons födelse i förrgår!
image.jpeg
Stort grattis!! :)

image.jpeg
image.jpeg
Äntligen hemma, för första gången på flera flera år blir det frysning av cigarrer. Det jag såg där borta fick mig att tappa hakan.
Zippåse och suga ur lyften, 4 lager plastfolie åt olika håll i h 1 dag i kylen, 3 i frys och 2 i kyl är min rutin för att sakta se till att inga täckbladet spricker osv. Återkommer om en vecka. Fyfan att frysa och jag är helt övertygad om att en andra frysning påverkar cigarrer negativt.

image.jpeg
image.jpeg
Äntligen hemma, för första gången på flera flera år blir det frysning av cigarrer. Det jag såg där borta fick mig att tappa hakan.
Zippåse och suga ur lyften, 4 lager plastfolie åt olika håll i h 1 dag i kylen, 3 i frys och 2 i kyl är min rutin för att sakta se till att inga täckbladet spricker osv. Återkommer om en vecka. Fyfan att frysa och jag är helt övertygad om att en andra frysning påverkar cigarrer negativt.
Förklara för en som inget begriper, är det otyg man vill ta död på?

Är den bra? Beställde nyss en låda av den. Älskar half corona och jag läste att de ska vara rätt lika i smaken. Har du provat båda?
Japp har provat båda, har båda i humidoren för närvarande, måste säga att jag föredrar petiten visst är dom lika i smak men petit vinner i min bok! Gillar H. Upmann rent generellt så kan inte klaga på nån av dom.

Hej. Har en fråga till er kunniga.
Har en humidor med massa cigarrer som jag inte vill ha.
Vart säljer man dessa? Är inte min grej med cigarrer riktigt och har inte så bra koll. Vet att det är rätt fina cigarrer dock.

edit* får man ens sälja cigarrer eller är det olagligt?

Vart säljer man dessa? Är inte min grej med cigarrer riktigt och har inte så bra koll. Vet att det är rätt fina cigarrer dock.

Här!
Vad har du?

Hur är de förvarade och hur har du underhållt humidoren?

Partagas Lusitanias med 2 olika cognac Hennessy XO kommersiell cognac och lite för mycket socker men ok. Jean Fillioux Vielle Reserve Franz Keller här talar vi om personlighet, hantverk, kvalitet och framför allt smakupplevelse och perfekt match till Partagasen.
image.jpeg

Okej @Bottega så idag besökte jag NYC Finest Cigars som du länkade klippet på.
image.jpeg

Hann röka en 1/2 dominican made Romeo Y Julieta medan jag tjötade med två snubbar där varav den ena (äldre herre) var en god vän till familjen som startade loungen/butiken.
image.jpeg

Han berättade om historien hur ursprungliga ägaren som är en "rullare" kom hit för 18 år sedan och lyckades få ekonomisk backning av någon cigarrfantast så han kunde öppna denna butik. För sju månader sedan flyttade de från adressen som filmklippet hänvisar till (tog mig lite tid och ett tele samtal att lokalisera dem idag) till en större lokal där man numera kan röka ca 10 personer ist för ca 4. Nu har jag besökt tre ställen på Manhattan och guldet går till Martinez för deras god cigarrer (om än ej kubanska så iaf handrullade här på plats i centrala Manhattan) och för att dem kommer med gördlar vilket blir en fin touch. Har en kvar att röka från mitt första besök där och tror nog att köper med mig en 6st innan hemresan på tisdag.

Någon serie/film från HBO skall filmas i NYC Fine Cigars lokaler och då kommer denna indian att vara med så på inrådan av snubben där så fotade jag den :p
image.jpeg

@gruby jag drar til New York i slutet av september. Vilka cigarrställen är värda att besöka? Tänker mest för att röka där och inte så mycket köpa :)

@gruby jag drar til New York i slutet av september. Vilka cigarrställen är värda att besöka? Tänker mest för att röka där och inte så mycket köpa :)
Tycker definitivt du skall komma hit (NYC Finest Cigars) om du vill sitta och röka då dem har mest plats. Tänk på att dem tar en avgift för om du tar med en egen pinne (8 USD per pinne) samt om du vill dricka något till så måste du själv ha med det men även betala för att få dricka detta på plats (8 USD per tillfälle). Min rekommendation är att köpa deras egna pinnar (7-12 USD) för att prova och här kommer min andra rekommendation: NYC Martinez. Deras egenrullade rullas framför dig i butiken där du även kan sitta och röka. Dessa, till skillnad från resterande cigarrställen jag besökt, förses också med egna gördlar vilket är kul. Jag skall besöka dem imorgon igen för att köpa på mig några pinnar att ta med till Sverige.

Tillbaka
Topp