• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

En utmärkt kombination
IMG_0380.JPG

Nu hade jag viljat ligga hemma i soffan med en cigarr, lite choklad och en ledig dag imorgon.

Sanningen är något mindre tilltalande så istället skall jag snart av planet på Arlanda och sova här för att först imorgon ta mig hemåt. Cigarrerna lyser med sin frånvaro men en sen middag och en liten öl kanske jag kan unna mig i alla fall.

Trevlig helg mina vänner :)
IMG_6975.JPG

Tycker vi kan införa en standard, cigarrer ska vara tända och man bör gärna skriva vad man röker. Det lyfter nivån på hela tråden.
Visst, det vore trevligt! Däremot tycker jag personligen att oavsett tänd eller inte, allt med cigarrer bidrar till tråden.
Köper jag en ny låda vill jag gärna visa den, har jag köpt 5 pinnar hos Jeezus tobak vill jag gärna visa dom också.

Hej Cigarrtråden!
I Paneraitråden https://klocksnack.se/threads/paneraitråden.31714/page-416#post-1695003 visade @Dalomo hur han använder en fin cigarrlåda till snygg och praktisk förvaring av band. Nu tycker ni säkert att det bästa sättet att skaffa en cigarrlåda är att köpa cigarrerna men jag känner att jag redan har tillräckligt många laster... Kanske sitter någon här på samma eller liknande lådor som ni kan tänka er att sälja / skänka / göra någon BCF-deal med? Jag är sugen på en och det är det säkert fler som är, bla @kmgustafsson är intresserad.

Hej Cigarrtråden!
I Paneraitråden https://klocksnack.se/threads/paneraitråden.31714/page-416#post-1695003 visade @Dalomo hur han använder en fin cigarrlåda till snygg och praktisk förvaring av band. Nu tycker ni säkert att det bästa sättet att skaffa en cigarrlåda är att köpa cigarrerna men jag känner att jag redan har tillräckligt många laster... Kanske sitter någon här på samma eller liknande lådor som ni kan tänka er att sälja / skänka / göra någon BCF-deal med? Jag är sugen på en och det är det säkert fler som är, bla @kmgustafsson är intresserad.

Jag kan kolla, har rökt ett gäng Placensia och vet några som kanske kan ha några lådor över. Har förövrigt träffat deras Europa marketing chef på en cigarrprovning faktiskt, rätt trevlig kille och cigarrerna är helt ekologiskt odlade med alla dess tillhörande certifikat, vilket de också är ensamma i hela världen med.

Med all denna överflödiga text som inte har med frågan att göra, så återkommer jag till dig i frågan, kan vara så att jag vet av ett par tomma lådor, eller som snart kommer att bli tomma.

Edit: Ringde till lite puffare, och en utav dom hade antagligen en låda. Kanske finns flera, hos några andra.

Senast ändrad:
Hej Cigarrtråden!
Riktigt snyggt, en stor fördel är att banden kanske kan börja lukta cigarr efter ett tag. Win win!:)

Hej Cigarrtråden!
Kom på att det kan vara så att jag har nån över annars kan jag nog ordna. Finns du i Sthlm? Dra ett PM om du vill.

Tillbaka
Topp