Tackar! Det är nr.2 så jag vet vad som komma skallStort grattis! Om det var den första knodden, så börjar nu ett liv du inte trodde fanns. BTW, härlig garre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar! Det är nr.2 så jag vet vad som komma skallStort grattis! Om det var den första knodden, så börjar nu ett liv du inte trodde fanns. BTW, härlig garre.
Stort grattis, du valde definitivt en cigarr värdig händelsen. Hoppas mamman och son mår superb och njut.
Lite sisådär med sömn vad jag hört när man får småbarn![]()
Bra val där! Grattis till tillökningen!!
Tackar tackar! Alla mår bra, tyckte det var ett värdigt val av både cigarr och Whisky!Stort grattis![]()
Stort grattis!!Cohiba Lancero tillsammans med en Macallan Rare Cask för att fira min sons födelse i förrgår!
![]()
Samma här, jag har bara rensat lite i humidorn och "hann" inte röka någon.Fan vad alla myser i dag då?! Jag känner mig utanför!![]()
Förklara för en som inget begriper, är det otyg man vill ta död på?
Äntligen hemma, för första gången på flera flera år blir det frysning av cigarrer. Det jag såg där borta fick mig att tappa hakan.![]()
Zippåse och suga ur lyften, 4 lager plastfolie åt olika håll i h 1 dag i kylen, 3 i frys och 2 i kyl är min rutin för att sakta se till att inga täckbladet spricker osv. Återkommer om en vecka. Fyfan att frysa och jag är helt övertygad om att en andra frysning påverkar cigarrer negativt.
Tobaksbaggar; små kryp som roar sig med att göra små hål i dina cigarrer.Förklara för en som inget begriper, är det otyg man vill ta död på?
Är den bra? Beställde nyss en låda av den. Älskar half corona och jag läste att de ska vara rätt lika i smaken. Har du provat båda?H. Upmann petit Corona, en skvätt Dalmore Valour till, en perfekt Whisky till cigarr!
![]()
Japp har provat båda, har båda i humidoren för närvarande, måste säga att jag föredrar petiten visst är dom lika i smak men petit vinner i min bok! Gillar H. Upmann rent generellt så kan inte klaga på nån av dom.Är den bra? Beställde nyss en låda av den. Älskar half corona och jag läste att de ska vara rätt lika i smaken. Har du provat båda?
Härligt att höra, då lär jag inte bli besvikenJapp har provat båda, har båda i humidoren för närvarande, måste säga att jag föredrar petiten visst är dom lika i smak men petit vinner i min bok! Gillar H. Upmann rent generellt så kan inte klaga på nån av dom.
Svinaktigt betende med vandalism, skämmes!Tobaksbaggar; små kryp som roar sig med att göra små hål i dina cigarrer.

Här!Hej. Har en fråga till er kunniga.
Har en humidor med massa cigarrer som jag inte vill ha.
Vart säljer man dessa? Är inte min grej med cigarrer riktigt och har inte så bra koll. Vet att det är rätt fina cigarrer dock.
edit* får man ens sälja cigarrer eller är det olagligt?
Hej. Har en fråga till er kunniga.
Har en humidor med massa cigarrer som jag inte vill ha.
Vart säljer man dessa? Är inte min grej med cigarrer riktigt och har inte så bra koll. Vet att det är rätt fina cigarrer dock.
edit* får man ens sälja cigarrer eller är det olagligt?
Du måste prova Zaya rommen kapten, den parar så bra så med H.Upmanns råa tobakskaraktärH. Upmann Magnum 50 tillsammans med en Ron Zacapa 23 och en hederlig bryggkaffe, smakar mumma!
![]()
Tycker definitivt du skall komma hit (NYC Finest Cigars) om du vill sitta och röka då dem har mest plats. Tänk på att dem tar en avgift för om du tar med en egen pinne (8 USD per pinne) samt om du vill dricka något till så måste du själv ha med det men även betala för att få dricka detta på plats (8 USD per tillfälle). Min rekommendation är att köpa deras egna pinnar (7-12 USD) för att prova och här kommer min andra rekommendation: NYC Martinez. Deras egenrullade rullas framför dig i butiken där du även kan sitta och röka. Dessa, till skillnad från resterande cigarrställen jag besökt, förses också med egna gördlar vilket är kul. Jag skall besöka dem imorgon igen för att köpa på mig några pinnar att ta med till Sverige.@gruby jag drar til New York i slutet av september. Vilka cigarrställen är värda att besöka? Tänker mest för att röka där och inte så mycket köpa![]()